1
Vraag
2
Reacties
Paul Koomen

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

"Deze site is niet bereikbaar" bij enkele websites

Ik heb sinds kort Ziggo Zakelijk en af en toe, als ik aan het internetten ben en enkele websites bezoek, dan krijg ik wel eens de melding: Deze site is niet bereikbaar

 

Vreemde is dat hij dan na een paar seconden automatisch opnieuw laad en dan komt hij wel op de site terecht. Dit gebeurt bij verschillende sites, zoals NU.nl en Filmtotaal.nl.

Daarnaast heb ik ook wel last van dat de verbinding wel eens eventjes lijkt weg te vallen als ik in een Teams vergadering zit, ik weet niet of dit met hetzelfde te maken heeft, maar het is wel vreemd.

 

Ik heb een SmartWifi modem Giga en gebruik twee van die SmartWifi pods.

 

Iemand ervaring met deze melding en wat het zou kunnen zijn?

 

Alvast bedankt!

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul Koomen
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ja, Bert bedankt nog! Tips lijken wel te helpen.

 

Ik heb vorige week in ieder geval die splitter er tussen uit gehaald. Het witte kastje eraf schroeven ben ik nog niet aan toe gekomen. Daarnaast nog even mijn cache van mijn browser leeggegooid en ik houd het nu een paar dagen al in de gaten, lijkt niet meer voor te komen.

 

Ook in de netwerkhistorie zie ik minder voorbij komen

 

Dus ik ga het zeker nog evn een paar dagen in de gaten houden en hopen dat het niet meer voorkomt

 

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Ik heb geen problemen ervaren met de Giga en 2 pods, dat zou feilloos moeten werken.

Ik heb geen netwerkkabel nodig gehad het laatste jaar met meer dan een uur, som nog veel langer, durende Teams en Teamviewer sessies.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Paul Koomen
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Op zich werkt het over het algemeen prima, maar vreemde is dat ik dus af en toe die melding krijg, dan laadt hij de website weer en gaat verder. Ik zal het ook eens op een andere laptop proberen of ik daar hetzelfde krijg.

 

Hier nog de up en downstream gegevens en de locatie van mijn Gigabox en splitter

 

Alvast bedankt

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Ik zie best wel wat ruis op je modem komen, wat je ervaring kan verklaren.

 

Ik zie geen 2e aansluiting op splitter 2, kun je die verwijderen, want die heeft nu een open uitgang waardoor ruis naar binnen kan komen en de coax stekker rechtstreeks in de 1e splitter.

 

Bert_0-1661006677461.png

 

Splitter 1 heeft een wit kapje met een ontwerpfout waardoor de splitter te diep in het witte kapje kan komen en dan niet diep genoeg in de wandcontactdoos.

Kun je de volgende stappen eens uitvoeren?

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom hier op de Ziggo Community, @Paul Koomen

 

Wat vervelend dat de verbinding steeds kort lijkt weg te vallen. Ik zie dat @Bert je een aantal tips hebt gegeven om de aansluiting te verbeteren. 
Heb je deze stappen doorlopen en hoe gaat het nu met de verbinding?

Paul Koomen
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ja, Bert bedankt nog! Tips lijken wel te helpen.

 

Ik heb vorige week in ieder geval die splitter er tussen uit gehaald. Het witte kastje eraf schroeven ben ik nog niet aan toe gekomen. Daarnaast nog even mijn cache van mijn browser leeggegooid en ik houd het nu een paar dagen al in de gaten, lijkt niet meer voor te komen.

 

Ook in de netwerkhistorie zie ik minder voorbij komen

 

Dus ik ga het zeker nog evn een paar dagen in de gaten houden en hopen dat het niet meer voorkomt

 

 

efok

Level 17
  • 4013Posts
  • 219Oplossingen
  • 1590Likes

Het is een DNS probleem aldus de foutmelding. Dat zal waarschijnlijk niets met het signaal te maken hebben. Hoe heb je het allemaal in je thuisnetwerk aangesloten en welke DNS servers gebruik je?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic