vankeulen
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

problemen met scannen sinds installeren wifi boosters

sinds de installatie van de Ziggo wifi boosters heb ik problemen met het scannen met mijn pc met vast verbinding.  Ik kan wel printen maar niet scannen krijg telkens een melding scannen momenteel niet beschikbaar. Wie kan mij helpen?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
vankeulen
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

probleem opgelost, bij installatie v TP-Link DECO heb ik de naam van de router gewijzigd. na nog een keer alle instellingen van de route te hebben nagelopen stond daar ergen nog de oude naam, na deze te hebben gewijzigd was het probleem opgelost. Dank voor jouw input.

Bekijk in context

4 Reacties 4
RoWi.
Expert
Expert
  • 8061Posts
  • 338Oplossingen
  • 1989Likes

Welk merk en model printer/scanner?

Is de printer/scanner alleen via wifi verbonden, en is de computer alleen bedraad verbonden direct met de Ziggo Connectbox? 

Het lijkt erop dat de boosters (Deco unit?) als router zijn ingesteld niet als acces punt.

vankeulen
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het gaat om een HP printer Evy 5010. Via de laptop kan ik wel printen en scannen via wifi maar met mijn pc, bedraad, kan ik alleen printen en niet scannen. De scanner is niet beschikbaar geeft de pc bij een poging om te scannen. Ik heb de wifi booster volgens, zover mijn kennis reikt als router ingesteld. zou niet weten hoe ik de wifi booster als acces punt moet installeren zover reikt mijn kennis niet. Het zou dus zomarr kunnen zijn dat dit het probleem is.

RoWi.
Expert
Expert
  • 8061Posts
  • 338Oplossingen
  • 1989Likes

Binnen de bij behorende app  van de Deco set zou die optie moeten staan.

Mogelijk helpt deze leidraad u verder.

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Leidraad-voor-TP-Link-DECO/td-p/69366?postid=728787#post72878...

Uitgaand printen lukt wel inkomend scannen gaat niet. Dat klinkt inderdaad als een setup probleem. Eventueel de printer/scanner software updaten en opnieuw instellen. Maar ik zou eerst willen adviseren de setup van de Deco te bekijken.

vankeulen
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

probleem opgelost, bij installatie v TP-Link DECO heb ik de naam van de router gewijzigd. na nog een keer alle instellingen van de route te hebben nagelopen stond daar ergen nog de oude naam, na deze te hebben gewijzigd was het probleem opgelost. Dank voor jouw input.

Bekijk in context

Uitgelicht topic