1
Vraag
2
Reacties
GJR

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

probleem uitgaande email: "554 5.2.0 SMTP602 Message contains Spam Content "

Sinds vrijdag krijg ik bovenstaande melding bij uitgaande email via smtp.upcmail.nl.

Ik werk met Outlook in Office 365.

Intussen ben ik er achter dat platte tekst in html al dan niet met opmaak wel verzonden wordt. Ook zijn toegevoegde bijlagen niet het probleem.

Maar zodra de standaard handtekening aan het bericht is toegevoegd, dan krijg ik bovenstaande melding en is het bericht niet verzonden.

 

Ik werk al jaren zo en begrijp niet waarom ik deze melding krijg. Wie weet wat dit is en hoe ik het herstel?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Je hebt de mogelijke oorzaak gevonden.

Spamfilters worden steeds strenger op mogelijke vreemde gevaarlijke instructies in een mail.

 

Als er in de handtekening schijnbaar bepaalde instructies zitten, dat kan ook een complexe grafische afbeelding zijn waar veel vreemde tekens instaan, dan slaat de spamfilter aan.

 

Maar als eerste, je noemde smtp.upcmail.nl , wijzig deze eens in smtp.ziggo.nl , die wordt tegenwoordig gebruikt voor alle oude en nieuwe mailadressen.

 

Voor de instellingen die de laatste jaren geadviseerd wordt: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Je hebt de mogelijke oorzaak gevonden.

Spamfilters worden steeds strenger op mogelijke vreemde gevaarlijke instructies in een mail.

 

Als er in de handtekening schijnbaar bepaalde instructies zitten, dat kan ook een complexe grafische afbeelding zijn waar veel vreemde tekens instaan, dan slaat de spamfilter aan.

 

Maar als eerste, je noemde smtp.upcmail.nl , wijzig deze eens in smtp.ziggo.nl , die wordt tegenwoordig gebruikt voor alle oude en nieuwe mailadressen.

 

Voor de instellingen die de laatste jaren geadviseerd wordt: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

GJR
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je snelle reactie Bert. Ik maak gebruik van een standaard handtekening. Wat moet ik doen om die nog te gebruiken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Geen idee, ik weet niet waar de spamfilter op aanslaat.

 

Mogelijk kan abuse@ziggo.nl iets zien, stuur de mail die verzonden is en geblokt wordt, als bijlage naar abuse@ziggo.nl , zij beheren de spamfilter.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic