1
Vraag
2
Reacties
Kroetoj

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

probeer fortnite werkend te krijgen maar connect niet met server

Ik heb voor mijn kind fortnite geinstalleerd. Spel start op, je komt erin en kan dan klikken op play. Bij het doorstarten naar een server krijg ik dan altijd een connection error (dat is alles wat ik krijg, geen details, ook niet in de eventviewer).
Ik heb het met wifi geprobeerd, maar ook met kabel, en ook met internet van 4g geshared over wifi (android telefoon). Dat laatste werkt wel, dus het lijkt duidelijk een ziggo/ziggo modem probleem.
Weet iemand wat ik kan doen om te onderzoeken waar de kink zit?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kroetoj
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
het lijkt erop dat het lag aan een instelling in het modem. Onder administration - management is een setting IGMP Proxy. Die heb in disabled en toen lukte het wel. Mij een biet waarom want dat zou nergens iets mee te maken moeten hebben. Als iemand daar nog uitleg over kan geven zou ik dat heel fijn vinden.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Er zijn veel problemen met Fortnite logins, onder andere door de (overijverige) anti-cheatsoftware die meedraait. Er is zelfs al een heel topic op epicgames.com, dus of het echt aan Ziggo ligt weet ik niet.

https://www.epicgames.com/fortnite/forums/suggestions-advice/247637-unable-to-connect-to-fortnite-servers/page4
Kroetoj
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nou, ik denk het wel, gezien de uitkomst van mijn testje over 4G. Zelfde pc, andere internetverbinding en hoppa, t werkt.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Kroetoj,

kijk hier eens : https://fortnitehelp.epicgames.com/customer/en/portal/articles/2443365-network-connectivity-troubleshooting

Succes.
Kroetoj
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Sparco©1963 ,
thanx, maar die dingen had ik inderdaad al geprobeerd. Firewall uitgezet op modem en pc, modem gereboot, geen proxy. ENige wat ik nog niet geprobeerd heb is dns wijzigen. Moet dat op de modem of op de pc?
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Kroetoj,

Bij sommige modems kan je zelf de DNS server instellen maar niet bij allemaal. Lees dit topic eens: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/alternatieve-dns-server-26399
Daar wordt uitgelegd hoe je de adapter instellingen kan wijzigen.

Succes.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Kroetoj. Welkom op de Community. Ben je er nog uitgekomen met de hulp van @Sparco©1963?
Kroetoj
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
het lijkt erop dat het lag aan een instelling in het modem. Onder administration - management is een setting IGMP Proxy. Die heb in disabled en toen lukte het wel. Mij een biet waarom want dat zou nergens iets mee te maken moeten hebben. Als iemand daar nog uitleg over kan geven zou ik dat heel fijn vinden.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Kroetoj Misschien kun je hier je antwoord vinden, er wordt nogal wat uitgelegd over IGMP Proxy: https://computertotaal.nl/forumarchief/16-anders-internet/163341-wat-is-of-doet-igmp-proxy
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic