1
Vraag
2
Reageer en help mee
borderm

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

postief beinvloeden internet verbinding. Gaming VOIP en Meeting e.d., oorzaak jitter

In de zoektocht naar de problematiek die ik eerder heb gehad zoveel mogelijk op te lossen. De verbinding die wel eens dropt naar lage snelheden is mijn AOP vervangen. (verbinding die dropt van 300mbit naar 20mbit en restart modem is dan nodig)

 

In het huishouden veel activiteit, thuiswerk meetings, online colleges, gaming, VOIP etc.

 

mijn huishouden kent gemiddeld rond de 20 clients actief op het netwerk in een huishouden van 6, met 4 studerende (en gamende) kids en thuiswerkende ouder met veel meetings online.

 

Met dat uit de vergelijking verder kijken.

 

 

 

Wat mij opviel voor de aanpassing en er ook na dat na wat uitzoeken er misschien toch nog verbeteringen mogelijk zijn zonder de effecten te merken op gaming, voip en of video.

 

According to Cisco, jitter tolerance is as follows:
Jitter should be below 30 ms.
Packet loss shouldn’t be more than 1%.
Network latency should not go over 150 ms. This is the latency in one direction meaning the round trip time (RTT) would be 300 ms.

 

Wat is de algemene ervaring, om het e.e.a. positief te beinvloeden met gamende jong volwassenen met fysieke 1gb verbinding naar het internet welke 300mbit levert op het lokale netwerk?

ik zie nu een verbinding fysiek met de router met tussenkomst van een switch

 

Ping netwerk verlaten lokaal naar internet is laag daarna

ping tijden tot 20ms naar google, echter

Packet loss 30%, latency 10ms, jitter 35ms

 

modem in bridge modus ipv4 en ipv6 naar een eigen router en access points 

 

Packet loss 30%, latency 10ms, jitter 35ms lijkt mij niet ideaal.

 

wat kan ik doen om hier nog positief invloed op uit te oefenen?

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Het IP-adres 8.8.8.7 accepteert geen ICMP, de test laat echter geen packet loss zien naar de vorige hops/routers, over een periode van 10 minuten. Kun je met PingPlotter een traceroute naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 laten lopen?

 


Packet loss 30%, latency 10ms, jitter 35ms

Zag je dat ook in PingPlotter?

borderm
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

hierbij de 8.8.8.8 data, even laten lopen, nu goed

latency 20-40ms, jitter niet boven de 30

geen packet loss zo te zien.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Ziet er inderdaad goed uit. Ziggo kan eventueel voor langere tijd een ICMP-meting laten lopen naar jouw router, mogelijk komt daarbij iets aan het licht.

borderm
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Waarom krijg je met ipv6 een ander beeld dan met ipv4.

 

Hier zie je wel packet loss van de hops naar google.com

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

De oorzaak van de ~90% packet loss op de twee routers (een binnen en een buiten het Ziggo-netwerk) is mij niet duidelijk, maar er is 0% packet loss naar Google. Dit zou dus niet voor problemen moeten zorgen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic