Vraag
Reacties
Oplossing
andygt500
Level 1

portforwarding werkt niet

beste, 

 

gisteren mijn nieuw modem/ box aangesloten. 

 

bij het oude ubee modem werkte na de port forwarding alles gewoon. 

 

bij deze echter niet, poort 22 en 873 blijven dicht. 

 

upnp staat uit. na herstart nog steeds hetzelfde

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Carlien
Community Moderator
Community Moderator

Hej Andy! 

Daar was ik al! Ik begrijp dat het niet helemaal lekker gaat met de poorten van je nieuwe modem. Het modem staat al in iPv4. Zou je je NAS eens in DMZ willen zetten en het dan nogmaals proberen? 

Werkt het dan nog steeds niet? Dan is het geen Port Forwarding probleem. 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
16 Reacties 16
Meldingen
Aan Uit
Richard G.
Level 16

Hoe heb je getest dat deze dichtblijven?

Je hebt dus een SSH server draaien intern?

 

Kun je eens op grc.com gaan kijken en dan bij Shields up de poorten testen (daar kun je ook specifieke poorten testen) en dan kijken wat die zegt?

 

0 Kudos
andygt500
Level 1
Topicstarter

mijn nas service gebruikt deze poorten inderdaad. 

 

gcshield zegt ook dat alle poorten dicht zijn, en dat klopt, want de synolgy rsync werkt ook. niet 

Karel.
Level 17

Controleer of maak je portforwarding regels in de Connectbox (nieuwe modem)

Heb je Ipv6 instellingen en zit je in fUPC gebied dan moet je modem in Ipv4 Only mode staan. 

Anders gaat het niet werken.

0 Kudos
andygt500
Level 1
Topicstarter

fUPC? je bedoelt former upc? nee, is altijd ziggo geweest of @Home

 

ik zie nergens waar ik ip4 only kan instellen? 

0 Kudos
Karel.
Level 17

klopt , weet niet of @Home fUPC of voormalig fZiggo is.

Ik weet alleen dat als IPv6 aanstaat dat het portforwarden in fUPC niet werkt.

Alleen Ziggo kan het modem in IPv4 only zetten dat kan je zelf niet.

0 Kudos
andygt500
Level 1
Topicstarter

ja is voormalig @Verwijderd account. geen upc geweest. 

 

zucht.... hoe ga ik dit nu aanvragen? 

0 Kudos
Karel.
Level 17

hoe zien je port forward regels in je connect box eruit?

 

Is je lan netwerk adres gewijzigd bijv van 192.168.0.x naar 192.168.178.x?

0 Kudos
andygt500
Level 1
Topicstarter
 
0 Kudos
Karel.
Level 17

Dat lijk goed.

Het ip adres is daadwerklijk van je NAS neem ik aan.

Zelf heb ik port forward regels maar dan heb ik bij poortreeks niet port-port maar gewoon enkel ingevuld

dus

ipadresNAS | 22   | 22   | Both | ingeschakeld

ipadresNAS | 873 | 873 | Both | ingeschakeld

 

0 Kudos
andygt500
Level 1
Topicstarter

ja kan weinig aan fout gaan, via het oude ubee modem werkte het ook allemaal prima. 

 

 

0 Kudos
andygt500
Level 1
Topicstarter

 hoe kan ik aanvragen of ze dan het modem ipv4 only willen maken? als het probleem daar ligt

0 Kudos
Karel.
Level 17

Op werkdagen komt hier een ziggo moderator langs die kan dat oppikken.

en anders de chat of helpdesk.

0 Kudos
Carlien
Community Moderator
Community Moderator

Hej Andy! 

Daar was ik al! Ik begrijp dat het niet helemaal lekker gaat met de poorten van je nieuwe modem. Het modem staat al in iPv4. Zou je je NAS eens in DMZ willen zetten en het dan nogmaals proberen? 

Werkt het dan nog steeds niet? Dan is het geen Port Forwarding probleem. 

0 Kudos
Ga naar reactie
Voort92
Level 1

Hoi, ik was opzoek naar een topic voor het activeren van Portforwarding Ik zie in meerdere topics deze vraag langskomen en daarbij een Ziggo Admin dit wijzigen in de modem, maar de meeste zijn gesloten, dus vandaar mijn vraag hier:

 

In mijn ouderlijk huis maakte ik gebruik van een portforwarding voor een Plex-Media server. Deze draaide daar altijd zonder problemen en er kon overal vandaan gekeken worden buitenhuis. Ik ben zelf nu verhuist en nu kan er niet bij mijn ouders gekeken worden. Het lijkt een probleem met de Portforwarding, maar ik kan dit niet goed testen, omdat deze functie er niet inzit. In mijn server settingen blijft deze ook een melding geven dat er niet vanuit buitenshuis bereikbaarheid is (of beperkt).

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Voort92! Goed dat je hier op de Community om hulp vraagt 🙂 Mijn goed bedoelde advies is om zelf even een topic aan te maken en daar alle relevante informatie te delen. Onze leden kunnen dan samen met jou onderzoeken wat er fout gaat.

0 Kudos
Voort92
Level 1

Goedemorgen @Erik S , Ik zie bij verschillende topics, ook de vraag vaker langskomen, dus vandaar dat ik deze eronder heb geplakt. Ik zal wel een nieuw topic openen.

0 Kudos