1
Vraag
2
Reacties
Marloes00

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

portforwarding regel bestaat al

Mij werd geadviseerd om UPnP in de connectbox uit te schakelen. Dat heb ik gedaan en nu probeer ik handmatig de portforwarding naar mijn NAS in te stellen. Deze regels waren voorheen automatisch aangemaakt door UPnP, maar staan nu niet meer in het overzicht (dit overzicht met portforwarding regels is leeg) . Als ik een regel invoer krijg ik de melding dat deze regel al bestaat en kan ik hem dus niet invoeren. Ik heb de connectbox al opnieuw gestart. Maar dat helpt niet. Hoe los ik dit op?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Mogelijk helpt het als je UPnP tijdelijk inschakelt, het modem opnieuw opstart en daarna UPnP weer uitschakelt. Anders zou ik het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Mogelijk helpt het als je UPnP tijdelijk inschakelt, het modem opnieuw opstart en daarna UPnP weer uitschakelt. Anders zou ik het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Marloes00
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dankjewel. Dat had ik uiteraard al geprobeerd, maar heb het voor de zekerheid nog een keer gedaan. Daarna ook de NAS opnieuw gestart en toen werden de poorten weer automatisch aangemaakt (via UPnP kan t blijkbaar dus wel gewoon). Ik dacht... dan verwijder ik ze handmatig voordat ik UPnP uitschakel. Maar je kunt automatisch aangemaakt portforwarding regels blijkbaar niet verwijderen. Ze verdwijnen vanzelf als je UPnP uitschakelt. Maar blijkbaar zit er dan dus nog wel ergens iets in het geheugen. Ik vrees dat een harde reset inderdaad de enige oplossing is. Hoop gedoe wel, want dan moet ik het Mac filter ook weer helemaal opnieuw instellen 😔. En dan nog maar hopen dat het daadwerkelijk de oplossing is...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het is inderdaad niet mogelijk om automatisch c.q. via UPnP aangemaakte regels handmatig te verwijderen. Je kunt wel UPnP uitschakelen op de NAS, na enige tijd zouden de regels dan automatisch verwijderd moeten worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic