Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo,
Zojuist succesvol mijn IP Camera geïnstalleerd binnen mijn netwerk. Ik wou deze graag nu toegankelijk maken van buiten het netwerk om zo ook de IP Camera te kunnen bekijken, echter loop ik tegen een probleem aan, ik weet echter nog niet wat het probleem is .Hopelijk kunnen jullie mij voorzien van hulp.
De IP camera is geïnstalleerd op: 192.168.178.116, deze is prima bereikbaar vanuit het netwerk zelf. Vervolgens ben ik ingelogd op mijn Ziggo modem en heb ik dat IP adres geforward met bijbehorende poort 2020. 192.168.178.116:2020, gekozen niet specifiek voor TCP of UDP maar voor de optie BOTH.
Wanneer ik deze forward heb opgeslagen en via mijn externeip:2020 de IP Camera probeer te bereiken werkt dit niet, wat mis ik nog? Of wat doe ik nog fout?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ah, heb het ‘probleem’ al gevonden, heb gisteren op de IP Camera zelf ook de poort aangepast naar 2020 maar deze was schijnbaar niet goed opgeslagen, nu daar nogmaals de poort aangepast naar 2020 en nu wel opgeslagen. IP Camera is nu gewoon direct te gebruiken!
*OPGELOST*!
Veel van de Ziggo-modem-routers laten niet toe dat je vanuit het LAN-gedeelte het externe IP-adres benadert. Bij die modem-routers wordt het z.g. hair-pinning / NAT-loopback niet ondersteund. Er zouden nu wel modem-versie of firmware-versies in omloop gebracht zijn die dit wel ondersteunen.
Zie s.v.p. ook dit topic.
(Kijk eerste welk type modem je hebt en met welke firmware versie.
Controleer eerst of er al nieuw firmware geladen wordt als je de stroom er even van af haalt.)
Als het je er alleen maar om gaat om te testen of de forwarding werkt dan kan je dat doen met een kleine omweg via 4G met je smartphone of je de camera kan bereiken.
DennyW wrote:
Als het je er alleen maar om gaat om te testen of de forwarding werkt dan kan je dat doen met een kleine omweg via 4G met je smartphone of je de camera kan bereiken.
Dankjewel voor je feedback, ja dit heb ik al geprobeerd via mijn 4G telefoon en vanaf een heel anders thuis netwerk, echter functioneert het nog steeds niet. Ik heb al meerdere poorten geforward en die functioneren nog gewoon naar behoren, ik snap dus even niet meer waar het aan zou kunnen liggen.
Ruud.Heuts wrote:
…..
Dankjewel voor je feedback, ja dit heb ik al geprobeerd via mijn 4G telefoon en vanaf een heel anders thuis netwerk, echter functioneert het nog steeds niet. Ik heb al meerdere poorten geforward en die functioneren nog gewoon naar behoren, ik snap dus even niet meer waar het aan zou kunnen liggen.
Dat de ene portforward wel werkt en de andere niet is inderdaad niet logisch.
Heb je al geprobeerd of het help de modem-router opneuw te laten opstarten? Welk merkt/type Ziggo-modem heb je? (Is nog niet vermeld bij jouw forum-porfiel.) Er zijn namelijk forum-leden met veel ervaring met bepaalde modems (en mogelijke eventuele hardware-versies) en hun diverse firmware-versies.
Standard specification compliant : DOCSIS 3.0
Hardware version : 4.01
Software version : CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH
Dat is het modem, heb hem pas gerestart, heb zojuist ook nogmaals getest andere poorten extern te bereiken (in dit geval de NAS, die is gewoon normaal toegankelijk op externip:poortnummer
Ah, heb het ‘probleem’ al gevonden, heb gisteren op de IP Camera zelf ook de poort aangepast naar 2020 maar deze was schijnbaar niet goed opgeslagen, nu daar nogmaals de poort aangepast naar 2020 en nu wel opgeslagen. IP Camera is nu gewoon direct te gebruiken!
*OPGELOST*!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...