1
Vraag
2
Reacties
Ruud.Heuts

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

portforwarding IP Camera

Hallo,

 

Zojuist succesvol mijn IP Camera geïnstalleerd binnen mijn netwerk. Ik wou deze graag nu toegankelijk maken van buiten het netwerk om zo ook de IP Camera te kunnen bekijken, echter loop ik tegen een probleem aan, ik weet echter nog niet wat het probleem is .Hopelijk kunnen jullie mij  voorzien van hulp.

 

De IP camera is geïnstalleerd op: 192.168.178.116, deze is prima bereikbaar vanuit het netwerk zelf. Vervolgens ben ik ingelogd op mijn Ziggo modem en heb ik dat IP adres geforward met bijbehorende poort 2020. 192.168.178.116:2020, gekozen niet specifiek voor TCP of UDP maar voor de optie BOTH. 

 

Wanneer ik deze forward heb opgeslagen en via mijn externeip:2020 de IP Camera probeer te bereiken werkt dit niet, wat mis ik nog? Of wat doe ik nog fout?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ruud.Heuts
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ah, heb het ‘probleem’ al gevonden, heb gisteren op de IP Camera zelf ook de poort aangepast naar 2020 maar deze was schijnbaar niet goed opgeslagen, nu daar nogmaals de poort aangepast naar 2020 en nu wel opgeslagen. IP Camera is nu gewoon direct te gebruiken!


*OPGELOST*! 

Bekijk in context

6 Reacties 6
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Ruud.Heuts

Veel van de Ziggo-modem-routers laten niet toe dat je vanuit het LAN-gedeelte het externe IP-adres benadert. Bij die modem-routers wordt het z.g. hair-pinning / NAT-loopback niet ondersteund. Er zouden nu wel modem-versie of firmware-versies in omloop gebracht zijn die dit wel ondersteunen.

 

Zie s.v.p. ook dit topic.

(Kijk eerste welk type modem je hebt en met welke firmware versie.

Controleer eerst of er al nieuw firmware geladen wordt als je de stroom er even van af haalt.)

 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Ruud.Heuts 

Als het je er alleen maar om gaat om te testen of de forwarding werkt dan kan je dat doen met een kleine omweg via 4G met je smartphone of je de camera kan bereiken.

Ruud.Heuts
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
DennyW wrote:

@Ruud.Heuts

Als het je er alleen maar om gaat om te testen of de forwarding werkt dan kan je dat doen met een kleine omweg via 4G met je smartphone of je de camera kan bereiken.

 

Dankjewel voor je feedback, ja dit heb ik al geprobeerd via mijn 4G telefoon en vanaf een heel anders thuis netwerk, echter functioneert het nog steeds niet. Ik heb al meerdere poorten geforward en die functioneren nog gewoon naar behoren, ik snap dus even niet meer waar het aan zou kunnen liggen. 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Ruud.Heuts wrote:

…..

Dankjewel voor je feedback, ja dit heb ik al geprobeerd via mijn 4G telefoon en vanaf een heel anders thuis netwerk, echter functioneert het nog steeds niet. Ik heb al meerdere poorten geforward en die functioneren nog gewoon naar behoren, ik snap dus even niet meer waar het aan zou kunnen liggen. 

@Ruud.Heuts 

Dat de ene portforward wel werkt en de andere niet is inderdaad niet logisch.

Heb je al geprobeerd of het help de modem-router opneuw te laten opstarten? Welk merkt/type Ziggo-modem heb je? (Is nog niet vermeld bij jouw forum-porfiel.) Er zijn namelijk forum-leden met veel ervaring met bepaalde modems (en mogelijke eventuele hardware-versies) en hun diverse firmware-versies.

Ruud.Heuts
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Standard specification compliant    :    DOCSIS 3.0
Hardware version    :    4.01
Software version    :    CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH

Dat is het modem, heb hem pas gerestart, heb zojuist ook nogmaals getest andere poorten extern te bereiken (in dit geval de NAS, die is gewoon normaal toegankelijk op externip:poortnummer

Ruud.Heuts
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ah, heb het ‘probleem’ al gevonden, heb gisteren op de IP Camera zelf ook de poort aangepast naar 2020 maar deze was schijnbaar niet goed opgeslagen, nu daar nogmaals de poort aangepast naar 2020 en nu wel opgeslagen. IP Camera is nu gewoon direct te gebruiken!


*OPGELOST*! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic