Afgelopen week de nieuwe Connectbox Giga ontvangen. Meteen de oude vervangen en daarin dezelfde port-forwarding regels laten (uPNP) plaatsen door mijn servers, echter het werkt niet. Ik kan nu niet vanaf een andere locatie bij mijn server(s). Kan iemand mij hiermee helpen alsjeblieft?
Opgelost! Ga naar oplossing.
UPnP lijkt niet altijd lekker te werken.
Probeer eens UPnP uit te zetten alle port forwards verwijderen, 30 seconden de stroom van het modem af en de port forwards handmatig toepassen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je deze stappen gevolgd? Port forwarding op de Connectbox - Ziggo Community
ik heb het niet handmatig gedaan maar via uPnP, zoals ik dat ook heb laten doen op de vorige modem. Daarop werkte het wel ( dat was afgelopen maandag nog). Dus de regels staan al in de modem.
UPnP lijkt niet altijd lekker te werken.
Probeer eens UPnP uit te zetten alle port forwards verwijderen, 30 seconden de stroom van het modem af en de port forwards handmatig toepassen.
Yes, Bert, dat was de oplossing. De door uPnP aangemaakte regels kon ik niet verwijderen. Daarom de server uitgezet daarna de modem van de stroom zoals je zei. Toen waren de regels weg en kon ik het handmatig doen. Nu werkt alles weer zoals het hoort. Hartstikke bedankt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.