Vraag
Reacties
tobias1
Level 3

port forwarding niet beschikbaar op connectbox

hallo

weet iemand misschien hoe ik een port forwarding kan open zetten op mijn connectbox

want zie de link port forwarding niet

het is voor remote desktop

want ik dacht dat het bij geavanceerde instellingen onder het kopje beveiliging of zo heb ik het wel bij anderen toppics gezien

de volgende eigenschappen heb ik bij mijn ziggo modem

B.V.D

met vriendelijke groet Tobias

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
6 Reacties 6
Tom.
Level 18

Hallo Tobias,

Je modem heeft momenteel een IPv6 dslite modem profiel.

Vandaar dat er geen portforwarding beschikbaar is.

Hiervoor heb je in jou geval een IPV4 only modem profiel nodig.

Je kunt dit aanvragen door contact op te nemen met Ziggo.

Je kunt ook wachten op een Ziggo moderator:

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

0 Kudos
Tom.
Level 18

Ik heb nog wat optimale modem instellingen voor je.

(Niet alle instellingen zijn voor iedereen zichtbaar)

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid

Je hebt DS-Lite Firmware op je Connectbox ipv Full Dual Stack of IPv4,
Met DS-Lite kan Port Forwarding niet.

Oplossing: DS-Lite vervangen door IPv4.
Je kunt daarvoor contact opnemen met Ziggo. Telefonisch of via Chat.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact Scroll naar beneden.

Je kunt desgewenst hier ook een Ziggo Moderator vragen dit in te gaan stellen.
Laat dat weten.
Zet je Postcode en huisnr in je Community profiel, als je dat nog niet deed.
Kan alleen de Mod zien en daardoor alvast je klantgegevens bekijken.

tobias1
Level 3
Topicstarter

en weet iemand dan ook hoe ik dan een repeater met een router er achter ( dus via lan kabel op de repeater ) met een port forwarding moet gebruiken want heb een repeater met een router er achter maar ik weet niet hoe  ik daar port forwarding op moet gebruiken is dat via de instellingen van de connectbox of van mijn router of beide want zie wel port forwarding staan op mijn router maar ik zie als ik op de connectbox inlog met mijn computer die is aangesloten op de router zie ik mijn computer niet staan of telefoon maar als ik de repeater alleen gebruik dan zie ik hem wel staan maar wil wel mijn router gebruiken want daar zitten meer functies maar moet ik dan de port forwarding van de connectbox door sturen naar mijn router want die zie ik er wel nog tussen staan

ik hoor graag van jullie

hanh
Oud Community-lid

Van twee Routers achter elkaar moet je verstand hebben om daar goed mee om te gaan.
Wat is je motief om het zo te willen aanpakken?

Ik raad je aan de Connectbox Router in Bridge Mode te zetten of de eigen Router te configureren als Access Point.

Even voor het complete beeld.

• Welke Repeater gebruik je? en
  • welke eigen Router?

0 Kudos
tobias1
Level 3
Topicstarter

nee mijn connectbox hoeft niet in bridge modus want ik heb een wifi repeater die wifi nodig heeft voor het doorvoeren van internet naar mijn router het zit als volgt mijn connectbox is waar het internet binnen komt en via wifi pakt mijn wifi repeater weer het wifi  op een voert het via een internet kabel door aan mijn router maar mijn gewone wifi daar zitten 2 smart tv's op met wifi dus de router kan niet in de bridge modus want anders kan ik niet meer op youtube op mijn smart tv's dus dat wil ik niet   maar welk merk repeater heb ik: sitecom range extender n300 en welk merk router heb ik: D-link dir 655 B1 en op die d-link dir 655 B1 wil ik die portforwarding open zetten maar die is aangesloten op een wifi repeater en die is aangesloten op de connectbox maar als ik mijn telefoon en computer aansluit op de d-link router dan zie ik hem op de connectbox niet terug maar ik zie mijn router wel terug komen in de connectbox maar als ik inlog op de router dan zie ik dat mijn telefoon en computer en dergelijke is aangesloten op mijn router ( de d-link dir 655 B1 router ) maar zie het op de connectbox niet terug dus daarom mijn vraag moet ik op me connectbox een port open zetten die leid naar mijn router en op mijn router een poort open zetten die leid naar het apparaat of moet ik alleen mijn routers port open zetten of mijn connectbox poort of beide

ik hoor graag van jullie

0 Kudos