ik probeer mijn port forwarding te doen. het is exrerne server die extern wilt bereiken maar dit lukt mijn niet van alles geprobeerd en de klanten service stuurde me hierheen die konden me niet helpen. ben al heel lang bezig en ik ben ten einde raad. wie kan mij helpen of ondersteunen hierin?
Tjeerd
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je wilt een server binnen jouw LAN buitenshuis bereikbaar maken, klopt dat? Kun je een screenshot plaatsen van de port forwarding-regel(s)? Controleer of de server binnen het LAN (binnenshuis) wel bereikbaar is op de interne poort(en) die je in de regel(s) heb opgegeven.
Gaat het om een server op internet (buiten jouw LAN), dan is port forwarding op jouw router niet aan de orde en speelt er iets anders.
De server is wel binnenshuis wel bereikbaar. Want ik kan daar gewoon opkomen.
Kun je in dat geval een screenshot plaatsen van de port forwarding-regel(s)?
Met bijvoorbeeld deze site kun controleren of de poorten vanaf internet bereikbaar zijn.
hierbij de foto. deze ip adres moet open te komen staan.
maar ik ben een leek hierin, heb het geprobeerd maar lukt me gewoon helaas niet
Als je via jouw interne netwerk op deze server komt. Gebruik je dan ook poort 2022 (alternative ssh poort?) om te verbinden?
Dit werkt inderdaad alleen als de SSH-configuratie zo is aangepast dat deze op poort 2022 luistert en ik betwijfel of dat het geval is. Kun je 2022 naar 22 aanpassen voor 'Lokaal'?
Hallo @Tjeerdo! Welkom op de Ziggo Community!
Goed dat je hier terecht bent gekomen 🙂 Fijn dat je al wordt geholpen door de leden.
Kun je eens antwoord geven op de vraag van tobiastheebe?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.