Vraag
Reacties
Wanro027
Level 1

port forwarding i.c.m. dynu

Beste ik probeer via dynu van https://www.dynu.com/ een ddns op te zetten zonder de functie ddns van mijn ubee router. Dus ik wil gewoon port forwarding opzetten en dynu zorgt voor de koppeling tussen het dynamische ip adres en mijn eigen domeinnaam. Die dynu server draaid. Maar het lukt me niet om poort 3389 open te zetten en te gebruiken. Ik heb mijn firewall ingesteld en opengezet voor 3389

Als ik mijn ports scan dan zegt deze dat er geen porten open staan  op mijn ip4 adres   
de portscanner geeft wel aan dar poort ? open staan op het ip6 adres ?

Moet ik een alleenIP4 Account krijgen van ziggo?

** Aangepast door moderator. Op beide van de 2 bijgevoegde afbeeldingen zijn niet alle publieke IP adressen onleesbaar gemaakt. Ivm privacy zijn de afbeeldingen verwijderd uit deze post **

0 Kudos
3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Voer 0.0.0.0 in als 'External IP' zodat het IP-adres van de WAN-interface automatisch wordt overgenomen door de NAT-regel.

Kun je 192.168.178.16:3389 bereiken vanaf een andere PC in het LAN? Mogelijk moet de inbound firewall van de 178.16 nog worden aangepast, zie regels 'Remote Desktop - User Mode (TCP/UDP-In)'.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

In Windows moet ook het één en ander aangezet worden wil je daar binnen kunnen komen.

Zie b.v.: Werken met Extern bureaublad (microsoft.com)

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Welkom hier, op de Ziggo Community, @Wanro027
Is het gelukt met de tips & tricks van tobiastheebe & Bert ?

0 Kudos