1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
sandervanliempd

Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

poort forwarding lijkt niet te werken

Ik ben een gameserver aan het opzetten die nu werkt in LAN. Maar van buitenaf is de server nog niet benaderbaar. Ik heb poort 27015 geforward in te horizon box met de ip van mijn server. Herstarten van de server en de horizon box heeft het nog niet opgelost. De poort blijft geblokkeerd. Ik heb ook poort 27016 geprobeerd maar met hetzelfde resultaat. Ik ben door mijn ideeen heen. Ik kan niet traceren waar deze poort geblokkeerd wordt. Heeft iemand een idee?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
sandervanliempd
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Maud. Ik was een ARK gameserver aan het opzetten. Een aantal dingen deed ik fout. Aanvankelijk dacht ik dat de server met TCP werkte maar deze werkt met UDP. Dus als er niet op TCP geluisterd wordt dan lijkt deze geblokkeerd als je dat via een poort checker site test. Verder staat mijn server in mijn eigen netwerk, LAN werkte dus. Ik probeerde met mijn publieke IP de server te benaderen om ook internet te testen maar dat gaat niet vanuit mijn eigen netwerk. Dus ik kon niet testen of de server werkt van buitenaf. Wat ik uiteindelijk heb gedaan is mijn game computer op mijn telefoon aangesloten en die als internet brug ingesteld met 4G. Dan zit ik op een ander netwerk met een ander publiek IP. Toen kon ik zien dat de server wel werkte van buitenaf. Ik heb dus 5 dagen geprobeerd een probleem op te lossen dat nooit bestond 🙂 Veel hiervan wist ik nog niet bij het schrijven van de eerste post en dacht dat het probleem bij de router moest liggen.

Bekijk in context

sandervanliempd
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Om de portforwarding te testen heb ik gewoon een TCP listener gedraaid en een site gebruikt om de TCP poort te checken. Toen zag ik dat het werkte en wist ik dat het probleem in een andere hoek zat.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
sandervanliempd
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Laat maar. het probleem zit niet in port forwarding. Dat werkt gewoon.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @sandervanliempd! Fijn dat je de Ziggo Community hebt gevonden. Welkom! 

Is het probleem al opgelost? Wat was er precies aan de hand uiteindelijk?

sandervanliempd
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Maud. Ik was een ARK gameserver aan het opzetten. Een aantal dingen deed ik fout. Aanvankelijk dacht ik dat de server met TCP werkte maar deze werkt met UDP. Dus als er niet op TCP geluisterd wordt dan lijkt deze geblokkeerd als je dat via een poort checker site test. Verder staat mijn server in mijn eigen netwerk, LAN werkte dus. Ik probeerde met mijn publieke IP de server te benaderen om ook internet te testen maar dat gaat niet vanuit mijn eigen netwerk. Dus ik kon niet testen of de server werkt van buitenaf. Wat ik uiteindelijk heb gedaan is mijn game computer op mijn telefoon aangesloten en die als internet brug ingesteld met 4G. Dan zit ik op een ander netwerk met een ander publiek IP. Toen kon ik zien dat de server wel werkte van buitenaf. Ik heb dus 5 dagen geprobeerd een probleem op te lossen dat nooit bestond 🙂 Veel hiervan wist ik nog niet bij het schrijven van de eerste post en dacht dat het probleem bij de router moest liggen.

sandervanliempd
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Om de portforwarding te testen heb ik gewoon een TCP listener gedraaid en een site gebruikt om de TCP poort te checken. Toen zag ik dat het werkte en wist ik dat het probleem in een andere hoek zat.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@sandervanliempd Wat fijn dat het je allemaal gelukt is! Dit klinkt als een behoorlijke klus. Zo leer je toch weer het een en het ander! Geniet van je dag 🙂