joben1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

poort 8883

Hallo,

 

Na aanschaf van een Toshiba airco wil ik deze graag toevoegen aan het wifi netwerk.

Voor de Toshiba app moet ik poort 80,443 en 8883 openzetten.

De Ziggo moden staat in bridge mode, de Unifi USG heb ik via wan local en groups ingesteld dat de poorten 80,443 en 8883 open moeten staan. Echter staat poort 80 en 443 open, maar poort 8883 blijft gesloten.

Wat zie ik over het hoofd.

 

met vriendelijke groet,

J.

5 Reacties 5
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

In WAN_LOCAL zitten de firewall-regels voor inkomende verbindgen naar de USG zelf. Ik denk dat je de regels moet verplaatsen naar WAN_IN.

Rowdy

Level 7
  • 153Posts
  • 10Oplossingen
  • 18Likes

Weet je zeker dat je deze poorten inbound geforward moet hebben?

Over het algemeen maken slimme apparaten verbinding met een centrale server van de fabrikant. In de handleiding geven ze dan poorten aan waarop gecommuniceerd wordt, maar over het algemeen gaat dat om uitgaande poorten. Uitgaand is sowieso standaard niets geblokkeerd op een USG. De app van de airco maakt dan ook verbinding met die centrale server en daar 'ontmoeten ze elkaar' en kun je 'm besturen.

Maar nu ken ik natuurlijk deze specifieke airco niet, maar over het algemeen werkt het zoals ik beschrijf. Je zal anders maar eens 2 van die airco's hebben, dan heb je al een probleem 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @joben1 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum. Zo te zien hebben @efok en @Rowdy al de nodige tips gegeven waarmee je uit de voeten kunt. Ik begrijp uit je bericht dat je het Ziggo Connectbox modem in bridged modus hebt staan en dus waarschijnlijk een eigen router gebruikt. Je zou in de instellingen van je eigen router eens kunnen nagaan of de juiste portforwarding regels goed ingesteld staan. In plaats van portforwarding zou je ook UPnP (universal plug and play) kunnen gebruiken. Zodoende hoef je niet handmatige forwarding regels in te stellen en worden poorten of portranges automatisch vrijgegeven op het moment dat een apparaat of applicatie in het thuisnetwerk hierom vraagt.

Let op: gebruik of alleen UPnP of handmatig portforwarding en niet beide optie tegelijk. Dit kan namelijk voor problemen zorgen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@joben1 Is het gelukt met behulp van de tips die eerder gegevens zijn om het werkend te krijgen? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

voor een airco op wifi locale netwerk is port forwarding niet nodig  

waarom zou je de airco via internet beschikbaar willen maken?

Uitgelicht topic