1
Vraag
2
Reageer en help mee
Lampi1

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

poort 587 blokkeert voor uitgaande mail ziggo

Email wordt rechtstreeks verstuurd via websites. Hierbij worden de gegevens,  zoals aan,cc,onderwerk en inhoud gestuurd naar smtp.ziggo.nl poort 587 met correct gebruikersnaam en wachtwoord. 

Sinds 3-4 weken werkt dit na tientallen jaren niet meer. 

Ik heb telnet geprobeerd en die kan verbinding maken met ziggo en poort 587, maar zodra ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord intyp wordt ik eruit gegooid. 

 

Ik heb dit ook getest via andere kanalen, dus hoeft niet bij ziggo te liggen, maar verandering van een protocall of zoals een monteur aangaf in de firewall van het modem. Iets voorkomt dat de mail wordt verstuurd via poort 587 of 465 met gebruikersnaam en wachtwoord

 

VRAAG: Mogelijk is er iets in de tls verandert, waardoor dit niet meer werkt. 

 

Uitgelicht
Richard G.

Level 16
Expert
  • 1331Reacties
  • 80Oplossingen
  • 667Likes

@Lampi1"k heb dat zelf niet in de dns gezet maar yourhosting . Volgens mij staat dat er al langer en verklaart niet waarom er geen response mail kan worden verstuurd ."

Dat is dus wat ik zeg. Een -all is een strikte SPF. Dan mag alleen diegene mail versturen die daarin genoemd wordt. Verstuurd jij dus voor boxline.nl een mail via de Ziggo smtp server, dan zul je ook de Ziggo spf in die spf regel vermeld moeten hebben. Yourhosting moet dat ook weten.
Bij het versturen van een responsemail wordt het SPF record gecontroleerd door de mailserver, op zijn minst door de ontvangende mailserver en dan kan de mail daardoor geweigerd worden.
Bij Boxline staat geen spf van Ziggo er bij. Dus de Ziggo SMTP is niet geauthenticeerd om mail van jouw boxline.nl domein te versturen. Daar begint het probleem al.

"De oplossing moet liggen in iets dat sinds 4 weken is verandert ! "
Dat heb ik eigenlijk uitgelegd, poort 25 is gefaseerd dicht gezet en de authenticatie via 587 verloopt anders dan via 25. Verder strengere controle op SPF en DKIM.

Yourhosting zou dit veel sneller moeten kunnen onderzoeken wat er mis gaat.

Want ik zie zo vlug niet waarom je geen mail zou kunnen versturen via je tcsempervirens.nl domein.
Het beste is om gewoon eens mail-tester.com te bezoeken. Daar krijg je een adres. Verstuur vanaf je tcsepervirens.nl een mailtje naar dat opgegeven @mail-tester.com adres en post eens de resultaten als je die krijgt.


Verlengen van https via cname zou men ook niet moeten doen eigenlijk. Voor belangrijke zaken kan men beter gewoon A records gebruiken. Maar dat terzijde.

20 Reacties 20
Richard G.

Level 16
Expert
  • 1331Posts
  • 80Oplossingen
  • 667Likes

Graag gedaan, als iets onduidelijk is uit de rest van het verhaal horen we het wel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic