1
Vraag
2
Reacties
TKZ

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

poort 443 openzetten

Voor het melden van digitale werkbonnen moet er een bepaalde poort op het modem worden opengezet, namelijk poort 443. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen?

Alvast bedankt,
Ina-Maria van Loon
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok.

Er is een instructie over Port Forwarding:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/alles-over-port-forwarding-bij-ziggo-16111

Je moet de externe port 443 Forwarden naar de interne port 443 van de Server.
Die Server moet een vast Intern Ip adres hebben.

Als je vragen hebt: kom gerust terug. Vertel dan meteen welke Ziggo Modem/Router je in gebruik hebt.
Han

Bekijk in context

7 Reacties 7
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Moet je zelf iets melden op een externe Server? Dan hoef je niets te doen.

Een Forward is alleen nodig als mensen in de buitenwereld bij een Server in jouw netwerk moeten kunnen komen.

Er gaat wel iets mis, denk ik zo. Wat?

Gr Han
TKZ
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Han,

Bedankt voor je reactie. De monteur in de buitenwereld moet met een tablet een werkbon kunnen melden in ons administratiesysteem op een server in ons netwerk. Aan de hand van deze werkbon maken we een factuur.


Groetjes,
Ina-Maria van Loon
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok.

Er is een instructie over Port Forwarding:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/alles-over-port-forwarding-bij-ziggo-16111

Je moet de externe port 443 Forwarden naar de interne port 443 van de Server.
Die Server moet een vast Intern Ip adres hebben.

Als je vragen hebt: kom gerust terug. Vertel dan meteen welke Ziggo Modem/Router je in gebruik hebt.
Han
TKZ
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag Han,

Voor port forwarding heb ik IPv4 nodig en de Connect Box staat standaard op IPv6. IPv4 moet door Ziggo zelf worden toegevoegd. Dat heb ik zojuist aangevraagd bij Ziggo. Daarna kan ik via de link die je mij gestuurd hebt de port forwarding instellen.

Bedankt voor je hulp tot zover.

Groetjes,
Ina-Maria
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ina-Maria, Na deze getoonde zelfredzaamheid, twijfel ik er niet over dat die Forward in orde komt.
Han

Overbodige Noot Je had IPv6 DS-Lite. Dan kan Port Forwrarding niet. Bij IPv6 Dual Stack wel. Die Firmware is ook in omloop. Uitsluitend in oud Ziggo gebied.
WD71

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo hanh,

 

Ik heb een vraag over poort 443 open zetten, wat een voorwaarde zou zijn voor het laten communiceren van mijn nieuwe Ziggo modem met de app op mijn iPhone die elke dag de opbrengst aangeeft van mijn zonnepanelen.

Na het vervangen van het modem werkt de communicatie van modem/iPhone -app met de omvormer niet meer.

Vandaag gebeld met Ziggo die zegt dat poort 443 (standaard) open staat.

Kun jij hier je licht over laten schijnen? Bvd

Groet, Wim

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@WD71 Poort 443 staat uitgaand (LAN naar internet) open maar inkomend (internet naar LAN) niet.

 

Port forwarding is alleen nodig als je buitenshuis de omvormer wilt kunnen benaderen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic