Hamz

Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

ping spikes/latency en slechte bufferbloat

omdat de problemen na vorige topic (https://community.ziggo.nl/t5/Archief/geen-goede-latency-en-download-speed-beperkt-connectbox-300dow...) helaas nog steeds niet zijn opgelost maak ik een nieuwe topic.

sinds al mijn vorige topic had ik last hoge latency en bufferbloat in games, er is een week lang een meting gedaan om naar mijn verbinding te kijken maar daar bleek niks raars te zien dus kreeg ik een nieuwe modem, de ubee modem zonder wifi en die heb ik aangesloten en getest eerste paar dagen bleek mijn verbinding goed te zijn, gamen ging lekker en ik haalde goede marks op de bufferbloat test en de op de pingplotter test ging mijn ping niet hoger dan 35ms op de server waar ik op game terwijl met de oude modem de ping spikes opliepen hoger dan 200ms, maar na die paar dagen was ik aan het gamen en merkte dat ik weer last had van latency dus ben ik weer gaan testen en het blijkt dat ik weer last heb van hoge ping spikes en bufferbloat dus de probleem is niet opgelost door de modem.

binnenhuis is alles goed:

2 keer een monteur langs gekomen

AOP is vervangen en alle kabels vervangen en alles blijkt goed te zijn.

dus het probleem ligt niet binnenhuis en vermoed dat er een probleem buitenuis is (wijkkast?).

Hamz_0-1617557694726.pngHamz_1-1617557709011.png

het probleem speelt zich best wel lang en het is best vervelend vooral als je een gamer bent en ik hoop dus dat het snel wordt opgelost.

74 Reacties 74
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

die wandcontactdoos aop is dat de hoofdaansluiting of zit er nog een coax in de meterkast?

Hamz
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

die aop is de enige hoofdaansluitung die we hebben

 

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Hamz

 

Super goed dat je het opnieuw aankaart als je er problemen mee blijft houden! Ik denk graag verder met je mee en ben ook een duik het signaal in gaan nemen. 


Wat mij daar opvalt is dat het downstream signaal dat op het modem binnen komt, eigenlijk altijd aan de hoge kant is. Om uit te sluiten of dit de problemen veroorzaakt, zou ik je aanraden om een splitter aan te sluiten op de hoofdaansluiting. Heb je nog een POA-01 splitter? Zo niet, dan stuur ik je er graag kosteloos eentje toe. 

Hamz
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

@Marije  jazeker!, ik heb er nog eentje liggen van de vorige monteur die de aop heeft vervangen

ik zal die even aansluiten en testen, bedankt voor het meedenken!

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Helemaal top! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat als je die splitter er tussen hebt zitten. Als het geen verschil maakt, laat het dan hier weten. Ik ga dan verder met je speuren! 

Hamz
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

@Marije ik heb de splitter aangesloten en getest en helaas is er niks verandert, ik ben benieuwd wat de vervolgstap is. ik hoor graag van jullie!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zat de connectbox eerst op de versterker ?

of heb je geen tv’s aangesloten en de modem rechtstreeks op de hoofdaansluiting ?

Hamz
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

ik heb de modem rechtstreeks op de hoofdaansluiting zonder tv's of radio. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

als het modem rechtstreeks op de hoofdaansluiting zit zonder tv’s dan hoeft er geen splitter tussen

het is dan zelf niet aanbevolen om

er een splitter tussen te doen wegens dat een aansluiting dan leeg blijft waar weer straling door naar binnen kan op het coax netwerk wat voor storingen kan zorgen 

Hamz
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

@anoniemforum  ik heb geen splitters aangesloten dat heeft de monteur voor mij gefikst

ik heb mijn modem op de aop aangesloten zonder splitters of iets er tussen

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Hamz, jammer dat het probleem nog steeds bestaat en dat het het niet opgelost heeft. Dan is het een goed idee om een monteur te sturen die alles gaat nakijken. Hier vind je de voorwaarden van de monteur. Ga je daarmee akkoord? 

Kun je mij laten weten wanneer je de monteur zou kunnen ontvangen, dan ga ik uitzoeken wanneer er een afspraak beschikbaar is. 

Hamz
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

@Maud, wat voor monteur? want ik heb al meerdere monteurs aan huis gehad dus dat heeft geen zin. als dit een storingsmonteur is die naar de verbinding buiten het huis gaat kijken (bijvoorbeeld de wijkkast) en geen kosten aan verbonden zijn vind ik het prima.

FryaFresena

Level 4
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik volg even met je mee, want mijn probleem is vrijwel identiek. Het enige verschil is dat ik wel de snelheden haal, behalve wanneer een willekeurige latency spike net tijdens te meting plaats vind. Bufferbloat zit ergens tussen de 600 en 3000, de beste label die ik kreeg was C, maar alle andere keren was het F. Hier ook al alles laten vervangen en monteurs gehad. 

Ik zie dat je een Ubee modem hebt, welk typenummer heeft deze?

NB: Mijn topic: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Het-puma-6-fenomeen/m-p/756905

Hamz
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

@FryaFresena ik heb de  Ubee UBC1318ZG modem.

heb jij ook bufferbloat bij de upload? zou je een dsl reports speedtest kunnen doen en de link daarvan even hier delen?

mijn dslreports test:  http://www.dslreports.com/speedtest/68038722 bufferbloat: D

janjansen128

Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dit is wat ik meet met hetzelfde type modem:  http://www.dslreports.com/speedtest/68038894

 

Bufferbloat: A

 

Dus Ziggo kan beter😁

FryaFresena

Level 4
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

@Hamz Ik heb geen bufferbloat bij de upload, althans, nog niet gedetecteerd. 
Resultaat van net, F: http://www.dslreports.com/speedtest/68039229

Resultaat van gisteren, C: http://www.dslreports.com/speedtest/68035856 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Hamz, sorry voor de late reactie allereerst. Ik zie dat er in februari twee storingsmonteurs bij je langs geweest zijn. Dat stadium zijn we inmiddels wel voorbij en bij een nieuwe afspraak kiezen we dan voor een netwerkmonteur. Deze komt bij je thuis kijken, maar kan buitenshuis ook zaken controleren en indien nodig aanpassen. De voorwaarden van het bezoek zijn hetzelfde. Dat wil zeggen dat er kosten berekend worden als blijkt dat je binnenshuisinstallatie niet in orde is. Die moet echter in orde zijn gezien het bezoek van de monteurs in februari 😉

Laat maar weten en deel ook gerust enkele data met ons waarop het zou passen. Dan zoeken we naar een geschikte afspraak!

Hamz
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

huh?, hoe kunnen die twee afspraken storingsmonteurs zijn?

de eerste monteur die kwam die kwam bij mij thuis mijn aop vervangen en toen vertrok die en hetzelfde was met de tweede monteur, die kwam bij mij thuis en die zei dat de vorige monteur de aop slecht heeft gemonteerd dus toen heeft die tweede monteur de aop nog een keer vervangen en voor de rest zei die dat de aansluitingen thuis perfect waren en toen is die vertrokken.

dus nog een monteur bij mij thuis heeft weinig nut.

u mag wel een een monteur inplannen als die maar ook buitenhuis controleert.

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Zoals gezegd kijkt een netwerkmonteur zowel binnen- als buitenshuis naar het probleem @Hamz. Als de monteur de nodige aanpassingen doet in bijvoorbeeld de eindversterker in je straat wil hij uiteraard ook direct checken wat het effect daarvan is bij je thuis. Dit is waarom je wel thuis moet zijn mochten we hiervoor kiezen. Dat het met je binnenshuisinstallatie wel snor zit geloof ik uiteraard na de eerdere bezoeken van twee monteurs.

Uitgelicht topic