na dat we de router hebben riset doet moijn pin aparaat het niet meer
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@cafetariasefa , maar met zo weinig info wordt het probleem niet opgelost ben ik bang. Dus wat meer achtergrond info zou wel helpen.😊
Heb je een zakelijke abonnement @cafetariasefa ?
hoe is het pin apparaat verbonden met internet ?
ik heb zo het vermoeden dat het ergens mis gaat bij het IP-Adress.
zoals ik het lees doet na de Router reset het pinapparaat het niet meer. dit geld enkel voor pinapparaten met een Netwerkaansluiting.
- het pinapparaat staat niet in DHCP
- er staat een poort niet open. (onwaarschijnlijk aangezien ik in een handleiding van een willekeurige CCV pinautomaat daar niks over kan vinden)
- in het pinapparaat staat een ip-adress wat niet door de router herkent wordt.
- de fysieke kabels controleren. soms helpt het erin en eruit halen van de kabel. dan denkt de router dat er een nieuw apparaat is toegevoegd via die poort en pakt hij hem. ik heb diverse keren gehad dat de router het apparaat pas vond nadat ik de kabel eruit en erin heb gestopt.
ik heb zelf even de handleiding van een willekeruig pinnapaaraat erbij getrokken en kon iets vinden over het instellen van het ip-adress. Wellicht dat je hier iets mee kan.
dan hier de stappen van uitvoeren.
Stap 1: kabels controleren en opnieuw aansluiten.
Stap 2: wacht ongeveer 5 tot 10 minuten. indien het niet werkt ga door naar stap 3
stap 3: indien stap 1 niet werkt het pinapparaat op DHCP zetten. (zie afbeelding hieronder)
Stap 3.1: volg de stappen beschreven bij "modem resetten naar dynamisch IP-adres".
hopelijk worden de problemen hiermee verholpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.