Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
cafetariasefa
Level 1

pin storing na router reset

na dat we de router hebben riset doet moijn pin aparaat het niet meer

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
5 Reacties 5
Hatolex
Level 16

@cafetariasefa , maar met zo weinig info wordt het probleem niet opgelost ben ik bang. Dus wat meer achtergrond info zou wel helpen.😊

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Heb je een zakelijke abonnement @cafetariasefa ? 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

hoe is het pin apparaat verbonden met internet ?

0 Kudos
Architect_Kev
Level 7

ik heb zo het vermoeden dat het ergens mis gaat bij het IP-Adress.
zoals ik het lees doet na de Router reset het pinapparaat het niet meer. dit geld enkel voor pinapparaten met een Netwerkaansluiting.

- het pinapparaat staat niet in DHCP
- er staat een poort niet open. (onwaarschijnlijk aangezien ik in een handleiding van een willekeurige CCV pinautomaat daar niks over kan vinden)
- in het pinapparaat staat een ip-adress wat niet door de router herkent wordt.
- de fysieke kabels controleren. soms helpt het erin en eruit halen van de kabel. dan denkt de router dat er een nieuw apparaat is toegevoegd via die poort en pakt hij hem. ik heb diverse keren gehad dat de router het apparaat pas vond nadat ik de kabel eruit en erin heb gestopt.

ik heb zelf even de handleiding van een willekeruig pinnapaaraat erbij getrokken en kon iets vinden over het instellen van het ip-adress. Wellicht dat je hier iets mee kan.

dan hier de stappen van uitvoeren.

Stap 1: kabels controleren en opnieuw aansluiten.
Stap 2: wacht ongeveer 5 tot 10 minuten. indien het niet werkt ga door naar stap 3
stap 3: indien stap 1 niet werkt het pinapparaat op DHCP zetten. (zie afbeelding hieronder)
Stap 3.1: volg de stappen beschreven bij "modem resetten naar dynamisch IP-adres".

hopelijk worden de problemen hiermee verholpen.

Architect_Kev_0-1649632061989.pngArchitect_Kev_1-1649632113082.png

Architect_Kev
Level 7

@cafetariasefa is het uiteindelijk nog gelukt het pinapparaat werkend te krijgen?

Hoop te horen.

0 Kudos