Jeffrey_

Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

partial bonding US

Beste forumleden,

Het volgende is er aan de hand, ik heb een Ubee U1318Z. De modem heb ik gekregen omdat ik in het verleden al problemen heb gehad met mij internet verbinding. Toen die tijd zijn er een stuk of 3 a 4 monteurs langs geweest en hebben toen een kabel breuk ontdekt tussen mij en de straatkast. Sinds toen ging het wat beter met de verbinding ook heb ik nu een nieuwe asus AX68u router die puur voor het routeren gebruikt wordt (DHCP, WAN>LAN gedeelte). De router is nog geen twee weken oud! Sinds vandaag heb ik een weer last van mij verbinding. Nu heb ik last van:

-Bufferen van Youtube

-Gesprekken via Whatsapp happeren en/of whatsapp berichten die later binnen komen.

-Notificaties die binnen komen maar dat de telefoon geen geluidje geeft en zo berichtjes mist 

-Hoge ping bij het gamen

 

Kwam vandaag de melding tegen "partial bonding US" en ben dus even gaan zoeken naar wat oplossingen, de splitter zit goed aangesloten (heb een foto bijgevoegd)  de kabels zelf zijn ook prima aangezien deze allemaal ze vervangen zijn door de monteur(s) toen der tijd. Ook zag ik de melding "power in excess of 6 db below the value corresponding to the top of the drw". Wat houdt deze melding in? Daarnaast zie ik wat T3 meldingen. Ik zou graag willen weten om mijn binnen komende signaal goed is en of een van jullie willen checken of dit daadwerkelijk zo is. Ik zal fotos van de modem, AOP, splitter en kabels toevoegen.

Uitleg foto (AOP)

-De blauwe coax kabel gaat naar de TV versterker.

-De coax kabel met het groene rondje gaat naar de modem.

De problemen zijn niet constant aanwezig maar wel heel vervelend. 
Overigens heb ik geen last van de problemen die gerelateerd aan Whatsapp als ik op 5G zit.  Ik hoor graag van jullie of mijn binnenkomende signaal goed is.

 

64 Reacties 64
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31060Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Met IPv6 uitgeschakeld ervaar je dus nog steeds problemen met WhatsApp? In principe zou je dan ook met andere diensten problemen moeten ervaren. Kun je de eerste helft van je WAN IPv4-adres vermelden?

 

Je zou de opstelling modem in router mode + eigen router in AP mode nog kunnen testen.

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Hi @tobiastheebe Inderdaad ik ervaar nog steeds problemen met whatsapp, netflix en youtube lijkt nu goed te gaan.. mijn eerste helft van mijn ip is 94.209.xx.xxx

de opstelling ga ik nogmaals testen bedankt voor je reactie!

het gekke ervan is dat ze soms ook gewoon door komen de berichten, het speelt dus niet constant

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31060Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De router maakt in ieder geval niet gebruik van IPv4 via CGNAT, dat is positief.

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

aahh yes gelukkig thanks!

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Iets te voor gejuicht weer bufferen bij youtube 😞

Screenshot_20221121-224612.png

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Jeffrey_ Vervelend dat je toch weer bufferingsproblemen constateert tijdens het kijken van streamingdiensten (Youtube)! Zie je dit ook wanneer je de verbidning rechtstreeks test via het modem? Of deed je deze constatering terwijl er nog randapparatuur (eigen router) was aangesloten?

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

hi @Paul ik constateerde het nog terwijl mijn eigen router op de modem was aangesloten. Ik zal kijken of dit ook gebeurt wanner mijn laptop rechtstreeks op de modem is aan gesloten  

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Jeffrey_ Top dat je het ook even rechtstreeks op het modem gaat testen. We wachten je bevindingen dan even af. 

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Hi @Paul Ik heb inmiddels mijn laptop rechtsstreeks op de modem aangesloten, op het moment van testen ervaarde ik geen problemen met bufferen op youtube. Vevolgens heb ik top tot teen ; mijn router, switches en accesspoints gereset, firmware opnieuw geflashed en alles opnieuw ingesteld. Tot vandaag ging dat goed, rond half 23:30 kwamen whatsapp berichten weer 6 binnen later binnen. Heb jij nog inzicht hoe de verbinding is? is er toch niet ergens ruis te zien.  Heb jij nog adviezen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31060Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ik vermoed dat het dan wachten is op de configuratiewijziging op het OFDMA-kanaal (IUC 3 4 10 11 12 13 → 3 4 12 13).

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@tobiastheebe Dankjewell!! en dat gaan we met smacht doen 😄

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Jeffrey_ Eind deze week worden er werkzaamheden uitgevoerd ter verbetering van het netwerk. Wil je na aankomende zondag laten weten wat jouw bevindingen zijn. 

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@Paul Dat zal ik doen! fijn weekend alvast!! 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Jeffrey_ We zijn benieuwd wat je  bevindingen zijn met betrekking tot de verbinding na de aanpassingen aan netwerkzijde van afgelopen zondag. 

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Hi @Paul Het gaat stukken beter hoor! het bufferen is helemaal opgelost!! en bij de notificaties gaat het 7 van de 10 keer goed!. Wat ons opvalt is dat we de notificaties missen op het moment dat de android toestellen op "deep sleep" staan, vergrendeld en scherm uit. Waar ik nog benieuwd naar ben hoe dit bij een IPhone gaat ik zal dat ook nog eens testen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Jeffrey_ Hartelijk dank voor het testen en delen van jouw bevindingen. Fijn dat het allemaal goed werkt.  Als we nog ergens mee kunnen helpen dan horen wij het graag. Alvast fijne feestdagen gewenst!

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@Paul Geen dank! Dat zal ik zeker doen! jij ook feestdagen gewenst!🎄

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@Paul Een late reactie maar weet jij wat er vorige week aan de hand was met de verbinding? Het liep stroef en niet lekker. In de screenshot de log van de modem


Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Jeffrey_ Nog de beste wensen voor 2023! 

Een late reactie maar weet jij wat er vorige week aan de hand was met de verbinding? Het liep stroef en niet lekker. In de screenshot de log van de modem
Ik heb even voor je nagekeken of ik iets kan terugvinden in de historische signaaldata. Op 26 december 2022 zie ik vroeg in de ochtend enige verstoring terug op het netwerk. Dit is vrij rap verholpen en zo te zien is het signaal de afgelopen dagen weer keurig in orde. Kan het zijn dat jij de problemen ervoor op de 26e december ? Want op dit moment zie ik eigenlijk aan netwerkzijde geen ongeregeldheden terug. 

Jeffrey_
Topicstarter
Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Hi @Paul Jij ook nog de beste wensen voor 2023!!

Dankjewel voor het nakijken van de netwerk history!! Dat klopt voor 26 december tot ongeveer gister avond. Ik heb gister de modem rond 00:25 herstart en vervolgens deed de verbinding het weer beter. Ik zal het in de gaten houden de aankomende dagen. Nog een hele fijne dag!

Uitgelicht topic