1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jeffrey_

Stamgast
  • 103Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

partial bonding US

Beste forumleden,

Het volgende is er aan de hand, ik heb een Ubee U1318Z. De modem heb ik gekregen omdat ik in het verleden al problemen heb gehad met mij internet verbinding. Toen die tijd zijn er een stuk of 3 a 4 monteurs langs geweest en hebben toen een kabel breuk ontdekt tussen mij en de straatkast. Sinds toen ging het wat beter met de verbinding ook heb ik nu een nieuwe asus AX68u router die puur voor het routeren gebruikt wordt (DHCP, WAN>LAN gedeelte). De router is nog geen twee weken oud! Sinds vandaag heb ik een weer last van mij verbinding. Nu heb ik last van:

-Bufferen van Youtube

-Gesprekken via Whatsapp happeren en/of whatsapp berichten die later binnen komen.

-Notificaties die binnen komen maar dat de telefoon geen geluidje geeft en zo berichtjes mist 

-Hoge ping bij het gamen

 

Kwam vandaag de melding tegen "partial bonding US" en ben dus even gaan zoeken naar wat oplossingen, de splitter zit goed aangesloten (heb een foto bijgevoegd)  de kabels zelf zijn ook prima aangezien deze allemaal ze vervangen zijn door de monteur(s) toen der tijd. Ook zag ik de melding "power in excess of 6 db below the value corresponding to the top of the drw". Wat houdt deze melding in? Daarnaast zie ik wat T3 meldingen. Ik zou graag willen weten om mijn binnen komende signaal goed is en of een van jullie willen checken of dit daadwerkelijk zo is. Ik zal fotos van de modem, AOP, splitter en kabels toevoegen.

Uitleg foto (AOP)

-De blauwe coax kabel gaat naar de TV versterker.

-De coax kabel met het groene rondje gaat naar de modem.

De problemen zijn niet constant aanwezig maar wel heel vervelend. 
Overigens heb ik geen last van de problemen die gerelateerd aan Whatsapp als ik op 5G zit.  Ik hoor graag van jullie of mijn binnenkomende signaal goed is.

 

50 Reacties 50
Gio2903
Expert
Expert
  • 1014Posts
  • 45Oplossingen
  • 451Likes

het binnenkomend signaal is goed, maar er is ruis op het ofdm kanaal. kun je het modem is aansluiten direct op het aop, modem restarten en na 2 uur opnieuw de gegevens delen?

 

zie je aan hetvolgende

1.png

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14336Posts
  • 889Oplossingen
  • 5847Likes

Op het OFDM-kanaal is de hoeveelheid correctable errors gebruikelijk (significant) hoger dan op de SC-QAM-kanalen, dat duidt niet op een probleem. De 15,6 MHz kanaalbreedte van OFDMA is ook normaal (dit kan iets verschillen per CMTS, ook de frequentie), 'Not Locked' uiteraard niet.

 

De Dynamic Range Window definieert een bereik van 12 dB. Tijdens ranging stelt het CMTS voor elk upstream-kanaal een vermogen voor en verstuurt deze gegevens in de RNG-RSP aan het modem. Indien het minimum en maximum van de voorgestelde waarden >6 of >12 dBmV uit elkaar liggen, meldt het modem een DRW violation. Omdat er gebruikelijk een aantal dBmV verschil is tussen het vermogen van van de ATDMA-kanalen en het OFDMA-kanaal, is een DRW violation geen vreemd fenomeen.

Gio2903
Expert
Expert
  • 1014Posts
  • 45Oplossingen
  • 451Likes

maar wat is dan wel het probleem gezien het signaal wat goed binnen komt (behalve het ofdm kanaal)

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14336Posts
  • 889Oplossingen
  • 5847Likes

Met het OFDMA-kanaal gaat in ieder geval iets niet goed.

Jeffrey_
topicstarter
Stamgast
  • 103Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Gio2903 Ja zeker! Dit zijn de gegevens op een goede dag na 2 uur uptime aan de AOP. Ik heb de problemen niet constant maar zeker 3 a 4 keer per week.

Jeffrey_
topicstarter
Stamgast
  • 103Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@tobiastheebe Dankjewel voor de uitleg!

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 821Posts
  • 102Oplossingen
  • 316Likes

Hi @Jeffrey_ hoe gaat het nu bij jou thuis met de verbinding? Ik help je graag als er nog problemen zijn 🙂 

Jeffrey_
topicstarter
Stamgast
  • 103Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hi @Madelon Het gaat wat beter nu de laaste dagen maar nog niet optimaal, zou je op afstand kunnen kijken over er ruis op de verbinding zit?

 

 

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 3095Posts
  • 542Oplossingen
  • 672Likes

Op dit moment lijkt het signaal prima @Jeffrey_ . Maar plaats gerust de up- and downsteamwaardes, dan kunnen we met z'n allen meekijken en meedenken 🔧

Jeffrey_
topicstarter
Stamgast
  • 103Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hi @Erik P sure 

 

Sorry voor me erg late reactie ik heb inmiddels me google pixel 6pro gereflashed maar toch nog af en toe dat de meldingen geluidloos binnen komen en het bufferen van youtube of netflix content.

 

 

 

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14336Posts
  • 889Oplossingen
  • 5847Likes

De actuele waarden zijn goed in zowel DS als US. Kun je de event log plaatsen?

Jeffrey_
topicstarter
Stamgast
  • 103Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@tobiastheebe dat is mooi om te horen ja hoor komt eraan! 




tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14336Posts
  • 889Oplossingen
  • 5847Likes

Het OFDMA-kanaal wisselt regelmatig tussen IUC's en valt soms terug naar IUC 12 13. Gezien er bij het begin van dit topic ook problemen zichtbaar waren op dit kanaal, lijkt het mij verstandig als een moderator verder onderzoek doet en eventueel een meerdaagse meting naar het modem opstart. Ik heb de moderators zojuist ingelicht.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 2287Posts
  • 302Oplossingen
  • 823Likes

Hey @Jeffrey_

Wat super irritant dat het internetsignaal nog steeds regelmatig verstoord wordt. 

Ik heb op verzoek van @tobiastheebe een modemsessie gestart. Hierbij wordt om de minuut een meting van het signaal gedaan. 
Kun jij bijhouden en opschrijven wanneer en hoe laat je deze verstoringen precies ervaart? 
Dit mag je hier vervolgens volgende week plaatsen zodat we deze naast de meting kunnen leggen om te kijken wat er precies mis gaat. 

 

Jeffrey_
topicstarter
Stamgast
  • 103Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hi @Jiri ga ik doen! dankjewel voor je reactie!

Jeffrey_
topicstarter
Stamgast
  • 103Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@tobiastheebe super bedankt voor je hulp en uitleg!!

Jeffrey_
topicstarter
Stamgast
  • 103Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hai @Jiri  zoals afgesproken stuur ik hierbij lijst wat ik de afgelopen week bij heb gehouden

Maandag 31-10-2022 11:00 Microsoft Teams video call meeting personen vallen weg en zijn onverstaanbaar, komen paar seconden terug. Ook gegeven de personen aan dat ik weg val en een robot stem krijg enkle seconde voor dat ik weg val

Maandag 31-10-2022 13:15 whatsapp berichten komen vertraagd (5 minuten ongeveer) binnen

Maandag 31-10-2022 15:47 internet radio valt uit, door bufferen en blijft uit stream herstarten nodig

Maandag 31-10-2022 16:32 whatsapp berichten versturen vertraagd geen instant verzending

Dinsdag 1-11-2022 11:09 youtube video blijft bufferen

Dinsdag 1-11-2022 15:37 berichten van whatsapp komen zonder notificatie en vertraagd (4 minuten) binnen

Dinsdag 1-11-2022 20:22 WhatsApp bericht blijft op een vinkje de volgende bericht word verzonden. Het berichtje met een vinkje komt minuten later aan

Dinsdag 1-11-2022 20:45 WhatsApp berichten komen minuten later aan als ik ze verstuur

Dinsdag 1-11-2022 23:00 WhatsApp berichten komen minuten later aan als ik ze verstuur

Woensdag 2-11-2022 11:00 teams meeting gesprekpartner valt weg stukken van het gesprek vallen weg... en wat ik zeg komt slecht aan bij de gesprekspartner

Woensdag 2-11-2022 12:30 WhatsApp berichten komen komen minuten later aan als ik ze verstuur

Woensdag 2-11-2022 15:00 versturen van pdfs duren lang uploaden hotmail bijlage (2 a 3 minuten)

Woensdag 2-11-2022 15:43 WhatsApp berichten komen minuten later aan als ik ze verstuur

Woensdag 2-11-2022 18:00 WhatsApp video bellen in huis happert. Een persoon zit boven vlakbij een accesspoint en een persoon zit beneden vlakbij de accesspoint

Woensdag 2-11-2022 21:07 WhatsApp berichten komen minuten later aan als ik ze verstuur

Woensdag 2-11-2022 22:05 WhatsApp berichten komen minuten later aan bij mij

Woensdag 2-11-2022 22:05 WhatsApp berichten komen minuten later aan bij mij

Donderdag 3-11-2022 11:13 WhatsApp berichten komen minuten later aan bij mij

Donderdag 3-11-2022 12:38 WhatsApp berichten komen minuten later aan als ik ze verstuur

Donderdag 3-11-2022 14:16 WhatsApp berichten geeft de melding 'controlleren op nieuwe berichten' waarnaar de berichten aankomen

Donderdag 3-11-2022 15:29 github pagina laad voor meer dan 20 seconden

Donderdag 3-11-2022 18:15 WhatsApp berichten komen minuten later aan bij mij

Donderdag 3-11-2022 19:48 WhatsApp berichten komen minuten later aan bij mij

Donderdag 3-11-2022 20:21 WhatsApp berichten komen minuten later aan bij mij

Donderdag 3-11-2022 22:25 WhatsApp berichten komen minuten later aan bij mij

Donderdag 3-11-2022 00:29 youtube video buffert op smartphone

vrijdag 4-11-2022 11:38 WhatsApp berichten komen minuten later aan bij mij

vrijdag 4-11-2022 14:36 radio stream stopt er mee een restart van de stream is nodig

vrijdag 4-11-2022 14:45 sync van notities mislukte ligt niet aan de service via 4G gaat dit goed

vrijdag 4-11-2022 16:48 verzenden van WhatsApp berichten duren enkele seconden niet instant

vrijdag 4-11-2022 18:48 youtube buffert bij video

vrijdag 4-11-2022 20:15 verzenden van WhatsApp berichten duren enkele seconden niet instant

vrijdag 4-11-2022 22:50 website's laden langzaam

vrijdag 4-11-2022 23:12 Netflix buffert zowel als wifi als bedraad
(16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 😎

zaterdag 5-11-2022 11:09 melding dat whatsapp backup mislukt in de nacht

zaterdag 5-11-2022 13:15 whatsapp berichten komen vertraagd bij me aan

zaterdag 5-11-2022 13:15 whatsapp berichten komen vertraagd bij me aan

zaterdag 5-11-2022 15:00 whatsapp berichten komen vertraagd aan als ik ze verzend

zaterdag 5-11-2022 16:20 youtube buffert op chromecast

zaterdag 5-11-2022 18:46 Videoland bufferd op chromecast

zaterdag 5-11-2022 20:00 whatsapp berichten komen vertraagd aan als ik ze verzend

zaterdag 5-11-2022 22:30 whatsapp berichten komen vertraagd bij me aan

zaterdag 5-11-2022 11:09 whatsapp berichten komen vertraagd bij me aan

zaterdag 5-11-2022 11:44 whatsapp berichten komen vertraagd bij me aan

zaterdag 5-11-2022 14:10 whatsapp berichten komen vertraagd aan als ik ze verzend

zaterdag 5-11-2022 14:21 Youtube buffert op telefoon

zaterdag 5-11-2022 15:38 gesprek van whatsapp happert binnen huis

zaterdag 5-11-2022 18:51 sync van notes gaat niet via 4G gaat dit wel

zaterdag 5-11-2022 21:22 whatsapp telefoongesprek happert

zondag 6-11-2022 11:00 Website (github) laad langzaam duurt enkle seconde voor dat de site te voorschijn komt

zondag 6-11-2022 11:45 sync van notes gaat niet via 4G gaat dit wel

zondag 6-11-2022 14:21 whatsapp berichten komen vertraagd aan als ik ze verzend

zondag 6-11-2022 15:38 whatsapp berichten komen vertraagd aan als ik ze verzend

zondag 6-11-2022 18:51 whatsapp telefoongesprek happert

zondag 6-11-2022 21:22 whatsapp berichten komen vertraagd bij me aan

zondag 6-11-2022 00:00 netflix buffert

maandag 7-11-2022 10:00 youtube happert

maandag 7-11-2022 11:04 microsoft team meeting stukken van gesprekken vallen weg

Ook heb ik een log erbij gedaan waar het internet enkle seconde weg viel misschien helpt het bij het opsporen 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3585Posts
  • 316Oplossingen
  • 683Likes

Bedankt voor je resultaten, @Jeffrey_. We zijn voor jou een uitgebreider onderzoek gestart en we komen er bij je op terug zodra er meer bekend is. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 14629Posts
  • 1175Oplossingen
  • 4503Likes

@Jeffrey_ Wil je het modem eens herstarten en opnieuw testen of je nog last hebt van uitval?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic