hoi vraagje, ik heb net een nieuw ziggo abbonement thuis met TV en internet. ik heb alles prima aangesloten en het werkt redelijk, maar de verbinding is traag en de download snelheid veel lager dan de bedoeling is. Het is nu 120mbit terwijl het 350 zou moeten zijn. Ook staat in de modem verbinding op partial bonding DS, en zijn er een boel errors te zien bij netwerk status, foto's bijgevoegd. Kan iemand me hier mee helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
ok je vermogen is op meerdere kanalen veel te laag
hoelang zit dit aansluitpunt er al is deze ooit geupdate door een monteur ?
ik kan uit de foto niet echt uitmaken of dit een nieuw type aop is
zit er 1 uitgang op of 2 ?
Met het vermogen is niets mis, dat is prima. Er is echter duidelijk instraling van 4G en 5G zichtbaar, zeer snel oplopende RS errors en (te) lage MER-waarden op een aantal kanalen. Dit wordt vermoedelijk veroorzaakt door het verouderde AOP. De instraling (met ruis als gevolg) is de oorzaak van partial bonding.
WOOHOO het is gefixed! Het was dus idd een oude TV/R wandoos haha. eindelijk goede snelheid ook. Thanks voor alle hulp jongens 😁
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
en als ik het bijgeleverde splittertje gebruik is het NOG erger 🙈
kan je een foto maken van hoe alles zit aangesloten ?
het zit gewoon in de coax aansluiting in de muur
heb het met en zonder splitter geprobeerd. weinig verschil
daar weet ik niet aan of het aansluitpunt wel up2date is
edit heb je geen aansluitpunt in de meterkast oid ?
nope, dit is de enige coax aansluiting in m'n huis.
ok je vermogen is op meerdere kanalen veel te laag
hoelang zit dit aansluitpunt er al is deze ooit geupdate door een monteur ?
ik kan uit de foto niet echt uitmaken of dit een nieuw type aop is
zit er 1 uitgang op of 2 ?
weet niet of dit nuttig is. en ja ik denk dat het aansluitpunt erg oud is, en is ook al zeker 7 jaar niet meer gebruikt.
heel nuttig ja
je vermogen is idd veel te laag met partial bonding = kanaal uitval tot gevolg
je hebt immers 22 van de 24 sc-qam downstream kanalen
mijn advies plan een monteur in via hier die vervangt kosteloos het aansluitpunt in de woonkamer door een meer up2date versie
ok hoe kan ik dat precies doen via hier? of kan ik gewoon ziggo bellen?
een moderator komt vanzelf hier langs meestal binnen 1-2 dagen, ik zou het via hier laten doen en niet via de klantenservice in laten plannen hier kunnen ze een uitgebreide werkbon/notitie mee geven met wat er moet gebeuren zonder kosten
ik vraag @tobiastheebe effe of hij het eens is met mijn bevindingen, hij kan het eventueel ook doorzetten richting de mods misschien komen ze dan wat sneller langs
Met het vermogen is niets mis, dat is prima. Er is echter duidelijk instraling van 4G en 5G zichtbaar, zeer snel oplopende RS errors en (te) lage MER-waarden op een aantal kanalen. Dit wordt vermoedelijk veroorzaakt door het verouderde AOP. De instraling (met ruis als gevolg) is de oorzaak van partial bonding.
ok dan zou de oplossing voor de hand liggen, nieuwe aansluiting nodig. Morgen komt er een monteur langs om het aansluitpunt te vernieuwen. Als ik er dan nog niet uit kom zien jullie me snel terug 🙂 bedankt voor de tips
De splitter is in ieder geval overbodig als je geen TV/decoder via coax hebt aangesloten, je kunt deze kan verwijderen en het modem permanent direct op het AOP aansluiten.
ok de splitter is er uit, maar de verbinding word er niet beter op haha. Hopen dat het morgen opgelost is 🙈
een wat duidelijkere foto van de aansluiting nu ik alles aan de kant heb geschoven.. idd 2x coax, de 2de is voor radio neem ik aan, dus idd erg oud.
Dit is inderdaad een verouderde contactdoos. Vermoedelijk een TV/R-einddoos en geen galvanisch gescheiden AOP.
WOOHOO het is gefixed! Het was dus idd een oude TV/R wandoos haha. eindelijk goede snelheid ook. Thanks voor alle hulp jongens 😁
geweldig om te horen 😄
zonder kosten neem ik aan ?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.