1
Vraag
2
Reacties
127001

Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

partial bonding DS met Ubee UBC1318ZG

Zoals @Mariska al terecht aangaf is het beter dat ik een nieuw topic aanmaak i.p.v. het Eindelijk IPv6 in Bridge modus... te vervuilen. Dus hierbij. In het kader van ipv6 is mijn Cisco modem heel recent vervangen voor de Ubee UBC1318ZG. Echter, na een paar uur online krijg ik de melding "partial bonding DS" en gaat het DS-lampje op blauw. De maximale download schommelt met het nieuwe modem ergens tussen de 200Mb en 300Mb (op een 300/30 aansluiting). Upload is maximaal. Daarop plaatste ik een bericht in bovenstaande topic waarop @tobiastheebe reageerde. Vervolgens diens advies opgevolgd en kabels aangevraagd bij de helpdesk: IEC/F (groen/rood) voor TV/versterker en F/F (rood/rood) voor modem. Dit om uit te sluiten dat het aan de kabels binnenshuis ligt.

 

Toen ging het helaas fout. Twee kabels aangevraagd, een ontvangen. En de ontvangen kabel lijkt me niet de juiste voor mijn situatie. De groen/rood is binnengekomen, maar de rode stekker moet in mijn situatie een schroefdraad moeten hebben. De rood/rood is hoe dan ook niet gekomen, maar zou aan beide kanten een schroefdraad moeten hebben.

 

Nu ben ik benieuwd of ik er nog steeds goed aan doe om nieuwe kabels te bestellen en zo ja, of dit dan zonder spraakverwarringen met de helpdesk, via een moderator te regelen is?

Of dat er buitenshuis een issue zit dat door een monteur moet worden opgepakt. Een moderator moet kunnen zien dat er een paar maanden terug problemen zijn geweest buitenshuis. Wellicht dat dit een overblijfsel is hiervan.

 

Screenshot from 2021-12-04 11-05-56.png

Screenshot from 2021-12-04 11-07-10.png

Screenshot from 2021-12-04 11-07-17.png

splitter.jpg

versterker.jpg

modem.jpg

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt de F-stekker met rode ring simpelweg op de aansluiting (van de versterker) drukken, het is een 'quick fix'-connector zonder schroefdraad.

 

Een moderator kan zorgen dat er alsnog een F/F-kabel wordt toegestuurd, overigens is deze mogelijk nog onderweg.

Bekijk in context

127001
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Het lijkt erop dat de issues voor mij opgelost zijn met vervangende kabels @tobiastheebe . Sterker nog, vermoedelijk zelfs met de IEC/F (groen/rood). Deze werd een paar dagen eerder geleverd en heb ik ook eerder aangesloten. Sindsdien heb ik geen blauwe lamp meer gehad op mijn DS. Dus het lijkt opgelost met het vervangen van de IEC/F en F/F kabels.

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt de F-stekker met rode ring simpelweg op de aansluiting (van de versterker) drukken, het is een 'quick fix'-connector zonder schroefdraad.

 

Een moderator kan zorgen dat er alsnog een F/F-kabel wordt toegestuurd, overigens is deze mogelijk nog onderweg.

127001
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je reactie @tobiastheebe . De kans dat er nog een kabel onderweg is acht ik vrij klein. Dit pakket werd al een paar dagen terug met track-and-trace aangekondigd, een tweede niet. Inderdaad, nog onderweg. De andere is momenteel niet leverbaar.

Wel mooi dat de geleverde kabel toch te gebruiken is. Zal hem wat harder erop duwen, was te voorzichtig.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het is dan inderdaad aannemelijk dat de F/F-kabel nooit verzonden is. Waarschijnlijk komt er morgen een moderator langs die dit alsnog kan regelen.

 

Er is inderdaad wat kracht nodig om de F-stekker op de aansluiting te drukken.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@127001 

Modem kabel zonder schroefdraad aansluiten:

https://youtube.com/shorts/4DQhQqwFJYE?feature=share

127001
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dank @Tom. voor het filmpje. Had inmiddels al met wat meer enthousiasme de kabel vastgezet. Nu wachten tot de F/F weer leverbaar is.

127001
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Het lijkt erop dat de issues voor mij opgelost zijn met vervangende kabels @tobiastheebe . Sterker nog, vermoedelijk zelfs met de IEC/F (groen/rood). Deze werd een paar dagen eerder geleverd en heb ik ook eerder aangesloten. Sindsdien heb ik geen blauwe lamp meer gehad op mijn DS. Dus het lijkt opgelost met het vervangen van de IEC/F en F/F kabels.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic