1
Vraag
2
Reacties
werni

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

overzicht verbonden apparaten bevat veel redundante entrees

Nadat ziggo (in de nachtelijke uren) even down is geweest, blijken mijn huis-apparaten allemaal nieuwe IP adressen te hebben. Dit is vervelend omdat bij gebruik van bv Youless om poort van de stroommeter uit te lezen, die app niet meer werkt, en moet ik eerst het IP adres in de app aanpassen. De lijst van apparaten in mijn overzicht van verbonden apparaten groeit overigens !!!!! Met allemaal obsolete,redundante entrees die ik zelf niet kan verwijderen. De oorzaak is waarschijnlijk het gebruik van de WifiBoosters waardoor de Modem wat anders is geconfigureerd, is mij vertelt.

Oplossing zou zijn de modem eerst even op originele settings te zetten, en vervolgens weer de aanpassing voor de WifiBoosters uit te voeren ???? Zo doende weer met een gekuiste lijst aan huis-apparaten te beginnen.

Krankzinnig !!! Moet ik dat dan elke keer doen dat Ziggo 's nachts even onderhoud pleegt ??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
werni
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De netwerk modem even uit en aan heeft het probleem opgelost. Een terug naar fabrieksinstellingen was niet nodig. Dus voortaan na ziggo onderhoud, zelf even de modem n minuutje uitzetten. Hiermee probleem met ip adressen weg, en lijst in overzicht apparaten van networkbox niet vervuild.

 

Bekijk in context

3 Reacties 3
werni
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De netwerk modem even uit en aan heeft het probleem opgelost. Een terug naar fabrieksinstellingen was niet nodig. Dus voortaan na ziggo onderhoud, zelf even de modem n minuutje uitzetten. Hiermee probleem met ip adressen weg, en lijst in overzicht apparaten van networkbox niet vervuild.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt in het modem een apparaat een vast IP adres geven.

Reserveer voor het MAC adres van het apparaat een IP adres en dat apparaat krijgt altijd het IP adres, kies hiervoor IP adressen binnen de DHCP server IP adressen.

 

Of als het mogelijk is, in je apparaat een vast IP adres kiezen.

Kies hiervoor IP adressen buiten de DHCP server IP adressen.

Je modem zal 192.168.178.1 hebben de de DHCP server begint bij 192.168.178.10

Dus in je apparaten zelf kun je de IP adressen van 192.168.178.2 tot en met 192.168.178.9 kiezen.

werni
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank Bert, maar ik laat het even voor wat het is. Via het falen van het uitlezen van de P1 poort van de stroommeter krijg ik nu de indicatie dat ziggo 's nachts weer aan het rommelen was, en dat ik mijn overzicht van aangesloten apparaten even moet controleren op restanten van afgebroken ziggo verbindingen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic