Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
mdejong-g
Level 2

outlook 2007 problemen in kan geen mails meer ophalen

Goedemorgen,

Ik kan geen mails meer ophalen in outlook 2007. Ik heb opeens foutmelding 0x800ccc18 en daarvoor had ik foutmelding 0x80040600. Kan iemand me misschien helpen wat ik het beste kan doen. Blijkbaar is de vorige sessie van outlook niet goed afgesloten waardoor ik deze melding krijg. 

Alvast bedankt voor uw reactie

Marco de Jong

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zou eerst een backup maken naar een .pst , voor het geval er toch iets misgaat, dan heb je de mails in ieder geval beschikbaar en dan zou ik de nieuwe Outlook eroverheen installeren.

Als het goed is pakt die de 2007 instellingen automatisch op.

Maar als het niet goed gaat, laat het hier weten.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Even een vraag, welke Windows draait de computer.

Als ik op Foutcode 0x800ccc18   komen er wel oplossingen tevoorschijn.

Misschien zou je de  e-mail opnieuw kunnen instellen, hieronder heb ik de IMAP en de POP staan.

Schermafbeelding 2020-10-13 om 14.36.55.png

Schermafbeelding 2020-10-18 om 11.30.35.png

mdejong-g
Level 2
Topicstarter

Windows 10 volgens mij. Me buurman heeft nog outlook 2019 liggen. Zal ik die er overheen zetten of moet je eerst de oude outlook verwijderen? Alvast bedankt voor uw reactie. 

Marco 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Ik zou de oude outlook de-ïnstalleren dat is wel handig en dan een nieuwe installeren. Ik denk zelf dat 2007 de ondersteuning niet helemaal meer in orde is.

Ik hoor het wel van je.

Pasi
Level 19

@Dave  schreef:

Ik zou de oude outlook de-ïnstalleren dat is wel handig en dan een nieuwe installeren...

Met het verwijderen van Outlook, zal waarschijnlijk het lokale email account ook verwijdert worden. Als de instellingen "Een kopie van berichten...." uitstaat, dan is alle mail dus weg.

emailinstellingen-1.jpg

Buurman
Level 15

Je zou ook het e-mail programma  eM Cliënt eens kunnen proberen. 

De gratis versie is wel beperkt tot 2 e-mail adressen. 

eM Client | The Best Email Client for Windows and Mac

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Dave  schreef:

Ik zou de oude outlook de-ïnstalleren dat is wel handig en dan een nieuwe installeren. Ik denk zelf dat 2007 de ondersteuning niet helemaal meer in orde is.

Ik hoor het wel van je.

@Dave Haal nooit zomaar een oude Outlook weg, want je kunt direct al je POP mail kwijt zijn, van mogelijk jaren en die krijg je niet makkelijk terug, zonder heel speciale software die mogelijk nog je verwijderde .pst bestand terug kan halen en zo nodig repareren, je bent dan sowieso al een paar honderd euro verder.

@mdejong-g Maak altijd eerst een backup naar .pst , dat bestand is altijd door een nieuwe Outlook te importeren., in te voegen of als aparte map zichtbaar te maken.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Bert  was even weg en zag bericht van PaSi en dacht van chips (netjes schelden) ja klopt, outlook met Pop tenzij bewaar op de server aanstaat, kan het maar die niet aangevinkt ben je alles kwijt. Dank je wel voor je toevoeging. 👍🏼

mdejong-g
Level 2
Topicstarter

Hallo Bert,

Zal ik dan de nieuwe versie er overheen zetten of de oude eerst verwijderen ? 

Groet

Marco 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zou eerst een backup maken naar een .pst , voor het geval er toch iets misgaat, dan heb je de mails in ieder geval beschikbaar en dan zou ik de nieuwe Outlook eroverheen installeren.

Als het goed is pakt die de 2007 instellingen automatisch op.

Maar als het niet goed gaat, laat het hier weten.

0 Kudos
Ga naar reactie