1
Vraag
2
Reacties
kb_kb

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

oude EPC3925, is vervangen mogelijk om 2.4 GHz en 5 GHz tegelijk

Beste,

 

Ik heb hier internet via het modem EPC3925. Het is daarmee niet mogelijk om de wifi in te stellen op zowel 2.4 GHz als 5 GHz. Is het mogelijk om het modem om te ruilen voor een modernere versie?

 

Dank voor uw reactie,

Kees

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@kb_kb Top dat de monteur is langs geweest om het aansluitpunt en de splitter te vervangen. Ik zorg ervoor dat je een nieuw modem opgestuurd krijgt. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. 

Het oude Cisco modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. 

Bekijk in context

kb_kb
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Paul Modem is gearriveerd en werkt perfect. Dank voor alles 👍

Bekijk in context

15 Reacties 15
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een SmartWifi modem (met dual-band Wi-Fi) toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Om na te gaan in hoeverre de coaxinstallatie geschikt is voor een nieuw modem: kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Zeker wel en mogelijk moeten er ook aansluitmaterialen vernieuwd worden, die kunnen dan gelijk meegestuurd worden.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dan kan gekeken worden wat er, zo nodig, aan aansluitmaterialen meegestuurd moet worden.

kb_kb
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hierbij een foto waar de kabel binnenkomt en daaronder een foto van het modem. De witte kabel uit de bovenste foto gaat naar het modem. Ik denk dat ik geen versterker heb?

Binnenkomst.jpgModem.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Een monteursafspraak is noodzakelijk gezien een AOP ontbreekt. Verder is de 3-wegsplitter verouderd, deze moet worden vervangen door twee 2-wegsplitters (POA-254/POA-01-B + ESX-02). Tenslotte zou er een nieuwe F-stekker moeten worden geplaatst op de zwarte kabel.

kb_kb
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank u voor deze reacties. Ik begrijp dat er in de meterkast iets veranderd moet worden. Hoe gaat dit proces verder in zijn werk? Gaat dit ook via 'de Ziggo medewerker' die hier langskomt? En zijn daar kosten aan verbonden?

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker, met Ziggo-logo voor hun naam) kan zowel een nieuw modem toesturen als een monteursafspraak inplannen. Een nieuw modem is kosteloos, aan de monteursafspraak kunnen wel kosten verbonden zijn omdat naast het plaatsen van een AOP ook de binnenhuisinstallatie aangepast/vernieuwd dient te worden.

kb_kb
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Tobiastheebe, dank wederom. 

 

  • Ik wilde eigenlijk alleen een nieuw modem om de twee frequenties. Is het ook gewoon mogelijk om het modem om te wisselen? Of kan dat alleen in combinatie met aanpassingen in de meterkast etc (ik schrik enigszins van aanpassen van een binnenhuisinstallatie, waar hebben we het dan over)? 
  • Om hoeveel geld gaat het ongeveer denkt u? 
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De kans is groot dat een nieuw modem niet stabiel functioneert op de huidige coaxinstallatie omdat dit beduidend hogere eisen aan het signaal stelt. Het ontbrekende AOP is een essentieel onderdeel van de installatie.

 

De monteur plaatst kosteloos een nieuw AOP, splitter en kabels. Gezien er echter twee TV's/decoders zijn aangesloten, is een tweede splitter nodig, dit valt buiten de reguliere oplevering. Ik verwacht dat de kosten circa 30 euro zijn, de monteur moet van tevoren aangeven welke kosten in rekening worden gebracht. Mocht een van de twee TV-kabels kunnen komen te vervallen, dan kan het monteursbezoek gratis zijn, omdat er dan geen tweede splitter geplaatst hoeft te worden.

kb_kb
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Tobiastheebe, 

 

Dank voor uw gewaardeerde en duidelijke uitleg! 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Graag gedaan.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar, zodat de juiste gegevens opgezocht kunnen worden door de moderator.

Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Hi kb_kb, zo te zien helpt tobiastheebe je al goed op weg. Na het weekend is er weer een moderator beschikbaar die met jou de juiste monteur kan inplannen en meer info kan geven over de kosten en aanpassingen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemorgen @kb_kb en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum ontdenkt hebt voor het stellen van je vraag. Zo te lezen heeft onze expert @tobiastheebe al met je meegekeken en wat hij aangeeft klopt. Het vervangen van het modem alleen is niet genoeg. Het lijkt ons verstandig dat er een monteur langskomt die kosteloos het aansluitpunt (AOP) en modem komt vervangen. Ook zal onze monteur het signaal grondig controleren op eventuele ongeregeldheden. Ik heb direct een afspraak met een monteur voor je geregeld op woensdag 21 december 2022 tussen 12 en 18 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak tot 24 uur van te voren te wijzigen via Mijn Ziggo. 

 

Laat je na het monteursbezoek via dit topic weten wat jouw bevindingen zijn?

kb_kb
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Paul,

 

De monteur is geweest en heeft in de meterkast het aansluitpunt en splitter vervangen. Hij had echter geen modem bij zich. Hij zei dat dat apart wordt opgestuurd?

 

Graag uw reactie en groet

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@kb_kb Top dat de monteur is langs geweest om het aansluitpunt en de splitter te vervangen. Ik zorg ervoor dat je een nieuw modem opgestuurd krijgt. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. 

Het oude Cisco modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. 

kb_kb
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Paul Modem is gearriveerd en werkt perfect. Dank voor alles 👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic