Beste Ziggo,
Volgens mij heb ik een verouderd modem, de UBEE 3200 de WIFI in huis wordt steeds slechter. moet de modem geregeld opnieuw opstarten , soms meerdere keren per dag.
Kunnen jullie dit modem omruilen voor een nieuwere versie en zijn daar kosten aan verbonden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik stuur je een nieuw modem op, kijk even hoe het dan gaat. 🙂 @peterh1
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een SmartWifi modem toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Om na te gaan in hoeverre installatie en signaal voldoen voor een nieuw modem:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
bedankt voor de snelle reactie
hierbij de gevraagde foto van AOP etc.
en de downstream/upstream-gegevens van het modem na wederom een nieuwe opstart
Acquired Downstream Status | Completed |
Upstream Ranging Status | Completed |
Docsis DHCP Status | Completed |
Docsis TFTP Status | Completed |
Docsis TOD Status | Completed |
Security Status | Enabled / BPI+ |
Channel | Lock Status | Modulation | Frequency | Power | SNR | Microreflections |
1 | Locked | QAM256 | 610000000 Hz | 6.3 dBmV | 39.4 dB | -29 dBc |
2 | Locked | QAM256 | 602000000 Hz | 6.0 dBmV | 39.3 dB | -30 dBc |
3 | Locked | QAM256 | 618000000 Hz | 6.5 dBmV | 39.4 dB | -31 dBc |
4 | Locked | QAM256 | 626000000 Hz | 6.0 dBmV | 39.2 dB | -32 dBc |
5 | Locked | QAM256 | 634000000 Hz | 5.0 dBmV | 39.2 dB | -32 dBc |
6 | Locked | QAM256 | 642000000 Hz | 4.9 dBmV | 39.1 dB | -33 dBc |
7 | Locked | QAM256 | 650000000 Hz | 5.5 dBmV | 39.4 dB | -29 dBc |
8 | Locked | QAM256 | 658000000 Hz | 5.6 dBmV | 39.4 dB | -33 dBc |
Correctables | Uncorrectables |
10 | 0 |
Channel | Lock Status | US Channel Type | Symbol Rate | Frequency | Power |
1 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 58800000 Hz | 47.0 dBmV |
2 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 52000000 Hz | 47.7 dBmV |
3 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 45200000 Hz | 47.2 dBmV |
4 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 38400000 Hz | 46.7 dBmV |
T3 Timeout | 0 |
T4 Timeout | 0 |
bij voorbaat dank
De downstream en upstream zien er goed uit.
Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is verouderd en dient idealiter vervangen te worden. Het overige aansluitmateriaal ziet er goed uit. Wel lijken niet alle stekkers volledig aangedrukt te zijn, kun je dat controleren?
om de foto van de stekkers te maken had ik ze een beetje los gemaakt
inmiddels zijn weer goed aangedrukt
heb de stekkers gecontroleerd en stevig aangedrukt
ik had ze een beetje los gemaakt zo dat ze duidelijker op de foto waren te zien
Een moderator heeft nog niet op het topic gereageerd, ik heb het zojuist bij hen onder de aandacht gebracht.
Goedemorgen @peterh1!
Altijd naar als het wifi netwerk je in de steek laat. Nu heb ik je modem gecheckt en het signaal is echt dikke prima. Dus daar zou het niet mis moeten zijn. Het is wel een verouderd modem dus het lijkt me verstandig om deze eerst om te ruilen. Sta je hier voor open? Wel vraag ik me af waarom je een splitter op een splitter hebt aangesloten, dit kan wel voor problemen zorgen. Je kan hier beter een splitter op aansluiten met 3 aansluitingen om signaalverlies te voorkomen.
goedemiddag Carlien
graag zou ik mijn modem willen omruilen
hopende dat dit mijn wifi probleem oplost
betrefende de splitter op splitter combinatie,
ik las ergens in deze community dat dit de tegenwoordige
opstelling zou zijn
AOP daarop splitter poa-01 dan aansluiting 1 naar modem en aansluiting 2 naar tv .
aangezien ik 2 tv's heb daardoor op aansluiting 2 een splitter voor de tv's
maar ik kan het ook fout hebben
bij voorbaat dank
De aansluitwijze is in orde. Splitter 2 (PTS-02KK) is licht verouderd maar voldoet nog prima voor TV.
Voor twee of meer TV's en/of kabellengtes vanaf 10 meter wordt een versterker geadviseerd (welke op de eerste splitter aangesloten zou worden) maar het vermogen op het AOP is ruim voldoende. Een versterker is dus niet altijd nodig.
Een driewegsplitter zorgt voor een sterker signaal op de TV's maar een zwakker signaal op het modem. Ik heb eergisteren nog een POA-254 + POA-01-B bij familie geplaatst, ter vervanging van een POA 03-UPC. Dit primair om het upstream-vermogen op het modem te verbeteren.
Ik stuur je een nieuw modem op, kijk even hoe het dan gaat. 🙂 @peterh1
alvast bedankt hiervoor
we gaan het proberen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.