1
Vraag
2
Reacties
bartoni

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

oud modem evm 320B

Ik heb nog steeds een Ubee EVM 320B modem zonder wifi. Daarachter zit een high end router van Asus.

Aangezien dit modem wel aan het eind van zijn capaciteiten en mogelijkheden zit lijkt het mij verstandig om hiervoor een vervanging te regelen. 

Heb contact gehad met de helpdesk en zou dan een connectbox ( met wifi ) kunnen krijgen.

Gezien de reviews en het feit dat ik geen wifimodem nodig heb, heb ik voorgesteld om mij de UBC1318ZG te sturen. 

Ik loop hierbij tegen allemaal dichte deuren aan. Is het mogelijk dat ik via deze weg dit voor elkaar kan krijgen?

 

 

33 Reacties 33
bartoni
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Je hebt helemaal gelijk. Sorry daarvoor. Heb het modem in brigde mode laten zetten.

bartoni
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Komt eigenlijk een beetje door wat er op de doos staat "zonder wifi" en de medewerker van de helpdesk die ik heb gesproken, die zei dit het niet nodig was. Ondanks dat ik vertelde dat het lampje , volgens de beschrijving, blauw moest zijn in bridge maar dus nu groen brandde. Andere medewerker heeft hem nu in Bridge gezet en het lampje brandt nu ook blauw.

Dank voor de feedback.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het lijkt er dus op dat de helpdesk aannam dat de UBC1318ZG al in bridge mode stond. Die configuratie wordt overgenomen van het vorige modem maar bij de EVM3200 was geen sprake van router/bridge mode omdat het een modem zonder router is. Vandaar dat de UBC1318ZG in router mode stond.

marbu

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste @tobiastheebe

 

Ik vind het fijn dat de topicstarter goed geholpen is met de UBC1318ZG.
Gelukkig is er een alternatief voor de Connectbox, die er om bekend staat problemen te hebben omdat er puma6 en puma7 chips in zitten. Deze chips zorgen er voor dat er ping jitter onstaat en problemen met latency. Packets komen niet meer op tijd en consistent aan. Dit geeft voor de simpele eindgebruiker misschien niet veel problemen, maar voor de "power user" zeker wel.
Een ander probleem is dat er bij veel connecties op één verbinding de connecties op andere clients bijna onbruikbaar worden. Als je met meerderen op een netwerk zit, is dit niet prettig.

 

Wat ik jammer vind, is dat "power users" naar dit forum worden verwezen, want er is een ontmoedigingsbeleid om de Ubee uit te geven, omdat Ziggo met een bulk aan Connectboxen zit.
Zoals je weet is mijn situatie hetzelfde als de topicstarter. Ik heb de brief gekregen, ben blij met mijn huidige Ubee en zit niet te wachten op de problemen met de Connectbox.
Er wordt mij gezegd dat de Connectbox niet tegen gehouden kan worden, maar dit is bij de topicstarter duidelijk wel gelukt door een andere medewerker.


Ik vind het jammer dat klanten overgeleverd zijn aan willekeur. Ik heb mensen gezien die overstappen als gevolg van de Connectbox. Anderen denken aan het plaatsen van een eigen modem, wat tegenwoordig is toegestaan.

 

Ik hecht er zeer aan om een stabiel internet te hebben zonder glitches ivm de thuiswerk omgeving.
Om zo veel mogelijk down-time te voorkomen, vraag ik of ik de UBC1318ZG zou mogen ontvangen in plaats van de Connectbox.


Ik wil je in ieder geval vriendelijk bedanken voor de service tot nu toe! 👍

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@marbu Ik heb jouw verhaal bij de moderators onder de aandacht gebracht. Hopelijk kan er alsnog een UBC1318ZG worden toegestuurd. Houd er wel rekening mee dat ook een monteursafspraak nodig is voor een algehele upgrade van de installatie.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dankjewel voor de heads-up @tobiastheebe! @marbu, ook voor jou bestellen we het Ubee non-wifi modem. Deze komt je kant zo snel als mogelijk op. Zoals Tobias eerder al aangaf is het zelf vervangen of aanpassen van je AOP niet toegestaan. Daar moet een monteur van ons voor langs komen. Ik heb alvast een monteursafspraak voor je ingepland voor komende vrijdagmiddag 25 maart tussen 12.00 en 18.00 uur. Hopelijk past dit. Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account.

marbu

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk dank voor de geboden oplossing! 👍

marbu

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Erik SAlles is goed gegaan de afgelopen weken met het nieuwe Ubee modem en AOP, dus nogmaals dank!

 

Vandaag kreeg ik desondanks opnieuw een doos met een nieuw modem erin. Ik heb de doos niet opengemaakt, maar ik neem aan dat dit de Connectbox is.

 

Hoe kan ik de doos het beste terugsturen, want ik heb begrepen dat het eerst administratief geregeld moet worden, zodat mijn Ubee niet ineens afgemeld wordt.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @marbu

Wat fijn dat alles geregeld is en alles goed werkt met het Ubee modem.

Het is wel een domper dat er nu alsnog een ander modem gestuurd is. Dit is ook niet iets wat ik nu nog terug kan draaien. Het enige wat wij kunnen is herstellen. 
Het jammere hieraan is dat je sowieso even zonder internet komt te zitten en het lijkt mij dan ook verstandig dat we hier even een geschikt moment voor vinden zodat je hier niet al te veel hinder van ondervindt. Wanneer zou dit kunnen?

marbu

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Misschien wordt alleen mijn oude modem EVM 320B gedeactiveerd en niet ook mijn nieuwe UBC1318ZG? Aangezien het een vervanger is van het echt oude modem.

 

Wat ik heb begrepen is dat als ik de doos met het modem nu zou terugsturen, dat het abonnement opgezegd zou worden. Hoe kan ik em terugsturen, zodat het administratief goed is geregeld?

marbu

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het zou nu wel even kunnen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Was dat maar waar, @marbu Helaas wordt het nieuwe Ubee gedeactiveerd. Zoals gezegd kan dit wel hersteld worden, maar niet zonder verstoring van internet helaas.  
Helemaal goed, dan ga ik nu voor je aan de slag. 

marbu

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk dank! 👍

Was even spannend, maar het internet doet het nu weer.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@marbu Super om te lezen dat het werkt! Fijne dag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic