Ik heb nog steeds een Ubee EVM 320B modem zonder wifi. Daarachter zit een high end router van Asus.
Aangezien dit modem wel aan het eind van zijn capaciteiten en mogelijkheden zit lijkt het mij verstandig om hiervoor een vervanging te regelen.
Heb contact gehad met de helpdesk en zou dan een connectbox ( met wifi ) kunnen krijgen.
Gezien de reviews en het feit dat ik geen wifimodem nodig heb, heb ik voorgesteld om mij de UBC1318ZG te sturen.
Ik loop hierbij tegen allemaal dichte deuren aan. Is het mogelijk dat ik via deze weg dit voor elkaar kan krijgen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @bartoni en welkom hier op de Community 🙂
Fijn dat je ons ook via deze weg hebt gevonden. Ik heb je allereerst een pakketje toegestuurd met daarin een splitter en coax kabel zodat je binnenshuisinstallatie weer helemaal up to date is.
Als ik je topic zo lees dan kan ik niet ontdekken waarom je in de eerste plaats een ander modem zou willen. Het is niet zo dat op het moment dat je een wat ouder modem hebt, deze ook per definitie minder goed functioneert. Wat zijn de problemen die je ervaart?
Ah duidelijk! Thanks voor je toelichting! Je zit dus in een bepaalde groep waarbij er proactief een Connectbox toegestuurd wordt. Ik durf je niet met alle zekerheid te zeggen of dit automatische proces wordt tegengehouden wanneer ik jou een Ubee stuur maar ik verwacht van wel.
Vind je het oke dat ik jou nu een Ubee toestuur en mocht je na het ontvangen van de Ubee een email krijgen dat er opnieuw apparatuur onderweg is, je dit via het topic laat weten? Dan kunnen we, als het nodig is, de juiste vervolgactie uitvoeren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een UBC1318ZG stelt significant hogere eisen aan de coaxinstallatie en het signaal dan de EVM3200.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Hierbij een foto van de hoofdaansluiting.
Geen splitter of versterker toegepast.
Het aftakelement UMU-01 is verouderd en dient te worden vervangen door een splitter POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem. Analoge radio is gestopt, de POA-01-B beschikt niet meer over een radio-aansluiting. Ziggo stuurt het benodigde aansluitmateriaal kosteloos toe.
Gezien de UBC1318ZG beschikt over een ingebouwde router, dien je bridge mode aan te vragen om de huidige configuratie (publiek IP-adres op WAN-interface eigen router) te herstellen.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.
Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Ik dacht dat deze modems standaard in de bridge modus stonden.
Anders kan ik dat toch zelf doen? Of kan dat niet bij dit model?
Een modemrouter staat standaard in router mode, behalve bij Zakelijk Internet Pro. Alleen in voormalig UPC-gebied is het (nog) mogelijk om zelf bridge mode te activeren. Dit is onafhankelijk van het type modemrouter.
Hey @bartoni en welkom hier op de Community 🙂
Fijn dat je ons ook via deze weg hebt gevonden. Ik heb je allereerst een pakketje toegestuurd met daarin een splitter en coax kabel zodat je binnenshuisinstallatie weer helemaal up to date is.
Als ik je topic zo lees dan kan ik niet ontdekken waarom je in de eerste plaats een ander modem zou willen. Het is niet zo dat op het moment dat je een wat ouder modem hebt, deze ook per definitie minder goed functioneert. Wat zijn de problemen die je ervaart?
Hallo Mariska,
Ten eerste omdat ik een schrijven van jullie heb gehad dat mijn modem verouderd is en niet meer voldoet aan de huidige eisen. Dat ben ik eens gaan onderzoeken en dat klopt inderdaad.
Zoals ipv6 wordt niet ondersteund en de downliadsnelheidcapaciteit zit op het randje van mijn abonnement, en nog wat meer dingen.
In dit schrijven wordt gezegd dat een connectbox wordt opgestuurd. Zoals ik al eerder schreef zit ik niet te wachten op deze connectbox om redenen die ik al eerder noemde. Het alternatief zou dan deze UBC1318ZG zijn. Met het contact met de helpdesk van Ziggo kwam ik dus niet verder.
Dus volgens Ziggo voldoet mijn modem niet meet bij het huidige netwerk.
Ah duidelijk! Thanks voor je toelichting! Je zit dus in een bepaalde groep waarbij er proactief een Connectbox toegestuurd wordt. Ik durf je niet met alle zekerheid te zeggen of dit automatische proces wordt tegengehouden wanneer ik jou een Ubee stuur maar ik verwacht van wel.
Vind je het oke dat ik jou nu een Ubee toestuur en mocht je na het ontvangen van de Ubee een email krijgen dat er opnieuw apparatuur onderweg is, je dit via het topic laat weten? Dan kunnen we, als het nodig is, de juiste vervolgactie uitvoeren.
Tuurlijk, geen probleem.
Fijn dat het zo opgelost kan worden.
Top! Bij deze komt er een Ubee jouw kant op 🙂 Schrik niet van de email die je hierover krijgt, hier staat 'Connectbox' in maar je krijgt een Ubee toegestuurd. Graag gedaan en geniet van de rest van je weekend.
Dank je wel. Ik ga ervan uit dat jullie ook de POA-01-B met IEC/F-kabel meesturen zoals eerder besproken in dit topic?
Ik heb ook een Ubee EVM320B met hierachter een Asus router. Vandaag kreeg ik dezelfde brief met de mededeling dat ik een nieuw modem krijg, de Connectbox, terwijl mijn Ubee perfect werkt. Aangezien ik niet op de Connectbox zit te wachten, ivm connectie en latency problemen, wil ik vragen of ik de Ubee UBC1318ZG zou kunnen ontvangen, in plaats van de Connectbox. Ik moet hem sowieso in bridge modus zetten om hem te gebruiken met mijn router.
Bijgevoegd is een foto van de aansluiting.
@bartoni Mariska schreef eerder: "Ik heb je allereerst een pakketje toegestuurd met daarin een splitter en coax kabel zodat je binnenshuisinstallatie weer helemaal up to date is."
@marbu Deze installatie is aan een algehele upgrade toe, voor een nieuw modem (zeker een UBC1318ZG) is deze momenteel ongeschikt. Voor het AOP (TRAS-1000) is een monteursafspraak nodig. Als vervanging voor de splitter (ETU-01) is in jouw geval ook een POA-01-B met IEC/F-kabel benodigd. De TV/R-splitter op de ETU-01 kan komen te vervallen omdat analoge radio is gestopt. @Mariska Kun jij dit verder oppakken?
Het zelf inbouwen van het nieuwe AOP zal zeker lukken, want dit aansluitpunt hebben we zelf ook geïnstalleerd. Ik weet dat het ondertussen een oudje is 😀
Het is tegenwoordig niet meer toegestaan om zelf het AOP te vervangen.
Hoi @marbu,
De levering van een nieuw modem kan ik niet tegengaan. We kunnen niet op voorhand een UBC1318ZG sturen. Ik wil je vragen toch eerst de Connectbox in gebruik te nemen.
De hoofdaansluiting dient door ons te worden geupdate. Zal ik daar een monteur voor inplannen? We kunnen ook even wacht tot je nieuwe modem geleverd is hoor.
Hallo Mariska, heb vandaag modem ontvangen. Dank daarvoor.
Dit modem is zonder wifi. Precies zoals ik graag wilde. dus niet zoals thobiastheebe zei dat dit modem altijd wifi heeft en de bridgemodus moet geactiveerd worden. Alles werkt naar behoren. Dank voor de snelle afhandeling. Heb over de connectbox , die misschien ook gestuurd zou worden, geen bericht ontvangen.
dus niet zoals thobiastheebe zei dat dit modem altijd wifi heeft en de bridgemodus moet geactiveerd worden.
Dat zijn niet mijn woorden. Ik gaf aan dat de UBC1318ZG een ingebouwde router heeft, in tegenstelling tot jouw vorige modem. Daardoor staan er nu twee routers achter elkaar en ontvangt jouw eigen router een IP-adres van de modemrouter i.p.v. direct van Ziggo. Om de oude situatie te herstellen (wat ik zou aanraden) is bridge mode noodzakelijk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.