Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
dijkmane wrote:Wordt nog aan gewerkt, dijkmane! Want die verklaring heb ik (nog) niet. Vanuit technisch-oogpunt zit er namelijk geen verschil tussen een consumenten- en een (klein-)zakelijke-lijn. Ook niet in de routeringen. Het verschil zit hem vooral in de SLA's en support. Zoals ik het zie is jouw modem ook niet vervangen bij de omzetting, dat klopt? Een antwoord ben ik je in ieder geval nog schuldig. Maar ik hoop vandaag hier inhoudelijk op terug te kunnen komen! Verschillende collega's denken met me mee.
zou toch graag van @Jesse Ziggo een verklaring willen horen hierover, wat er dan achter de schermen anders gerouteerd is nu.?
Marvine wrote:
in de pdf net-neutraliteit van Ziggo is o.a. het volgende te lezen:
- Om te voorkomen dat een bepaald adres gebruikt wordt voor het versturen van spam moeten particuliere klanten voor het rechtstreeks versturen van mail via SMTP (op TCP poort 25) gebruik maken van de mailservers van Ziggo. Deze beperking geldt niet voor zakelijke klanten. Gebruik van publieke webmail services is gewoon toegestaan;
En ook ik als zakelijke klant (Zakelijk Internet Complete) kan geen gebruik maken van poort 25.
Des tijds overgestapt naar zakelijk dat deze dan wel vrijgegeven zou zijn.
Nu wordt ik weer doorverwezen voor een MKB abbonement wat weer 20ex duur is.
Jonathan-458 wrote:
Dit komt omdat Ziggo ZZP nu zakelijk verkapte consumenten abonnementen zijn met beperkingen.
Pas met MKB Connect wat nu Zakelijk Pro heet heb je eigenlijk een echt zakelijk abonnement met vaste IP adressen, volledig vrij gegeven lijn en support voor zowel full IPv6 als IPv4 met daarbij volledig de mogelijkheid om dit door eigen hardware af te laten handelen. Ook krijg je van Ziggo hierbij professionele support.
N.N. wrote:
Dan heb je als ZZP'er dus eigenlijk gewoon een consumentenabonnement, alleen de BTW staat dan misschien anders op de factuur geformuleerd.
Want voor de BTW-splitsing hoef je geen ZZP-abo te nemen, want op de consumentenfactuur staat de BTW ook keurig gesplitst.
Wat is het nut dan van een ZZP-abo???
Evert96 wrote:N.N. wrote:
Dan heb je als ZZP'er dus eigenlijk gewoon een consumentenabonnement, alleen de BTW staat dan misschien anders op de factuur geformuleerd.
Want voor de BTW-splitsing hoef je geen ZZP-abo te nemen, want op de consumentenfactuur staat de BTW ook keurig gesplitst.
Wat is het nut dan van een ZZP-abo???
Als je bijvoorbeeld snellere service nodig hebt. Een nieuw modem bijvoorbeeld kan binnen 4 uur bij je binnen zijn als je een ZZP abonnement hebt. En je kunt kiezen voor alleen internet dus zonder tv erbij.
Ik lees net ff snel de algemene voorwaarden door, er zijn nog meer verschillen 🙂
Evert96 wrote:
Dat klopt, maar je krijgt ook geen smartcard of iets dergelijks, dus je kunt alleen gebruik maken van kabel tv. Bovendien betaal je ook minder als je geen tv kiest.
Maar het ging er volgens mij om of er nu wel of geen verschillen zijn tussen een particulier abonnement en een ZZP-abonnement
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.