Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
mmols4088 wrote:dijkmane wrote:
ok, probleem en ik vind dat ik minder goed geholpen ben aan de telefoon.
situatie :
kerkgebouw, Ziggo aansluiting sinds 2013.
stabiele netwerkomgeving, 5 werkstations, NAS en Win2012 server
in 2014 overgegaan van SBS2003 naar server 2012, alles netjes ingesteld, DHCP doet de Windows Server, net als de DNS, begin 2016 alle werkstations vervangen voor nieuwe met W10.
externe gebruikers met laptop bellen in met VPN en kunnen zo bij de bestanden.
dit werkt al zo sinds 2006 met de oude server en ook meteen prima met ziggo en de nieuwe server.
voor VPN heb ik poorten opengezet om met verschillende protocollen VPN te kunnen maken.
dit zijn de poorten : 47,1723,1194,500,4500,1701,443
alles werkt prima, iedereen blij.
probleem:
tot ik ergens in april klachten kreeg van gebruikers dat ze geen VPN meer konden maken, kregen foutmelding.
welke wisten ze niet meer en tijdelijk konden ze wel even naar het gebouw fietsen om zo via interne netwerk bij de bestanden te komen, er zat niet zoveel haast achter.
modem gereset, zelf geprobeerd, werkt inderdaad niet meer.
dit even vergeten en nu het grondiger aan het uitzoeken.
het lukt mij met geen mogelijkheid meer om een VPN op te zetten van buitenaf.
ook vanaf een andere locatie lukt dit niet.
intern, via het interne netwerk, lukt dit direct en prima, de Win2012 server is dus in orde.
gecontroleerd of de juiste poorten open staan op modem, dit is het geval, dit is ook niet gewijzigd sinds 2013 :
poortscan gedaan vanuit huis, ik vind alleen poort 21 en 1723 open, de rest staat dicht.
afgelopen donderdag grote stroomstoring in zwolle, 5uur lang, dus alles is uit geweest.
opzetten VPN lukt na opstarten nog steeds niet.
ik verdenk sterk het modem.
modem terug gezet naar fabrieksinstelling.
( sh*t, kon ik er op de fiets naartoe, want springt naar hele andere interne IP range.. 🙂 )
poorten weer opengezet, modem restart,
VPN lukt na opstarten nog steeds niet.
krijg aan de telefoon, na enige discussie te horen dat ik de beveiliging heb uitgezet omdat de DHCP op het modem niet aan staat (??) en Ziggo ondersteund dat niet....
dus ik braaf DHCP op de server uit gezet en op het modem DHCP aan, modem reset
VPN lukt na opstarten nog steeds niet.
ik weer terugbellen.
"wij verlenen geen ondersteuning aan openzetten poorten, u krijgt geen nieuw modem"
"wij kunnen hem in bridge zetten zodat u met uw eigen router dit wel kunt instellen"
( ik raak dan wifispots kwijt en juist in een kerk wil ik dat niet ).
op de vraag of ik van Ziggo dan zo'n router krijg werd ik naar de webshop verwezen.
gevraagd wat een nieuw modem kost, stuur maar op met de factuur erbij, "nee meneer die is bruikleen, wij verkopen die niet".
uiteindelijk roept ie ; "ga maar naar de community, daar hoort u vandaag de oplossing nog wel"
dus ik ben benieuwd
schandalig dat je zo wordt behandeld ,, ik vind dit zeer triest dat ziggo zo reageerd , heb ook dit soort problemen maar zoek zelf wel , ziggo levert apparatuur waar ze zelf niks van weten ..
als je over nieuwsgroepen begint dan is het helemaal erg want ook dat snappen ze niet ..
dus hebben ze hun newsserver maar aan de kant gezet , want ze weten niet hoe deze werkt ..
gr
mike
Gusto wrote:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/nieuwsgroepen/ 😉
dannydh86 wrote:mmols4088 wrote:dijkmane wrote:
ok, probleem en ik vind dat ik minder goed geholpen ben aan de telefoon.
situatie :
kerkgebouw, Ziggo aansluiting sinds 2013.
stabiele netwerkomgeving, 5 werkstations, NAS en Win2012 server
in 2014 overgegaan van SBS2003 naar server 2012, alles netjes ingesteld, DHCP doet de Windows Server, net als de DNS, begin 2016 alle werkstations vervangen voor nieuwe met W10.
externe gebruikers met laptop bellen in met VPN en kunnen zo bij de bestanden.
dit werkt al zo sinds 2006 met de oude server en ook meteen prima met ziggo en de nieuwe server.
voor VPN heb ik poorten opengezet om met verschillende protocollen VPN te kunnen maken.
dit zijn de poorten : 47,1723,1194,500,4500,1701,443
alles werkt prima, iedereen blij.
probleem:
tot ik ergens in april klachten kreeg van gebruikers dat ze geen VPN meer konden maken, kregen foutmelding.
welke wisten ze niet meer en tijdelijk konden ze wel even naar het gebouw fietsen om zo via interne netwerk bij de bestanden te komen, er zat niet zoveel haast achter.
modem gereset, zelf geprobeerd, werkt inderdaad niet meer.
dit even vergeten en nu het grondiger aan het uitzoeken.
het lukt mij met geen mogelijkheid meer om een VPN op te zetten van buitenaf.
ook vanaf een andere locatie lukt dit niet.
intern, via het interne netwerk, lukt dit direct en prima, de Win2012 server is dus in orde.
gecontroleerd of de juiste poorten open staan op modem, dit is het geval, dit is ook niet gewijzigd sinds 2013 :
poortscan gedaan vanuit huis, ik vind alleen poort 21 en 1723 open, de rest staat dicht.
afgelopen donderdag grote stroomstoring in zwolle, 5uur lang, dus alles is uit geweest.
opzetten VPN lukt na opstarten nog steeds niet.
ik verdenk sterk het modem.
modem terug gezet naar fabrieksinstelling.
( sh*t, kon ik er op de fiets naartoe, want springt naar hele andere interne IP range.. 🙂 )
poorten weer opengezet, modem restart,
VPN lukt na opstarten nog steeds niet.
krijg aan de telefoon, na enige discussie te horen dat ik de beveiliging heb uitgezet omdat de DHCP op het modem niet aan staat (??) en Ziggo ondersteund dat niet....
dus ik braaf DHCP op de server uit gezet en op het modem DHCP aan, modem reset
VPN lukt na opstarten nog steeds niet.
ik weer terugbellen.
"wij verlenen geen ondersteuning aan openzetten poorten, u krijgt geen nieuw modem"
"wij kunnen hem in bridge zetten zodat u met uw eigen router dit wel kunt instellen"
( ik raak dan wifispots kwijt en juist in een kerk wil ik dat niet ).
op de vraag of ik van Ziggo dan zo'n router krijg werd ik naar de webshop verwezen.
gevraagd wat een nieuw modem kost, stuur maar op met de factuur erbij, "nee meneer die is bruikleen, wij verkopen die niet".
uiteindelijk roept ie ; "ga maar naar de community, daar hoort u vandaag de oplossing nog wel"
dus ik ben benieuwd
schandalig dat je zo wordt behandeld ,, ik vind dit zeer triest dat ziggo zo reageerd , heb ook dit soort problemen maar zoek zelf wel , ziggo levert apparatuur waar ze zelf niks van weten ..
als je over nieuwsgroepen begint dan is het helemaal erg want ook dat snappen ze niet ..
dus hebben ze hun newsserver maar aan de kant gezet , want ze weten niet hoe deze werkt ..
gr
mike
Ziggo huurt callcenters in om het aanbod van telefoongesprekken aan te kunnen, ze hebben niet genoeg mensen in dienst om de piekmomenten aan te kunnen (logisch want dat is niet kostenefficient). Het antwoord wat je krijgt van Ziggo is dus sterk afhankelijk van wie je spreekt en of je iemand van Ziggo THD zelf spreekt.
In geval van VPN en eigen netwerken achter een Ziggo modem/router adviseer ik in ieder geval altijd het modem in bridge te zetten (zo krijg je immers al het verkeer (alle poorten) door op je router/firewall en heb je voor waar mogelijk volledige controle of alles. Mocht het modem dan weer eens terug springen hoef je dan enkel maar na te denken om deze terug in bridge te zetten 🙂
Edit: Ik ben me ervan bewust dat je dan de wifi hotspots mist en in mijn ogen is dat een kleine opoffering om dit "gezeur" te voorkomen. Bied zelf een wifi hotspot aan en throttle indien nodig de snelheid hiervan.
jack_kerkrade wrote:dannydh86 wrote:mmols4088 wrote:dijkmane wrote:
ok, probleem en ik vind dat ik minder goed geholpen ben aan de telefoon.
situatie :
kerkgebouw, Ziggo aansluiting sinds 2013.
stabiele netwerkomgeving, 5 werkstations, NAS en Win2012 server
in 2014 overgegaan van SBS2003 naar server 2012, alles netjes ingesteld, DHCP doet de Windows Server, net als de DNS, begin 2016 alle werkstations vervangen voor nieuwe met W10.
externe gebruikers met laptop bellen in met VPN en kunnen zo bij de bestanden.
dit werkt al zo sinds 2006 met de oude server en ook meteen prima met ziggo en de nieuwe server.
voor VPN heb ik poorten opengezet om met verschillende protocollen VPN te kunnen maken.
dit zijn de poorten : 47,1723,1194,500,4500,1701,443
alles werkt prima, iedereen blij.
probleem:
tot ik ergens in april klachten kreeg van gebruikers dat ze geen VPN meer konden maken, kregen foutmelding.
welke wisten ze niet meer en tijdelijk konden ze wel even naar het gebouw fietsen om zo via interne netwerk bij de bestanden te komen, er zat niet zoveel haast achter.
modem gereset, zelf geprobeerd, werkt inderdaad niet meer.
dit even vergeten en nu het grondiger aan het uitzoeken.
het lukt mij met geen mogelijkheid meer om een VPN op te zetten van buitenaf.
ook vanaf een andere locatie lukt dit niet.
intern, via het interne netwerk, lukt dit direct en prima, de Win2012 server is dus in orde.
gecontroleerd of de juiste poorten open staan op modem, dit is het geval, dit is ook niet gewijzigd sinds 2013 :
poortscan gedaan vanuit huis, ik vind alleen poort 21 en 1723 open, de rest staat dicht.
afgelopen donderdag grote stroomstoring in zwolle, 5uur lang, dus alles is uit geweest.
opzetten VPN lukt na opstarten nog steeds niet.
ik verdenk sterk het modem.
modem terug gezet naar fabrieksinstelling.
( sh*t, kon ik er op de fiets naartoe, want springt naar hele andere interne IP range.. 🙂 )
poorten weer opengezet, modem restart,
VPN lukt na opstarten nog steeds niet.
krijg aan de telefoon, na enige discussie te horen dat ik de beveiliging heb uitgezet omdat de DHCP op het modem niet aan staat (??) en Ziggo ondersteund dat niet....
dus ik braaf DHCP op de server uit gezet en op het modem DHCP aan, modem reset
VPN lukt na opstarten nog steeds niet.
ik weer terugbellen.
"wij verlenen geen ondersteuning aan openzetten poorten, u krijgt geen nieuw modem"
"wij kunnen hem in bridge zetten zodat u met uw eigen router dit wel kunt instellen"
( ik raak dan wifispots kwijt en juist in een kerk wil ik dat niet ).
op de vraag of ik van Ziggo dan zo'n router krijg werd ik naar de webshop verwezen.
gevraagd wat een nieuw modem kost, stuur maar op met de factuur erbij, "nee meneer die is bruikleen, wij verkopen die niet".
uiteindelijk roept ie ; "ga maar naar de community, daar hoort u vandaag de oplossing nog wel"
dus ik ben benieuwd
schandalig dat je zo wordt behandeld ,, ik vind dit zeer triest dat ziggo zo reageerd , heb ook dit soort problemen maar zoek zelf wel , ziggo levert apparatuur waar ze zelf niks van weten ..
als je over nieuwsgroepen begint dan is het helemaal erg want ook dat snappen ze niet ..
dus hebben ze hun newsserver maar aan de kant gezet , want ze weten niet hoe deze werkt ..
gr
mike
Ziggo huurt callcenters in om het aanbod van telefoongesprekken aan te kunnen, ze hebben niet genoeg mensen in dienst om de piekmomenten aan te kunnen (logisch want dat is niet kostenefficient). Het antwoord wat je krijgt van Ziggo is dus sterk afhankelijk van wie je spreekt en of je iemand van Ziggo THD zelf spreekt.
In geval van VPN en eigen netwerken achter een Ziggo modem/router adviseer ik in ieder geval altijd het modem in bridge te zetten (zo krijg je immers al het verkeer (alle poorten) door op je router/firewall en heb je voor waar mogelijk volledige controle of alles. Mocht het modem dan weer eens terug springen hoef je dan enkel maar na te denken om deze terug in bridge te zetten 🙂
Edit: Ik ben me ervan bewust dat je dan de wifi hotspots mist en in mijn ogen is dat een kleine opoffering om dit "gezeur" te voorkomen. Bied zelf een wifi hotspot aan en throttle indien nodig de snelheid hiervan.
Beste, je advies is goed, maar brengt niets. Modem in bridge, router goed ingesteld = geen vpn ipsec
Ook een draytek met vpn appliance als router werkt niet. Ziggo heeft totaal geen idee waar ze het nog moeten zoeken. Ze zeggen dat ze verkeer op switches in wijkcentrale wel zien. Maar komt niet verder dan daar. Dus ligt het dichter bij het modem, straat verdeler of zo. Maar het duurt en duurt. Als ik een provider kon krijgen die me eenzelfde snelheid kon leveren hier voor eenzelfde prijs, was ik allang qua internetconnectivity over. En zie de community hoeveel er problemen me hebben.
Evert96 wrote:
Heren, een discussie is altijd leuk, maar houd het dan wel netjes, met goede argumenten en geen drogredenen. Mmols4088 beweert dat Ziggo gestopt is met nieuwsgroepen, Gusto geeft daarentegen, zonder te veel woorden te gebruiken, aan dat nieuwsgroepen nog steeds bestaan. Zelf vind ik zijn reactie daarom ook nuttig aangezien het een antwoord is op de reactie/antwoord van Mmols4088. En je komt in de lijst van meest nuttig doordat anderen je een duimpje geven, niet omdat je zelf veel duimpjes geeft.
Ik ben slechts 21, betekent dat dat ik m’n mond maar moet houden omdat er mensen zijn die langer in de IT werken dan dat ik besta? Discussiëren doe je niet op basis van leeftijd of ervaring, maar op basis van respect en argumenten.
Ps. quotes zijn erg handig voor het overzicht. Echter door quotes van quotes van quotes te quoten raakt het overzicht snel zoek.
jack_kerkrade wrote:Gusto wrote:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/nieuwsgroepen/ 😉
Nou nou Gusto, je commentaren zijn wel niet echt hulpvol. En dan elkaar B ertje en zo een duimpje op geven, geen wonder dat mensen dan boven in de lijsten gaan staan als "meest nuttig". Meest crap vertellen ja.
Ik durf te wedden dan ik langer in de IT zit dan jij hier op deze aardkloot rondloopt. Dus verzin wat betere commentaren.
En Ziggo is nu al sinds maanden bezig om de crap op te lossen maar schijnbaar werkt daar maar 1 netwerkspecialist want na 4 weken heeft ie nog steeds geen contact opgenomen. Maar ik weet waarom. De kennis ontbreekt, en ja die ervaring heb ik ook met IT-ers van Ziggo. Komt zo'n mcsa-er hier, durft te beweren dat (paar jaar geleden) de snelheidvariaties aan mijn dhcp server zouden liggen. Ik heb hem het boek gegeven 70-6xx en het advies om het examen opnieuw te doen en heel snel van mijn kantoor te verdwijnen. Dat is dus ook Ziggo.
dannydh86 wrote:jack_kerkrade wrote:dannydh86 wrote:mmols4088 wrote:dijkmane wrote:
ok, probleem en ik vind dat ik minder goed geholpen ben aan de telefoon.
situatie :
kerkgebouw, Ziggo aansluiting sinds 2013.
stabiele netwerkomgeving, 5 werkstations, NAS en Win2012 server
in 2014 overgegaan van SBS2003 naar server 2012, alles netjes ingesteld, DHCP doet de Windows Server, net als de DNS, begin 2016 alle werkstations vervangen voor nieuwe met W10.
externe gebruikers met laptop bellen in met VPN en kunnen zo bij de bestanden.
dit werkt al zo sinds 2006 met de oude server en ook meteen prima met ziggo en de nieuwe server.
voor VPN heb ik poorten opengezet om met verschillende protocollen VPN te kunnen maken.
dit zijn de poorten : 47,1723,1194,500,4500,1701,443
alles werkt prima, iedereen blij.
probleem:
tot ik ergens in april klachten kreeg van gebruikers dat ze geen VPN meer konden maken, kregen foutmelding.
welke wisten ze niet meer en tijdelijk konden ze wel even naar het gebouw fietsen om zo via interne netwerk bij de bestanden te komen, er zat niet zoveel haast achter.
modem gereset, zelf geprobeerd, werkt inderdaad niet meer.
dit even vergeten en nu het grondiger aan het uitzoeken.
het lukt mij met geen mogelijkheid meer om een VPN op te zetten van buitenaf.
ook vanaf een andere locatie lukt dit niet.
intern, via het interne netwerk, lukt dit direct en prima, de Win2012 server is dus in orde.
gecontroleerd of de juiste poorten open staan op modem, dit is het geval, dit is ook niet gewijzigd sinds 2013 :
poortscan gedaan vanuit huis, ik vind alleen poort 21 en 1723 open, de rest staat dicht.
afgelopen donderdag grote stroomstoring in zwolle, 5uur lang, dus alles is uit geweest.
opzetten VPN lukt na opstarten nog steeds niet.
ik verdenk sterk het modem.
modem terug gezet naar fabrieksinstelling.
( sh*t, kon ik er op de fiets naartoe, want springt naar hele andere interne IP range.. 🙂 )
poorten weer opengezet, modem restart,
VPN lukt na opstarten nog steeds niet.
krijg aan de telefoon, na enige discussie te horen dat ik de beveiliging heb uitgezet omdat de DHCP op het modem niet aan staat (??) en Ziggo ondersteund dat niet....
dus ik braaf DHCP op de server uit gezet en op het modem DHCP aan, modem reset
VPN lukt na opstarten nog steeds niet.
ik weer terugbellen.
"wij verlenen geen ondersteuning aan openzetten poorten, u krijgt geen nieuw modem"
"wij kunnen hem in bridge zetten zodat u met uw eigen router dit wel kunt instellen"
( ik raak dan wifispots kwijt en juist in een kerk wil ik dat niet ).
op de vraag of ik van Ziggo dan zo'n router krijg werd ik naar de webshop verwezen.
gevraagd wat een nieuw modem kost, stuur maar op met de factuur erbij, "nee meneer die is bruikleen, wij verkopen die niet".
uiteindelijk roept ie ; "ga maar naar de community, daar hoort u vandaag de oplossing nog wel"
dus ik ben benieuwd
schandalig dat je zo wordt behandeld ,, ik vind dit zeer triest dat ziggo zo reageerd , heb ook dit soort problemen maar zoek zelf wel , ziggo levert apparatuur waar ze zelf niks van weten ..
als je over nieuwsgroepen begint dan is het helemaal erg want ook dat snappen ze niet ..
dus hebben ze hun newsserver maar aan de kant gezet , want ze weten niet hoe deze werkt ..
gr
mike
Ziggo huurt callcenters in om het aanbod van telefoongesprekken aan te kunnen, ze hebben niet genoeg mensen in dienst om de piekmomenten aan te kunnen (logisch want dat is niet kostenefficient). Het antwoord wat je krijgt van Ziggo is dus sterk afhankelijk van wie je spreekt en of je iemand van Ziggo THD zelf spreekt.
In geval van VPN en eigen netwerken achter een Ziggo modem/router adviseer ik in ieder geval altijd het modem in bridge te zetten (zo krijg je immers al het verkeer (alle poorten) door op je router/firewall en heb je voor waar mogelijk volledige controle of alles. Mocht het modem dan weer eens terug springen hoef je dan enkel maar na te denken om deze terug in bridge te zetten 🙂
Edit: Ik ben me ervan bewust dat je dan de wifi hotspots mist en in mijn ogen is dat een kleine opoffering om dit "gezeur" te voorkomen. Bied zelf een wifi hotspot aan en throttle indien nodig de snelheid hiervan.
Beste, je advies is goed, maar brengt niets. Modem in bridge, router goed ingesteld = geen vpn ipsec
Ook een draytek met vpn appliance als router werkt niet. Ziggo heeft totaal geen idee waar ze het nog moeten zoeken. Ze zeggen dat ze verkeer op switches in wijkcentrale wel zien. Maar komt niet verder dan daar. Dus ligt het dichter bij het modem, straat verdeler of zo. Maar het duurt en duurt. Als ik een provider kon krijgen die me eenzelfde snelheid kon leveren hier voor eenzelfde prijs, was ik allang qua internetconnectivity over. En zie de community hoeveel er problemen me hebben.
Goed verhaal van de "switches" naar mijn weten kan THD personeel dit niet uitlezen/ Straat lijkt me ook sterk gezien de CMTS het laatste is wat je kan inzien op ethernet niveau. Signalen tussen CMTS (wijkcentrale) en modem zijn namelijk docsis signalen en niet ethernet.
Als het ook niet werkt op UDP4500 is dat spijtig maar ben je gebonden aan SSLvpn ben ik bang.
Ziggo gaat dit niet oplossen totdat een grote instantie of overheids orgaan zich hier tegen aan gaat bemoeien. Mogelijk blijven de moderators stil omdat ze het niet weten of niet mogen vertellen.
dijkmane wrote:
he mannen, wel lief zijn tegen elkaar !
het is wel mijn topic 🙂
en dat quoten van een quote die al een gequote quote is helpt niet in de leesbaarheid.
ik zie mensen iets roepen over de telecomwet enzo, maar daar kan ik niet zoveel mee, moet ik dan een advocaat inschakelen die een rechtzaak begint tegen Ziggo die een poort heeft dichtstaan?
als een zakelijke lijn de oplossing is, lijkt me dat best interessant.
voor dezelfde kosten krijg ik hetzelfde pakket met 60/10 snelheid.
zou wel raar zijn als dat de oplossing is
N.N. wrote:
Een zakelijk abo kan alleen met een KvK Handelsregister nummer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.