1
Vraag
2
Reacties
Tinus2

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

opheffen deblokkering emailafzender

Aanvankelijk ging het allemaal goed, maar sinds een week of twee bereiken bepaalde emailtjes niet meer mijn mailbox Postvak in. Gaat om een noreply mailte van een bank.

De verzender krijgt de mededeling "not delivering to a user who marked your message as spam" en verzoekt dat ongedaan te maken. Maar dat lukt niet. De verzender staat niet in de geblokkeerden lijst en ook niet in mijn spam lijst, waar regelmatig wel wat binnenkomt.

 

Ziggo zegt dat zij niet de reden/"schuld" zijn dat de betreffende mailtjes mij niet (meer) bereiken.

Ook de hulp van Seniorweb heeft niet tot een oplossing geleid. Een filterregel instellen met daarin dat noreply verzender mailadres levert niets op.

 

Wat moet ik doen om die geweigerde mailtjes toch weer te kunnen ontvangen?

Zou het mogelijk in de browser Firefox kunnen zitten?

 

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe dat kan zul je moeten vragen aan de beheerders van de Ziggo spamfilter.

De verzendende bank kan contact opnemen met abuse@ziggo.nl en zoveel mogelijk informatie geven en een bijlage meesturen van de mail met de foutmelding erin, dan kan er gekeken worden waarom de mail geblokt wordt.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is dat via de webmail?

Een browser heeft geen invloed op de mailserver van Ziggo, de browser laat zien wat er te zien is in de webmail.

 

Mogelijk dat de bank zich niet houd aan de nieuwe afspraken om mails te verzenden wat betreft  DKIM, SPF en DMARC.

Als andere mails wel binnenkomen van die bank, dan weten ze wel hoe het moet, maar gebeurt er met het verzenden van die bepaalde mails nog iets niet goed.

Tinus2
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is volgens mij via de Webmail, postvak in (van Ziggo). Vreemd genoeg komen de (noreply) mailtjes van de bank wel binnen in mijn Gmailadres! Nadat ik had gevraagd dat Gmailadres eens te gaan gebruiken t.p.v. mijn Ziggo emailadres. Hoe kan dat en hoe krijg ik ze alsnog binnen in het ziggomailadres?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe dat kan zul je moeten vragen aan de beheerders van de Ziggo spamfilter.

De verzendende bank kan contact opnemen met abuse@ziggo.nl en zoveel mogelijk informatie geven en een bijlage meesturen van de mail met de foutmelding erin, dan kan er gekeken worden waarom de mail geblokt wordt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic