1
Vraag
2
Reacties
pvkerk

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

openzetten poorten 443 en 53

Voor monitoring van mijn zonnepanelen moeten poorten 443 en 53 open staan, deze staan nu dicht. Ziggo mag dit ivm privacy issues niet doen. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze poorten open krijg. Bij voorbaat dank

31 Reacties 31
pvkerk
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Omvormer is SolarEdge en Ziggo is connect box merk Compal

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je hebt nu allemaal losse reacties gestuurd waarvan niet duidelijk is welke voor wie is bedoeld. Zie mijn vorige reactie.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@pvkerk  schreef:

Omvormer is SolarEdge en Ziggo is connect box merk Compal


 

Omdat 'we' niet erg veel informatie krijgen, is dit misschien nog iets om te controleren : hoe ver staat de omvormer van de ConnectBox en wat 'staat' daar tussen?
Als u naast de omvormer staat, heeft uw mobiel dan nog een goede wifi verbinding met de CB?

Hangt b.v. de omvormer op zolder met daartussen 2 dikke betonnen vloeren, dan is het niet abnormaal dat de omvormer en de CB geen wifi verbinding met elkaar kunnen krijgen. Ook b.v. een laminaatvloer op een verdieping kan een hindernis zijn. Want veel ondervloeren hebben aluminium folie als vocht- en warmte kering, maar die alu folie blokkeert ook alle wifi signalen.

In dit soort situaties kan een extra wifi station ( b.v. de 6kantige Ziggo Pod's of de Deco's ) de oplossing zijn, doordat deze een tussenstation voor wifi vormen. Deze pods kan u voor een zeer klein bedrag per maand huren. Deze wifi stations zijn draadloos of m.b.v. een netwerkkabel aan te sluiten.


De omvormer met een netwerkkabel aansluiten is natuurlijk de beste oplossing, want dat werkt altijd. Mijn SolarEdge omvormer heeft wel een netwerkaansluiting ( RJ42 stekker ), maar die zit 'verstopt' in de kast. Het installatie bedrijf kan een netwerkkabel simpel daarop aansluiten en naar buiten doorvoeren.

Het leggen van de kabel ( vanaf de CB ) is vaak/soms wel een uitdaging. Overigens kan die kabel ook worden gebuikt om een wifi station aan te sluiten, waardoor er een sterker/beter wifi signaal is, waarmee de omvormer kan verbinden.

pvkerk
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Monteur heeft een UTP kabel getrokken van omvormer naar connectbox, monteur heeft toen gekeken of hij verbinding kan maken, maar krijgt dan ook een probleem met DNS

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Heb je mijn eerdere reactie gezien?

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Kom je met een vaste verbinding, dus pc bekabeld aan het modem wel in deze site https://monitoring.solaredge.com/solaredge-web/p/login

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@pvkerk  schreef:

Monteur heeft een UTP kabel getrokken van omvormer naar connectbox, monteur heeft toen gekeken of hij verbinding kan maken, maar krijgt dan ook een probleem met DNS


😮

Misschien dan de Ziggo box maar eens herstarten en/of volledig resetten ?!

rvk1

Level 6
  • 93Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

Wel een 'kwaliteits' monteur zeg. Dat als hij dan met kabel geen verbinding krijgt en dan niet gaat kijken waaraan het ligt. Dat er dan gedacht wordt dat uitgaande 443 en 53 geblokkeerd zou zijn zegt wel wat over hun kennis. Die monteur had op elke computer of telefoon kunnen vaststellen dat dat niet het geval was en door moeten zoeken naar de reden.

Yms

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb ook een monteur op bezoek gehad na heen en weer bellen met ziggo en installateur. Volgens de monteur moet er echt een poort open. Dat lukt mij digibeet niet. Ik kan geen poort toevoegen.

Yms

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik kom wel op deze site, maar zie sinds mijn nieuwe modem op 2 nov. geen info meer. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

"...ik kom wel op deze site, maar zie sinds mijn nieuwe modem op 2 nov. geen info meer..."

 

 

Heeft de omvormer dan wel een werkende internetverbinding?

Als die geen data kan uploaden naar de website van de fabrikant, dan ziet u niets op die website !

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Yms Je hebt hierover al vragen gesteld in dit topic, blijf s.v.p. daar reageren. Zie mijn laatste reactie in dat topic.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic