TH2

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ontvang gedeeltelijke mails

Al een hele tijd ontvang ik mail met gedeeltelijke inhoud. Bijvoorbeeld van Action en BD shop. Mail begint goed (ook met grafische weergaven), maar stopt dan halverwege. Zie dan een heel stuk blanco mail (tot einde mail).

Krijg soms mails waarvan een belangrijke link/inhoud daardoor ontbreekt. Opvallend is dat de ontvangst van de mail  stopt op/na grafische inhoud. Maakt inkomende mail onbetrouwbaar, Zeer lastig.

Mogelijk is het begonnen na ingebruikname Ziggo Online. Ben al lang ermee bezig, Kan de oplossing niet gevonden krijgen. Ook niet op internet,

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

"Mogelijk is het begonnen na ingebruikname Ziggo Online."

Bedoel je Ziggo Safe Online, het antivirus van Ziggo?

 

Zo ja, verwijder deze eens en kijk of het dan wel goed gaat.

Als je Windows gebruikt, dan neemt Windows Defender je beveiliging over, dus je hebt dan wel een antivirus / anti malware programma op je computer.

TH2
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Aanvulling op de vraag. Ik gebruik Outlook van Office 2010. Als ik reageer (RE) op een mail die ik (eerst) niet helemaal kon lezen en ik krijg daar weer een RE op, dan kan ik het stuk dat ik eerst niet kon zien/lezen, wèl zien/lezen. Heel vreemd toch??

TH2
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja Bert, ik bedoelde Ziggo Safe Online. Na verwijdering zou ik dan moeten wachten tot er weer zo'n mail komt. Dat is normaal onvoorspelbaar. Bijna alle mails komen wel gewoon goed binnen. Het is wel voorspelbaar bij mailing van Action. Ik kan me ook niet goed voorstellen dat het aan Safe Online zelf ligt, een veel gebruikt antivirus programma. Denk meer aan de instellingen daarvan, maar weet niet welke. Heb je mijn aanvulling op mijn vraag gezien? Is toch gek dat het bij RE: RE: wel (weer) te zien is!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Dat is inderdaad gek, omdat je melde na ingebruikname, is dat het eerste wat je moet uitsluiten.

 

Allerlei antivirussen, ook Ziggo Safe Online blokken soms vreemde dingen, omdat ze te strak staan voor bepaalde verbindingen.

Daarom gebruik ik sinds 2006 "Microsoft Defender" (MpCmdRun.exe), eerder onder allerlei andere bedrijfsantivirus Microsoft namen en nu inmiddels standaard in Windows en sindsdien niet meer dit soort problemen ervaren, ook niet op de 100+ computers die ik in onderhoud had.

TH2
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bert. Dacht aan Safe Online, maar wist dat helemaal niet zeker. Wist niets anders te bedenken.

Kreeg zojuist toevallig weer een Action-mail. Nu  viel niet het hele onderstuk van de mail weg, maar een (klein) tussendeel. Ga morgenvroeg een paar dagen weg. Als ik terugkom kan ik wel eens proberen Safe Online te deactiveren. Bij mij is het ook vreemd dat, als ik internet (bijv. Chrome) voor het eerst gebruik na opstarten, het heel lang duurt voordat het Chrome-venster (internet) tevoorschijn komt. Daarna opent internet wel steeds snel, zeker als ik Chrome al open heb staan. Kan misschien ook wel te maken hebben met het strenge Safe Online

TH2
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bert. Vóór Safe Online gebruikte ik ook al heel veel jaren (alleen) Windows Defender.

TH2
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bert,

Ben terug van weggeweest.

Heb Safe Online (helemaal) uitgeschakeld. Blijft hetzelfde doen met bijv. een ACTION-mail.

Heb de laptop daarna niet opnieuw opgestart, omdat Safe Online dan weer wordt ingeschakeld.

Lijkt dan niet aan te liggen aan (ingeschakelde) Safe Online.

TH2
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bert,

Heb dat ook bij mail van Voordeeluitjes. Weergave van zo'n mail stopt dan (over de helft) middenin de weergave van plaatjes van hotels.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Ik heb geen idee meer, ik herinner me nu dat ik dat ook eens een tijdje heb gehad met een oude Outlook, ben toen overgegaan op een nieuwe en niet meer gezien.

Outlook 2010 wordt sinds 2020 niet meer ondersteunt door Microsoft en krijgt ook geen veiligheidsupdates meer.

Uitgelicht topic