1
Vraag
2
Reacties
jan_Doedel

Level 9
  • 239Posts
  • 8Oplossingen
  • 47Likes

onbereikbaar extern ziggo IP adres

Hallo,

 

Heb al een tijdje een uitdaging dat ik via mijn extern IP adres vanaf buiten niet mij thuis kan.

Het lijkt erop dat dit een gedeeld adres is of iets dergelijks. Voor de slimmerikken, ziggo heeft hier een connectbox geplaatst. En daarin is ook het D-DNS gedeelte uitgeschakeld. (wel zichtbaar, net selecteerbaar)

 

Het niet bereikbaar zijn is erg lastig omdat ik nu niet bij me thuis terecht kan vanaf buiten.
Het vreemde is dat er andere Ziggo IP adressen zijn die wel bereikbaar zijn. En dan heb ik het niet op de door ziggo geblokkeerde poorten.

 

Graag verneem ik hoe dit opgelost kan worden. Heb ziggo proberen te benaderen, maar aan de telefoon snappen ze je simpelweg niet waar je het over hebt en de chat is vaak onbereikbaar op tijden overdag dat ik een poging doe.

 

Dus krijg ik ziggo zo ver dit op te lossen?

Groet Jan

 

45 Reacties 45
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik kan me van alles en nog wat afvragen, maar probeer eerst iemand op weg te helpen en dan kijken wat er nog aan vragen overblijft en dat zijn er meestal niet veel.

 

Het wachtwoord ken ik niet van een Ubee en weet ook niet of dit eerst een standaard is, mogelijk kan @Ronihd dit je vertellen.

 

Voor zover ik weet, wordt een retour automatisch aangemaakt als er een nieuw apparaat gestuurd wordt en ontvang je die meestal een week later.

 

Veel succes verder gewenst.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zoals bij het SmartWifi modem is het standaardwachtwoord 8 cijfers, dit staat vermeld op het label aan de zijkant van het modem, achter 'Settings password'. Tijdens de installatiewizard wordt de mogelijkheid geboden om dit wachtwoord te wijzigen.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@tobiastheebe  gaf al het goede antwoord @Bert 

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Is het al gelukt met de tips die zijn gegeven @jan_Doedel?

Het klopt overigens wat @Bert zegt. Het retoursproces wordt automatisch aangemaakt na een swap. Binnen een week ontvang je deze informatie.

jan_Doedel
Topicstarter
Level 9
  • 239Posts
  • 8Oplossingen
  • 47Likes

 

Het nieuwe MAC heeft in iedergeval een nieuw IP opgeleverd in een andere reeks en zoals ik al reeds voorspelde, NU werkt alles weer zoals voorheen. Ben weer gewoon bereikbaar. Kennelijk toch een gedeeld IP / blokkade op het oude IP.

 

Inmiddels ga ik ervanuit dat het oude modem bij het KCA kan, na 2 weken nog niets daarvoor gehoord.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jan_Doedel Kijk even naar onderstaande pagina, daar zie je precies wat er terug moet naar Ziggo.

Op die pagina kun je ook lezen hoe je het retour kunt sturen.

Of wacht even op een moderator die je een retourdoos kan sturen.

 

Apparaat terugsturen | Klantenservice | Ziggo

 

Bert_1-1649016067689.png

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic