heb een nieuw modem gekregen en geplaatst.
hij werkt op alle apparaten goed behalve op 1 laptop.
heeft iemand een idee waar dit in kan zitten.
de laptop heeft altijd goed gewerkt op het oude modem.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
hij is wel verbonden maar geen internet.
met een draadje werkt hij prima.
Kun je via Wi-Fi het modem bereiken op 192.168.178.1 of 192.168.100.1 op deze laptop?
Zo nee, kun je de Opdrachtprompt starten, het commando ipconfig /all uitvoeren en een screenshot van de gegevens onder 'Wireless LAN adapter Wi-Fi' plaatsen?
nee tobias ik kan het modem niet op die laptop bereiken. wel via een andere.
hoe moet ik de opdrachtprompt starten?
Ga naar het menu Start, typ Opdrachtprompt of cmd en druk op ENTER.
Mogelijk is die laptop alleen geschikt voor 2.4 Ghz en staat het modem op 5 Ghz ingesteld.
hij is wel verbonden maar geen internet.
Lijkt dus niet op een 2,4/5 GHz-probleem.
Wat tobiastheebe aangeeft;
Stuur ff een screenshot van 'ipconfig /all'.
dit is wat ik te zien krijg
dit is wat ik te zien krijg.
Je hebt een typfout gemaakt in het commando, de punt moet een spatie zijn.
Is deze screenshot afkomstig van de laptop zonder internetverbinding? De IP-configuratie ziet er namelijk prima uit. Ik zie vreemd genoeg alleen geen DNS-servers, of vallen deze net buiten beeld op deze screenshot?
Je bent nu overgeschakeld op ethernet. Ook hier ziet de IP-configuratie er prima uit. Heb je op deze manier internettoegang?
Overigens zie ik wel dat je een oudere laptop gebruikt, gezien de 100 Mbps ethernet NIC en 802.11n Wi-Fi NIC.
P.S.: Je hoeft mij niet voor elke reactie apart een privé-bericht te sturen.
ja zit nu direct op het modem via kabel. maar je weet ook geen oplossing tobias. moet ik missschien de kabel los halen en dan opdrachtprompt?
Heb je wel internettoegang via ethernet (bekabeld)?
Kun je inderdaad met Wi-Fi verbinden (eventueel de kabel ontkoppelen) en nogmaals de (volledige) gegevens van ipconfig /all onder 'Wireless LAN adapter Wi-Fi' plaatsen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.