heb een nieuw modem gekregen en geplaatst.
hij werkt op alle apparaten goed behalve op 1 laptop.
heeft iemand een idee waar dit in kan zitten.
de laptop heeft altijd goed gewerkt op het oude modem.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
bij deze tobias.
Ik zie nu wel DNS-servers (van Ziggo) vermeld worden. Heb je inmiddels al internettoegang via Wi-Fi? Zo nee, kun je dan de exacte foutmelding vermelden die je ziet in de browser?
Het valt mij op dat DNSv6-servers ontbreken in ipconfig /all. Mogelijk werkt de laptop niet goed samen met de DHCPv6-server van de modemrouter.
Kun je het volgende proberen: ga naar Start, typ ncpa.cpl en druk op ENTER. Rechtsklik op Wi-Fi en klik op Eigenschappen. Verwijder het vinkje voor Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6) en klik op OK.
helaas niet de opossing tobias, heb de computer ook opnieuw opgestart.
en de netwerk controle zij dit. (zie bijlage)
Je kunt handmatig DNS-servers instellen. De DNS-servers die de PC heeft ontvangen van de router zijn achterhaald, maar zouden wel moeten functioneren (hier in elk geval wel).
Ga naar Start, typ ncpa.cpl en druk op ENTER. Rechtsklik op Wi-Fi en klik op Eigenschappen. Dubbelklik op Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4). Kies voor De volgende DNS-serveradressen gebruiken. Voer daaronder bijvoorbeeld 1.1.1.1 en 8.8.8.8 in. Sluit af met 2× OK.
nee hoor tobias het blijft hetzelfde.
Kun je de volgende commando's uitvoeren in de Opdrachtprompt en een screenshot van het resultaat plaatsen:
bij 2 ,3,en 4e opdracht gebeurde niets in de opdrachtpromt.
alleen bij de 1e
Is de laptop misschien opgenomen in de MAC-filterlijst voor Wi-Fi in de webinterface (192.168.178.1) of 'gepauzeerd' in de SmartWifi app?
de smart wifi app heb ik niet tobias.
@ties2 nog steeds dus geen draadloos internet werkende op deze laptop. Je krijgt hier goede hulp van @tobiastheebe en daarvoor dank!
De SmartWifi app vind je hier: Ziggo SmartWifi app: haal meer uit je wifi-verbinding
Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig? Laat het dan weten en update je profiel met postcode + huisnummer. Mijn instellingen - Ziggo Community
dank je jos.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.