1
Vraag
2
Reacties
Mart S

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

nieuwe Chromebook (Acer R13), wel verbinding, geen internet

Goedemiddag,

Internet werkt tot nu toe prima op alle apparaten in huis (telefoons, laptops, computers enz.). Mijn zoon heeft een nieuwe Chromebook (Acer R13) gekocht.
Dat apparaat verbindt wel met het netwerk maar kan niet op internet. Ik heb een Connectbox van Ziggo.

Met datzelfde Chromebook kan ik op mijn werk en bij vrienden (geen Ziggo) zonder problemen verbinding maken met een beveiligd netwerk en op internet.

Ik heb de software op het Chromebook al geüpdatet.

Is er iemand op dit forum die enig idee heeft waarom die Chromebook niet op internet kan en hoe ik dat kan oplossen?

Als meer info nodig is, laat maar weten!

Groet,
Mart
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mart S
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben eruit, modem reset en het werkt 😉
Had ik dat maar eerder gedaan......

Bekijk in context

7 Reacties 7
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Hallo Mart S,

Mijn zoon heeft ook een chromebook en kon net als een mobiel zo op het netwerk komen, misschien heb je wat aan deze link.
Mart S
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo RodneyFortuna
Dank voor je bericht.
Bij andere netwerken lukt het me zonder problemen om op een netwerk en internet te komen. Behalve thuis.... Dat is het vreemde...
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Mart S . Welkom hier!
We kunnen je vast en zeker van dit gekke probleem af helpen. Laten we de uitdaging aan gaan :-).

Je geeft aan dat dat de chromebook niet op het internet kan. Wat gebeurt er precies? Krijg je een foutmelding of iets dergelijks?
Wat gebruik je allemaal voor de wifi-verbinding? Ons modem, of ook nog andere zaken zoals een externe router/accespoint/extender bijvoorbeeld?

Tot snel!
Mart S
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Lycke,

Zou mooi zijn als je me kunt helpen. Ik heb in de winkel een andere Chromebook gekregen, maar die geeft precies dezelfde melding.

Ik gebruik Ziggo's modem (Conectbox) voor de wifi. Via een ethernetkabel is ook nog een router (Cisco) op zolder aangesloten. Verder geen accespoints of extenders.

Al bij het aanmelden op het Chromebook gaat t mis. Ik kan thuis, ook al ben ik wel verbonden met wifi (dat lukt wel), niet op internet. Ook niet via het 5G netwerk van de Connectbox.

Ik kan dus niet door middel van een account inloggen op t Chromebook. De foutmelding is "netwerk niet beschikbaar".

Op andere adressen (werk/vrienden) kan ik wel inloggen....

Hopelijk kun je me helpen 😉
Mart S
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben eruit, modem reset en het werkt 😉
Had ik dat maar eerder gedaan......
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mart S Dank voor je update, dat kan voor anderen ook mogelijk de oplossing zijn.:relaxed:
Rudii.Staas

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik had hetzelfde probleem ik heb toen een ziggo app van het modem op mijn telefoon gezet en daar kon ik mijn aangemelde apparaten zien daarvan was er 1 niet actief die heb ik toen aangezet en toen deed mijn chroomboek het weer 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic