joop-maaike

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

nieuw smart wifi modem

Goedemorgen,

 

Gisteren een nieuw smart wifi modem ontvangen, een zwarte nu voor de reeds werkende witte.

Ik lees overal dat de smartwifi pods dan niet meer werken en dat het een bak ellende is om die weer aan de gang te krijgen.

 

Ik wil vrijdag beginnen met het vervangen, dit ook omdat ik dit binnen twee weken moet doen!!

 

Als ik niet meteen ook de wifipods werkend kan krijgen heb ik geen wifi in huis, althans niet in de woongedeeltes van ons huis!

 

wie o wie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
joop-maaike
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi hoi, een kwartier zoals wordt aangegeven heeft het niet geduurd, duurt ietsjes langer, maar goed, alles werkt weer!

Ik heb eerst mijn oude modem naar fabrieksinstellingen terug gezet. Dit ook omdat mijn ziggo SmartWifi app niet werkte. Na reset dus wel. Ook de pods

kwamen weer netjes online. Nu had ik de mogelijkheid om via de app een back-up te maken van de instellingen. Nieuw modem aangesloten en dan komt het lastige van alles. GEDULD! Wachten tot modem

geheel online is. De instellingen werden direct overgenomen. Daarna de pods in de stopcontacten gedaan. Ook hier, heb geduld! Maar alles werkt weer als vanouds!

Bekijk in context

28 Reacties 28
Pprazanowski

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi, I also have the same problem. Additionally, the smart wifi app works neither. 

Valentino

Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 37Likes

Waar heb je die info vandaan @Pprazanowski ?

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

@joop-maaike als deze los gekoppeld moeten worden dan zou een medewerker van ziggo dat kunnen doen.
Dat is dus wachten of even bellen met de service dienst van ziggo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@joop-maaike "Ik lees overal dat de smartwifi pods dan niet meer werken en dat het een bak ellende is om die weer aan de gang te krijgen."

 

Ik lees dit niet overal en heb dit ook niet zo ervaren, na de installatie van het zwarte modem, werkte hier de zeshoekige pods direct met het nieuwe modem en dat is ook de ervaring van anderen.

 

Als de lampjes op de pods niet uitgaan na een kwartier nadat het nieuwe modem volledig online is, haal dan de pods een minuut uit de stroom en stop ze er weer in, dan zou na 15 minuten alles moeten werken.

 

Is dit niet zo, laat het hier weten, dan kan een Ziggo moderator in de achtergrond kijken waarom ze niet werken.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @joop-maaike . We horen graag hoe het gaat!

joop-maaike
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi hoi, een kwartier zoals wordt aangegeven heeft het niet geduurd, duurt ietsjes langer, maar goed, alles werkt weer!

Ik heb eerst mijn oude modem naar fabrieksinstellingen terug gezet. Dit ook omdat mijn ziggo SmartWifi app niet werkte. Na reset dus wel. Ook de pods

kwamen weer netjes online. Nu had ik de mogelijkheid om via de app een back-up te maken van de instellingen. Nieuw modem aangesloten en dan komt het lastige van alles. GEDULD! Wachten tot modem

geheel online is. De instellingen werden direct overgenomen. Daarna de pods in de stopcontacten gedaan. Ook hier, heb geduld! Maar alles werkt weer als vanouds!

EdeB59

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Mijn ervaring met dit zwarte modem en 3 wifipods is dat geheel niet. Liep meteen als een speer. Alleen de pods hebben geen wifi 6 zoals het modem zelf maar de pods halen dus alleen niet zo'n hoge snelheid als wifi6

Tip" pods eerst aan een kabel daarna stroom erop in geval van bekabelde pods.) Wel zorgen dat het modem zowel op 2,4 als 5 zit. Succes

EdeB59

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Forget de smartwifi app and use smartwifiweb ! Goodluck

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@EdeB59  schreef:

Alleen de pods hebben geen wifi 6 zoals het modem zelf maar de pods halen dus alleen niet zo'n hoge snelheid als wifi6.


Ik ga mee duimen dat binnen afzienbare tijd er pods komen met wifi6 🙂

EdeB59

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb begrepen dat de wifi6 pods getest worden. Al wilde ik die zelf ook hraag testen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@EdeB59 Ben benieuwd waar die test loopt, want er is nu geen klantentest met wifi6 pods.

EdeB59

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Weet ik helaas ook niet bert. Dit werd mij verteld bij smartwifi groep.

EdeB59

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

The smartwifiapp werkt bij mij ook niet meer. Gebruik daarvoor de web versie.

Smartwifiweb.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@EdeB59 Wil je ook testen bij Ziggo? Meld je dan aan bij: 

Meedoen met het Community Testpanel? - Ziggo Community

 

Lees alle onderdelen even door op onderstaande pagina, dan ben je volledig op de hoogte over hoe en wat:

Producttesten - Ziggo Community

 

 

EdeB59

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Bert, ik dacht dat ik mij al had opgegeven. Nogmaals gedaan. Dank voor je bericht.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@EdeB59  schreef:

Hoi Bert, ik dacht dat ik mij al had opgegeven. Nogmaals gedaan. Dank voor je bericht.


Je kunt je mogelijk al opgegeven hebben, niet iedereen wordt uitgekozen als tester, omdat Ziggo testers wil hebben door heel het land en en b.v. niet alleen in 1 stad of 1 provincie en er een maximum is aan het aantal testers van apparaten, omdat er niet meer apparaten beschikbaar zijn voor een test.

Als er 3000 mensen zich opgegeven hebben en er zijn maar 1000 apparaten, dan moet er een keuze gemaakt worden.

Soeito

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb nu een zwarte modem (voorheen een witte) en mijn smartWifi pods werken niet meer. Meerdere keren de pod in de stopcontact gedaan soms uren, zonder resultaat, het lampje blijft maar knipperen. 

 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Hey @Soeito, je reageert random onder iemand anders zijn/haar topic. Je geeft aan dat sinds het nieuwe "zwarte" modem, de SmartWifi Pods niet meer werken. Heb je de Pods al een reset gegeven en opnieuw geïnstalleerd

Wil je je SmartWifi pods resetten? Volg dan deze stappen:

1. Haal de SmartWifi pods uit het stopcontact

2. Haal je modem 30 seconden van de stroom

3. Start je modem opnieuw op

4. Stop de SmartWifi pods in het stopcontact

5. Zijn na 15 minuten alle lampjes op de SmartWifi pods uit?

6. Zo ja, start de SmartWifi app op en controleer of je verbonden bent met de pods

Laat je ons het weten of het gelukt is of niet. 😊

Soeito

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Danitsja, modem ruim 1 minuut van de stroom gehaald, opnieuw gestart en SmartWifi pods weer in stopcontact gedaan, maar na bijna een half uur blijft lamp van de pod helaas nog knipperen🙄

Uitgelicht topic