Gomers

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

nieuw modem ontvangen

Deze week heb ik van Ziggo een vervangend connect box modem ontvangen waar ik niet gelukkig mee ben.

Het oude modem was een technicolor 7200 in bridge modus, met daarachter mijn eigen ubiquiti systeem met LAN en wifi. Dit modem functioneerde meer dan prima voor deze setup.

 

Ik gebruik veelvuldig VPN, videoconference en ook het nodige torrent verkeer. Van de puma6 chip is uitgebreid bekend dat dit problemen gaat geven voor deze situaties. Ik weet dat er een firmware update is, maar dat maskeert het probleem en verhelpt het niet helemaal.

 

Het liefst houd ik het bij mijn oude beproefde setup, maar ik begrijp dat dat niet mogelijk is. Graag zou ik mijn connectbox willen omruilen voor een Ubee UBC1318ZG. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Aha, we sturen dit modem niet altijd direct toe. Ik heb even overlegd en het in orde gemaakt. Deze ontvang je binnen 3-5 werkdagen. PostNL stuurt een track en trace code. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als het om modems gaat is standaard de Smart Wifi Modem (Connect Box) die wordt uitgeleverd aan klanten en de Ubee1318ZG is een Zakelijke Modem en die wordt niet zomaar uitgedeeld.

 

Als het goed is moet je huidige Connect Box in Bridge modus blijven staan, die instelling blijft behouden, zo niet zal ik dit even doorgeven aan een Ziggo Medewerker die hier morgen op terug komt. Ik kan niet beloven of ze je een Ubee1318ZG modem zullen toesturen daar gaan de Medewerkers over en niet ik, ben een klant die een klant helpt.

 

Zelf gebruik ik ook VPN en heb ik een Connect Box Giga maar dan zonder Bridge en werkt met Torrents downloads hier gewoon prima, misschien zal je een instelling over het hoofd zien. 

 

Op foto 1 zie ik een wit kapje op je AOP zitten haal deze er eens af

 

 

Ik meld hem evengoed even door.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Het zit in ieder geval niet in je signaal, dat is prima.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Bert  Doe jij of meld ik hem, we zaten tegelijk omdat ik video aan toevoegen was

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Gomers

 

Jammer dat je niet tevreden bent met het nieuwe modem. Ik haal uit je berichtje niet direct dat je problemen ervaart, alleen dat je dit hebt gelezen en dat je daarom niet gelukkig bent met het nieuwe modem. Wat zijn je bevindingen precies? Heb je het nieuwe modem al aangesloten en hoe gaat het precies?

Gomers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

In ons geval wordt er intensief gebruik gemaakt van internet. Dagelijks wordt er voor werk meerdere VPN opgezet en video calls gedaan, naast gebruik van realtime applicaties. Gisteren eind van de middag heb ik de connect box aangesloten. Gezien de bekende problemen en ons gebruik vreesde ik problemen waarop ik gisteren de post heb gedaan. Deze ochtend is het merkbaar anders. En ook gisteravond werd al geklaagd over de latency tijdens het spelen van de games.

 

Ik begrijp best dat de connectbox voor de gemiddelde klant meer dan prima is. Maar voor ons gebruik is een stabiele verbinding met zo laag mogelijk latency en jitter belangrijk. Dus daarom mijn vriendelijke vraag voor een ubee UBC1318ZG.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Aha, we sturen dit modem niet altijd direct toe. Ik heb even overlegd en het in orde gemaakt. Deze ontvang je binnen 3-5 werkdagen. PostNL stuurt een track en trace code. 

Gomers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Super, heel erg bedankt. Ik zal nog een bericht plaatsen als ik hem geplaatst heb

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Gomers Heel graag gedaan! We wachten je bevindingen dan even af. 😉

Gomers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels de Ubee ontvangen en geïnstalleerd. Alles werkt naar wens! Nogmaals hartelijk dank.

 

Hoe moet ik de connect box retourneren? In de doos waarmee ik de Ubee heb ontvangen zat geen retouretiket. In de doos waarmee ik de connect box heb ontvangen, zat wel een retouretiket. Kan ik dan deze gebruiken voor de connect box retour te sturen, of was deze bedoeld om de technicolor 7200 te retourneren? Daarnaast heb ik  al een tijdje de ziggo digitale ontvanger humax-5500 liggen (ooit ontvangen bij het uitzetten van het analoge signaal als ik mij goed herinner), maar die is niet meer in gebruik en ook niet meer nodig. Kan ik deze ook terug sturen? Kan alles in 1 pakket? Graag jullie instructies 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Gomers Ontzettend fijn om te lezen dat het nieuwe Ubee modem volledig naar wens werkt! Je mag het oude modem retoursturen naar onderstaande retouradres in de kartonnen doos die je voorhanden hebt. Het apparaat wordt dan op basis van serienummer weer retourgemeld zodra deze bij ons binnen komt. De Humax 5500 kun je ook naar onderstaande adres retourneren. Hiervoor heb ik een retourdoos opgestuurd. 

 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800 VB Venray

Let op: bewaar het afgiftebewijs wel goed. Hiermee toon je aan de apparatuur retourgenomen is door Post NL. Mocht het pakketje zoekraken dan kun je in iedergeval aantonen dat het is ingeleverd. Tip: maak gelijk een foto van het afgiftebewijs met je camera of smartphone. De afgiftebewijsjes kun je  makkelijk kwijtraken en willen ook nog wel eens vervangen door zonlicht. 

Gomers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

bedoel je nu dat zowel de connect box als de technicolor 7200 in 1 doos terug kunnen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Gomers Je mag de modems wel separaat opsturen. Ik heb kosteloos een retourdoos toegestuurd waarin je het modem kunt retourneren. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Gomers We zijn heel erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn met het nieuwe modem. Werkt alles naar wens? Als wij jou hier nog ergens mee kunnen helpen, dan horen wij het natuurlijk graag. 

Uitgelicht topic