DML

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

niet-aflever bericht e-mail

Sinds vanochtend krijgen mensen die mij een mail sturen de onderstaande melding van ** e-mailadres verwijderd wegens privacy ** De mail komt wel aan, maar de foutmelding geeft verwarring, zeker aan buitenlandse gebruikers. Heeft dit met spam te maken De ziggo klantenservice kent dit probleem niet, men heeft er nooit van gehoord. Kan iemand mij helpen. Met dank en groet

 

Dit bericht is afkomstig van de mail-server.

U stuurde het volgende bericht, maar dat kon niet aan iedereen worden bezorgd:

======================================================================
Onderwerp: hi

======================================================================

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:


** e-mailadres verwijderd wegens privacy **
   host mx.tb.mail.iss.as9143.net [212.54.42.8]
   SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<** e-mailadres verwijderd wegens privacy **>:
   550 5.1.1 MXIN501 mailbox ** e-mailadres verwijderd wegens privacy ** unknown ;id=gQgdllOZP91IKgQgdlKE28;sid=gQgdllOZP91IK;mta=mx2.tb;d=20210511;t=133627[CET];ipsrc=212.54.42.169;
Reporting-MTA: dns; smtpq6.tb.mail.iss.as9143.net

Action: failed
Final-Recipient: rfc822;** e-mailadres verwijderd wegens privacy **
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mx.tb.mail.iss.as9143.net
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.1.1 MXIN501 mailbox ** e-mailadres verwijderd wegens privacy ** unknown ;id=gQgdllOZP91IKgQgdlKE28;sid=gQgdllOZP91IK;mta=mx2.tb;d=20210511;t=133627[CET];ipsrc=212.54.42.169;

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @DML! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst. Tof dat je ons hier hebt weten te vinden 🙂

Ik snap goed dat deze melding voor verwarring kan zorgen bij personen die een mail naar je versturen, want het lijkt immers alsof de mail niet bij je aankomt. Dit is echter niet het geval en je ontvangt alle mails die verzonden worden naar je mailadres dus wél zonder problemen ondanks deze melding? Komt er een zelfde soort melding naar voren als je één van de verzenders vraagt een simpele testmail met enkel en alleen wat tekst naar je te versturen? Dus zonder URL's, afbeeldingen, handtekeningen etc.?

 

Ik verwacht dat er nog wel wat hulp vanuit de Community komt mocht het probleem nog steeds bestaan. Houd je ons op de hoogte hier? 

Bekijk in context

DML
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Probleem opgelost! Ik ontdekte dat in de doorstuur-optie van ziggo-webmail (die ik overigens nooit gebruik) een meer dan 20 jaar oud @Cable.a2000.nl adres voorkwam. Dit was in mijn apple-mail niet te zien. Maar dan resteert de vraag waarom dit pas gisterochtend opspeelde?

Bekijk in context

3 Reacties 3
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @DML! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst. Tof dat je ons hier hebt weten te vinden 🙂

Ik snap goed dat deze melding voor verwarring kan zorgen bij personen die een mail naar je versturen, want het lijkt immers alsof de mail niet bij je aankomt. Dit is echter niet het geval en je ontvangt alle mails die verzonden worden naar je mailadres dus wél zonder problemen ondanks deze melding? Komt er een zelfde soort melding naar voren als je één van de verzenders vraagt een simpele testmail met enkel en alleen wat tekst naar je te versturen? Dus zonder URL's, afbeeldingen, handtekeningen etc.?

 

Ik verwacht dat er nog wel wat hulp vanuit de Community komt mocht het probleem nog steeds bestaan. Houd je ons op de hoogte hier? 

DML
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Probleem opgelost! Ik ontdekte dat in de doorstuur-optie van ziggo-webmail (die ik overigens nooit gebruik) een meer dan 20 jaar oud @Cable.a2000.nl adres voorkwam. Dit was in mijn apple-mail niet te zien. Maar dan resteert de vraag waarom dit pas gisterochtend opspeelde?

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

*Edit*

 

Uitgelicht topic