1
Vraag
2
Reacties
Fred1946

Gedreven Raadgever
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

next mini

Sinds 2 dagen de next mini in gebruik. Aangesloten conform handleiding(en) op internet.

Krijg echter regelmatig melding "momentje geduld" of verbinding te traag.

Hoe kan ik dit oplossen?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Fred1946
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Contact gehad met Ziggo: probleem bekend, in onderzoek en geduld hebben.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57909Posts
  • 3864Oplossingen
  • 14203Likes

Hoever is de Next mini verwijderd van het modem of een ander wifipunt?

Zitten er ook muren tussen en zo ja, wat voor muren en hoeveel?

Fred1946
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

3 meter.

Fred1946
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

geen muren of wat dan ook.

wewanl
Expert
Expert
  • 1051Posts
  • 12Oplossingen
  • 315Likes

Heb je de internet verbinding via WIFI of bedraad?

Indien via WIFI, heb je dan het WIFI punt los aan een muur of in een kast?

Alleen als een WIFI punt de vrije ruimte heeft, kan het goed zijn werk doen. 

Fred1946
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

met de internetkabel van modem naar voedingsadapter.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57909Posts
  • 3864Oplossingen
  • 14203Likes

Dan lijkt het een signaalprobleem in je modem.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

RoWi.
Expert
Expert
  • 13014Posts
  • 584Oplossingen
  • 3625Likes

De Next geeft hoog aan bij een verbinding snelheid van ongeveer 30Mb volgens de reactie van een moderator in een ander topic, ik neem aan dat de software van de Mini hetzelfde is, dan zou je verbinding minder dan 10 Mb zijn.

 

Wat geeft een speedtest aan?

M-roro

Raadgever
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Fred1946
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Gisteravond had ik helemaal geen verbinding meer. Alles ontkoppeld en vanochtend weer aangesloten.

Geen problemen meer.

Bedankt voor alle informatie.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57909Posts
  • 3864Oplossingen
  • 14203Likes

@Fred1946 Gister bleek een storing te zijn met de Next mini en de verbinding.

Het werd na je melding hier, heel vaak gemeld op dit forum.

Fred1946
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Gisteravond alles ontkoppeld en vanochtend weer aangesloten.

Alles werkt (voorlopig) weer normaal.

Kon diagnostiek vinden en ziet er goed uit.

0

Fred1946
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Helaas te vroeg gejuicht.

Geen verbetering. Haperende beelden, foutcodes CS2005 en 2012.

Diagnostiek meldt hoge internetsnelheid.

Ga maar proberen om Ziggo te bellen en die mini te annuleren.

Probeerde nog om mijn vorige UPC mediabox (arris?) aan te sluiten maar die wil zich niet installeren.

Jarenlang geen problemen met de coax verbinding en nu alleen maar frustratie met die next mini.

KPN is net klaar met glasvezelkabels aanleggen.

Eens kijken wat die voor mogelijheden hebben.

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1535Posts
  • 247Oplossingen
  • 677Likes

Ha Fred,

 

Er speelt een grotere storing met de Next Mini, met dezelfde problemen die jij ervaart.

Zie ook onderstaand topic. Even geduld nog helaas!

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Next-Mini-Melding-CS2012/m-p/970818

 

Fred1946
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Contact met Ziggo via telnr. 1200:probleem bekend, is in onderzoek, geduld hebben.
Afwachten maar.

Fred1946
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Contact gehad met Ziggo: probleem bekend, in onderzoek en geduld hebben.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.