vtilborg

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

next mini aansluiten op monitor ipv tv

mijn tv ondersteunt geen hdmi cec dus heb ik steeds twee ab's nodig voor de bediening.

ik overweeg nu de tv te vervangen door een monitor die wel hdmi cec heeft.

kan dit ?

8 Reacties 8
S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Moet die Monitor wel speakers hebben, anders hoor je niks.

vtilborg
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sure

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Dan zou dat moeten werken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@vtilborg wat verwacht u van de CeC ondersteuning? Het met 1 knop uit en aanzetten van de Next en de TV of monitor? 

 

Waar heeft u op dit moment die twee afstandsbedieningen voor nodig? 

 

Als u via het menu in de Mini uw merk/model TV kan kiezen zou u de TV aan en uit kunnen zetten en de volume regelen meer ook niet. Ik betwijfel eerlijk gezegd of de volume van een monitor wel via CeC vanuit de Mini kan aansturen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Als de monitor met een eigen afstandsbediening aan en uit te zetten is en het volume te bedienen is en dat merk staat in de lijst met koppelingen in de Instellingen Beeld en geluid in je Next, dan heb je CEC niet eens nodig, want dan gaat dat vrijwel zeker via infra rood, check wel even met de specificaties.

CEC wil niet altijd zeker werken, want iedere fabrikant heeft weer zijn eigen versie en mogelijkheden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert jij kijkt toch via een monitor, reageert die op je afstandsbediening?

Nu ken ik eerlijk gezegd weinig monitoren die je met een afstandsbediening aan of uit zet, dat zijn dan vaak Televisies die als monitor worden gebruikt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@RoWi. Ik heb een monitor 4K BenQ EW3270U zonder afstandsbediening, die gaat auto aan bij HDMI signaal en auto standby na 10 seconden geen HDMI signaal, met een Bose Solo 5 soundbar, optisch aangesloten aan de Next, die auto aan en auto uit gaat en waarvan het volume te bedienen is door de afstandsbediening van de Next.

 

De monitor heeft wel speakers, maar die zijn te beperkt in geluidsweergave.

 

Er zijn steeds meer monitoren met een afstandsbediening, maar of dit werkelijk een meerwaarde heeft, geen idee.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik kom blijkbaar niet genoeg in de media winkels of houd het niet bij. Je bevestigt in iedergeval wat ik vermoedde het HDMI signaal geeft de trigger net als bij een PC dat staat zover ik weet los van CeC.

Uitgelicht topic