Ik heb een (tijdelijk) netwerk "test" aangemaakt, helaas zonder wachtwoord. Ik wil het daarom verwijderen maar kan het niet vinden op de beheerpagina's van de Connectbox. Ik zie het wel op mijn Iphone en laptop, maar niet op PC. Iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Johannes_45 schreef:
Wat doe ik fout?
In de meeste gevallen doet de gebruiker niks fout. Een interface hoort zodanig te zijn ontworpen dat er enige logica zit in de structuur van de verschillende menu’s, zodat een gebruiker min of meer vanzelf zijn of haar weg vindt.
Als het helemaal niet meer wil werken dan kunt u altijd nog de modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen door de reset-knop 30 seconden ingedrukt te houden. Dit betekent wèl dat de modem weer terugkeert naar de originele netwerknaam en het wachtwoord dat op de sticker staat.
Als het modem is opgestart kunt u weer een gastnetwerk aanmaken. Dit kan ook met de SmartWifi app of de web-versie van deze app.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik neem maar weer eens aan dat je een WiFi netwerk bedoelt.
Sorry als mijn info niet helemaal compleet blijkt. We zijn niet allemaal experts. En ja, het is idd het wifi netwerk.
Kijk eens in deze instellingen in je modem?
Of heb je je gastnetwerk test genoemd?
@Johannes_45 schreef:
Sorry als mijn info niet helemaal compleet blijkt. We zijn niet allemaal experts. En ja, het is idd het wifi netwerk.
Er is geen enkele reden om u te excuseren. Dit is een klant-helpt-klant forum waar het overgrote deel van de klanten geen expert is.
Mijn modem staat zowel voor 2,4 als voor 5 GHz ingesteld. Maar de beveiliging zal toch niet het probleem zijn? Ik heb een separaat gastnetwerk ingesteld.
Als er in de beheerpagina, zoals die @Bert heeft geplaatst, geen test staat, dan komt het wellicht ergens anders vandaan.
Ik heb een wifinetwerk genaamd A en een wifinetwerk genaamd test. Als ik naar de beveiligingspagina ga, zie ik de instellingen voor netwerk A. Als ik de Wifinaam (SSID) dan wijzig in test en beveiliging uitschakel, zie ik geen mogelijkheden om dat wifinetwerk te wijzigen/te verwijderen. Wat doe ik fout?
Ik heb dit modem niet en kan dus niets voor je nakijken.
Wellicht dat Goeroe @Bert het heldere licht kan geven.
@Johannes_45 schreef:
Wat doe ik fout?
In de meeste gevallen doet de gebruiker niks fout. Een interface hoort zodanig te zijn ontworpen dat er enige logica zit in de structuur van de verschillende menu’s, zodat een gebruiker min of meer vanzelf zijn of haar weg vindt.
Als het helemaal niet meer wil werken dan kunt u altijd nog de modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen door de reset-knop 30 seconden ingedrukt te houden. Dit betekent wèl dat de modem weer terugkeert naar de originele netwerknaam en het wachtwoord dat op de sticker staat.
Als het modem is opgestart kunt u weer een gastnetwerk aanmaken. Dit kan ook met de SmartWifi app of de web-versie van deze app.
wie heeft die netwerken aangemaakt en waar zijn deze aangemaakt.
Heb je toevallig nog accespoints achter jouw modem zitten of een extra router.
Ik heb de netwerken zelf aangemaakt maar kan me niet meer herinneren waar en hoe. Gezien mijn bescheiden kennis van e.e.a. zal ik toch wel de handleiding hebben gevolgd. Ik heb idd twee AP's achter het modem. Is dat van belang?
Kijk, nu komt de aap uit de mouw. Wat voor een AP's?
Alles is van belang bij IT problemen.
@Johannes_45 Het gastnetwerk kun je instellen vanuit de 1e pagina als je in het modem inlogt, rechts bovenin staat: Wijzig je gastnetwerk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.