Is de verbinding met je TV draadloos? En staat het modem in de meterkast?
Dan is het vrijwel zeker de kwaliteit van de draadloze verbinding.
Je gedrag (af en toe een paar secondend stilstaand beeld) duidt op een tijdelijke verstoring van de draadloze verbinding.
Omdat het op je telefoon wel werkt lijkt dit niet aan het (ziggo) netwerk te liggen.
En dat je telefoon het wel doet ook als je bij de TV staat zegt niet echt iets.
De kwaliteit en stabiliteit van WiFi hangt ook af van de plaats van de antenne in de TV en de gebruikte WiFi chip.
Omdat je het sinds een paar dagen hebt: een oorzaak kan zijn een ander apparaat dat capaciteit wegkaapt. Maar het kan ook zijn dat b.v. je buren een nieuw WiFi access point of router hebben, of die verplaatst hebben.
Wat kun je doen:
Probeer eens je wifi in de router op een ander kanaal te zetten.
Via de android app WiFi analyzer kun je goed zien welke kanalen er in je omgeving in gebruik zijn. op 2.4 Ghz kun je het beste kanalen 1, 6 of 11 gebruiken.
En kijk even hoe je TV met WiFi verbind. Als dat op 5 Ghz is, probeer dan eens op 2.4 Ghz. 2.4 is qua bereik wat beter maar daar is het ook drukker.
Tenslotte: misschien wat lastiger, maar probeer eens als test je TV wat dichter bij je modem te zetten. Als het probleem dan weg is zit het zeker in de WiFi connectie. De simpelste oplossing is dan om een WiFi repeater te gebruiken die je ongeveer halverwege TV en modem zet.