Sinds een aantal dagen staat mijn beeld soms 3 a 4 seconden stil tijdens het afspelen van netflix en youtube. Heb alles al geprobeerd.. contact met ziggo contact met netflix, internet kabel in de tv. Niks werkt!
Wie kan mij helpen?
Groetjes
Roy
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Na fabrieksinstellingen lijkt hij het een tijdje weer te doen, maar helaas houdt hij dat niet lang vol en begint de ellende weer. Wellicht dat het probleem wordt verholpen met een update?
Hmm. 100 mbps is meer dan genoeg.
Zie bv ook dit artikel: https://tweakers.net/nieuws/167126/netflix-lijkt-te-zijn-begonnen-met-herstellen-streamingkwaliteit-...
Ik vrees dat het dan een beperking is in de Sony TV. Dit omdat het bedraad ook niet werkt.
Ik heb zelf ook een Sony (50W955 als ik het me goed herinner), maar ik heb geen netflix dus kan dat zelf niet testen.
Is er toevallig onlangs een software upgrade geweest voor de sony tv? Of heb je extra apps geinstalleerd?
En het kan ook zijn dat netflix iets veranderd heeft aan de codering van de stream, en dat de TV soms gewoon niet genoeg bufferruimte of processing power heeft. Ik denk dat dit laatste het meest waarschijnlijk is (en de netflix helpdesk zal je dit waarschijnlijk niet kunnen vertellen want te technisch/gedetailleerd).
Workarounds die ik zie:
@DaniR6 ja indd. Bij mij ook 1 dag weer goed gedaan na fabrieksinstellingen van de tv maar de dag erop weer slecht.. @eFfeM heb eerlijk gezegd niet echt zin om allemaal dingen aan te schaffen terwijl die het eerst wel gewoon deed haha. Optie om Sony te contacten of hun misschien wat kunnen betekenen?
In Sony community heb ik dit probleem ook al gemeld, maar nog geen oplossing. Ik gooi het maar even op garantie, ik heb de tv net een jaar.
@DaniR6 ja ik ook net een jaar!!
Sony gaat hier niet helpen, tenminste niet op korte termijn. Maar het is wel duidelijk een TV probleem.
Als ze het probleem al oppakken dan is er nog een behoorlijke doorlooptijd. Moet van de helpdesk via een ticket bij ontwikkeling terecht komen die het moeten gaan oplossen en dan wordt het gevalideerd en dan komt het in de volgende release. Reken op minstens een half jaar
En de kans is aanwezig dat ze het probleem niet belangrijk genoeg vinden om op te lossen.
Als het met factory reset weer een dag werkt dan zou je nog kunnen kijken of het probleem ook weg is als je de TV echt uitschakeld (dus niet op standby, gewoon halve minuut of zo de stekker eruit). Als dat werkt zou je kunnen overwegen om via een schakelklok iedere nacht een power cycle te doen.
Oftewel weer terug naar Samsung overstappen qua tv?
Dat helpt misschien voor dit probleem, maar verwacht niet dat de support of bug fixing bij Samsung veel beter is.
Het pad van bug ontvangen, valideren, prioritiseren, implementeren, valideren, uitrollen is gewoon vrij lang, zeker bij consumer electronics producten als TV’s
Van een PC accepteert iedereen dat ie af en toe hangt of er een reboot nodig is maar van een TV wordt dat niet geaccepteerd, dus het proces en vooral het testen is vrij rigide.
(en ik spreek uit ervaring, ik heb ooit TV software ontwikkeld. Lang geleden...)
Ik heb sinds een week of 2-3 hetzelfde probleem. Ik heb een Samsung-tv uit 2019. Ik las in de Ziggo-nieuwsbrief dat de Youtube-app is/wordt geüpdatet en dat je opnieuw moet inloggen in de app. Ik heb nog niet hoeven inloggen, dus blijkbaar is de update er nog niet. Misschien dat die een oplossing biedt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.