1
Vraag
2
Reacties
Roykuss

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

netflix en youtube haperen tijdens afspelen

Sinds een aantal dagen staat mijn beeld soms 3 a 4 seconden stil tijdens het afspelen van netflix en youtube. Heb alles al geprobeerd.. contact met ziggo contact met netflix, internet kabel in de tv. Niks werkt! 

 

Wie kan mij helpen?

 

Groetjes 

Roy

28 Reacties 28
DaniR6

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Na fabrieksinstellingen lijkt hij het een tijdje weer te doen, maar helaas houdt hij dat niet lang vol en begint de ellende weer. Wellicht dat het probleem wordt verholpen met een update?

eFfeM

Level 9
  • 266Posts
  • 8Oplossingen
  • 45Likes

@Roykuss @DaniR6 

Hmm. 100 mbps is meer dan genoeg. 

Zie bv ook dit artikel: https://tweakers.net/nieuws/167126/netflix-lijkt-te-zijn-begonnen-met-herstellen-streamingkwaliteit-...

Ik vrees dat het dan een beperking is in de Sony TV. Dit omdat het bedraad ook niet werkt.

Ik heb zelf ook een Sony (50W955 als ik het me goed herinner), maar ik heb geen netflix dus kan dat zelf niet testen.

Is er toevallig onlangs een software upgrade geweest voor de sony tv? Of heb je extra apps geinstalleerd?

En het kan ook zijn dat netflix iets veranderd heeft aan de codering van de stream, en dat de TV  soms gewoon niet genoeg bufferruimte of processing power heeft. Ik denk dat dit laatste het meest waarschijnlijk is (en de netflix helpdesk zal je dit waarschijnlijk niet kunnen vertellen want te technisch/gedetailleerd).

Workarounds die ik zie: 

  • casten van je telefoon (als dat mag bij netflix)
  • aanschaf van een extern android tv kastje. Ik heb zelf een Mi Box 3, maar nu zou ik denk ik voor een Mi Box S gaan. Even googlen wat voor kastje goed bekend staat voor netflix suport (en/of even op bv tweakers.net kijken)
Roykuss
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@DaniR6  ja indd. Bij mij ook 1 dag weer goed gedaan na fabrieksinstellingen van de tv maar de dag erop weer slecht..  @eFfeM heb eerlijk gezegd niet echt zin om allemaal dingen aan te schaffen terwijl die het eerst wel gewoon deed haha. Optie om Sony te contacten of hun misschien wat kunnen betekenen?

DaniR6

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

In Sony community heb ik dit probleem ook al gemeld, maar nog geen oplossing. Ik gooi het maar even op garantie, ik heb de tv net een jaar.

Roykuss
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@DaniR6  ja ik ook net een jaar!!

eFfeM

Level 9
  • 266Posts
  • 8Oplossingen
  • 45Likes

Sony gaat hier niet helpen, tenminste niet op korte termijn. Maar het is wel duidelijk een TV probleem.

Als ze het probleem al oppakken dan is er nog een behoorlijke doorlooptijd. Moet van de helpdesk via een ticket bij ontwikkeling terecht komen die het moeten gaan oplossen en dan wordt het gevalideerd en dan komt het in de volgende release. Reken op minstens een half jaar 

En de kans is aanwezig dat ze het probleem niet belangrijk genoeg vinden om op te lossen.

Als het met factory reset weer een dag werkt dan zou je nog kunnen kijken of het probleem ook weg is als je de TV echt uitschakeld (dus niet op standby, gewoon halve minuut of zo de stekker eruit). Als dat werkt zou je kunnen overwegen om via een schakelklok iedere nacht een power cycle te doen.

Roykuss
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oftewel weer terug naar Samsung overstappen qua tv?

eFfeM

Level 9
  • 266Posts
  • 8Oplossingen
  • 45Likes

Dat helpt misschien voor dit probleem, maar verwacht niet dat de support of bug fixing bij Samsung veel beter is.
Het pad van bug ontvangen, valideren, prioritiseren, implementeren, valideren, uitrollen is gewoon vrij lang, zeker bij consumer electronics producten als TV’s 

Van een PC accepteert iedereen dat ie af en toe hangt of er een reboot nodig is maar van een TV wordt dat niet geaccepteerd, dus het proces en vooral het testen is vrij rigide.

(en ik spreek uit ervaring, ik heb ooit TV software ontwikkeld. Lang geleden...)

Harschi

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds een week of 2-3 hetzelfde probleem. Ik heb een Samsung-tv uit 2019. Ik las in de Ziggo-nieuwsbrief dat de Youtube-app is/wordt geüpdatet en dat je opnieuw moet inloggen in de app. Ik heb nog niet hoeven inloggen, dus blijkbaar is de update er nog niet. Misschien dat die een oplossing biedt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic