Onlangs van Ziggo een zwart modem-Sagemcom gekregen. Wanneer ik nu mijn navigatiesysteem van Tom-Tom wil updaten kan ik via de wifi geen verbinding maken. Ik krijg dan de melding authenticatieprobleem terwijl de sterkte van het signaal ruim voldoende is. Op het vorige modem was dit ook geen enkel probleem. Systeem en modem gereset, zonder resultaat. Geprobeerd op het modem bij iemand anders en het werkt dan wel. Alle overige apparatuur, zoals laptop en telefoon werken wel.
Gebeld met Ziggo klantenservice en na alles nagekeken te hebben krijg ik als advies een topic te starten, omdat ze er niet uit komen.
Heeft iemand een oplossing ?
Vriendelijke groet,
Frie
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat had ik ook met dat witte Ziggo modem en op de volgende manier heb ik dat opgelost
ik heb op mijn laptop op de tomtom site een account aangemaakt bij mydrive connect
Vervolgens mijn tomtom aangesloten het de laadkabel op een USB poort van mijn laptop
Zet de slaapstand van de laptop uit want de laptop mag niet in slaap vallen tijdens updaten.
Volg daarna de aanwijzingen op uw laptopscherm.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo @clarijs01
Welk Tomtom systeem is het? Mogelijk is het weer een ipv6 probleem, daar had Tomtom vroeger wel problemen mee.
Hallo Havanna,
Het is een Tomtom Go Basic 5.
Op het vorige modem en op een modem bij iemand anders werkt het overigens wel.
Vriendelijke groet,
Frie
Ah duidelijk Frie, het is dus een iets ouder model. Dan zou je in kunnen loggen op je modem en ipv6 uit zetten.
En kijken of dat verschil maakt.
@clarijs01 Het kan zijn dat de "Smart-WiFi" roet in het eten gooit.
Log in op het modem, zet even de Smart-WiFi uit en zet daarna even de 5 GHz uit en en probeer hem opnieuw te verbinden.
Als het gelukt is, kan je alles weer inschakelen.
@Havanna schreef:Ah duidelijk Frie, het is dus een iets ouder model. Dan zou je in kunnen loggen op je modem en ipv6 uit zetten.
En kijken of dat verschil maakt.
Ipv6 kan niet uitgezet worden.
@Havanna Je kan IPv6 niet uitschakelen op je modem.
Jullie hebben uiteraard gelijk. Dat krijg je als je twee dingen tegelijkertijd wilt doen. Ik wilde zeggen dat je kunt wisselen tussen statefull en stateless. Sorry!
Dat had ik ook met dat witte Ziggo modem en op de volgende manier heb ik dat opgelost
ik heb op mijn laptop op de tomtom site een account aangemaakt bij mydrive connect
Vervolgens mijn tomtom aangesloten het de laadkabel op een USB poort van mijn laptop
Zet de slaapstand van de laptop uit want de laptop mag niet in slaap vallen tijdens updaten.
Volg daarna de aanwijzingen op uw laptopscherm.
Hallo Franske,
Bedankt voor je antwoord. Deze oplossing heeft perfect gewerkt.
Vriendelijke groet,
Frie
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.