1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
clarijs01

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

navigatiesysteem TomTom authenticatieprobleem via de wifi van Sagemcom modem.

Onlangs van Ziggo een zwart modem-Sagemcom gekregen. Wanneer ik nu mijn navigatiesysteem van Tom-Tom wil updaten kan ik via de wifi geen verbinding maken. Ik krijg dan de melding authenticatieprobleem terwijl de sterkte van het signaal ruim voldoende is. Op het vorige modem was dit ook geen enkel probleem. Systeem en modem gereset, zonder resultaat. Geprobeerd op het modem bij iemand anders en het werkt dan wel. Alle overige apparatuur, zoals laptop en telefoon werken wel.

Gebeld met Ziggo klantenservice en na alles nagekeken te hebben krijg ik als advies een topic  te starten, omdat ze er niet uit komen.

Heeft iemand een oplossing ?

Vriendelijke groet,

Frie

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
franske1958

Level 8
  • 183Posts
  • 7Oplossingen
  • 88Likes

Dat had ik ook met dat witte Ziggo modem en op de volgende manier heb ik dat opgelost

ik heb op mijn laptop op  de tomtom site een account aangemaakt bij mydrive connect

Vervolgens mijn tomtom aangesloten het de laadkabel op een USB  poort van mijn laptop

Zet de slaapstand van de laptop uit want de laptop mag niet in slaap vallen tijdens updaten.

Volg daarna de aanwijzingen op uw laptopscherm.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Havanna

Level 17
  • 3406Posts
  • 124Oplossingen
  • 320Likes

Hallo @clarijs01 

Welk Tomtom systeem is het? Mogelijk is het weer een ipv6 probleem, daar had Tomtom vroeger wel problemen mee.

clarijs01
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Havanna,

Het is een Tomtom Go Basic 5.

Op het vorige modem en op een modem bij iemand anders werkt het overigens wel.

Vriendelijke groet,

Frie

Havanna

Level 17
  • 3406Posts
  • 124Oplossingen
  • 320Likes

Ah duidelijk Frie, het is dus een iets ouder model. Dan zou je in kunnen loggen op je modem en ipv6 uit zetten.

En kijken of dat verschil maakt.

Boris de Kat

Level 16
  • 1314Posts
  • 34Oplossingen
  • 307Likes

@clarijs01  Het kan zijn dat de "Smart-WiFi" roet in het eten gooit.

Log in op het modem, zet even de Smart-WiFi uit en zet daarna even de 5 GHz uit en en probeer hem opnieuw te verbinden.

Als het gelukt is, kan je alles weer inschakelen.

Steefb

Level 20
  • 16862Posts
  • 3088Oplossingen
  • 8007Likes

@Havanna  schreef:

Ah duidelijk Frie, het is dus een iets ouder model. Dan zou je in kunnen loggen op je modem en ipv6 uit zetten.

En kijken of dat verschil maakt.

Ipv6 kan niet uitgezet worden.

Boris de Kat

Level 16
  • 1314Posts
  • 34Oplossingen
  • 307Likes

@Havanna  Je kan IPv6 niet uitschakelen op je modem.

Havanna

Level 17
  • 3406Posts
  • 124Oplossingen
  • 320Likes

Jullie hebben uiteraard gelijk. Dat krijg je als je twee dingen tegelijkertijd wilt doen. Ik wilde zeggen dat je kunt wisselen tussen statefull en stateless. Sorry!

franske1958

Level 8
  • 183Posts
  • 7Oplossingen
  • 88Likes

Dat had ik ook met dat witte Ziggo modem en op de volgende manier heb ik dat opgelost

ik heb op mijn laptop op  de tomtom site een account aangemaakt bij mydrive connect

Vervolgens mijn tomtom aangesloten het de laadkabel op een USB  poort van mijn laptop

Zet de slaapstand van de laptop uit want de laptop mag niet in slaap vallen tijdens updaten.

Volg daarna de aanwijzingen op uw laptopscherm.

clarijs01
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Franske,

Bedankt voor je antwoord. Deze oplossing heeft perfect gewerkt.

Vriendelijke groet,

Frie