hallo.
Mijn kennis over internet problemen is zeer beperkt, daar begin ik even mee.
Maar er werkt hier iets niet zoals het zou moeten kunnen, en dat is vervelend.
Ik moet het dan ook doen met wat mij verteld word door klanten service medewerker ziggo en mijn it man.
Het probleem is een nat/ hairpin probleem zeggen ze.
Ik had al afgesproken met de, ziggo klanten service medewerker dat er een nieuwe modem op gestuurd zou worden van een ander merk, (Tonny vriendelijke medewerker).
Wat ik nu heb is een compal modem, maar met een aris zou het probleem opgelost moeten zijn.
via de medewerker klanten service van ziggo ben ik hier heen gestuurd om dit probleem aan te kaarten.
De medewerker van ziggo aan de telefoon belde mij terug dat hij er niet voor kon zorgen dat ik ook de juiste modem krijg van het merk aris.
Deze voorkeur kon hij niet aangeven vertelde hij mij na overleg met zijn collega's..
Dan zou ik het risico lopen dat ik weer het verkeerde merk modem krijg.
Dit vind ik wel erg jammer.
Dus ben ik nu hier in opdracht van medewerker ziggo, want via deze weg zou het wel opgelost moeten kunnen worden dat ik de juiste aris modem krijg om de nat/hairpin probleem op te lossen.
Ik stuur er ook nog even een linkje bij over dit onderwerp waar ik op gewezen werd door Tonny de medewerker ziggo.
Ik hoor graag hoe het nu verder loopt.
mvg Marcel
Opgelost! Ga naar oplossing.
Rowi.
Voor wat ik er van begreep klopt het helemaal wat jij schrijft.
Die bridge mode is idd. niet nodig als je weet hoe je de boel moet instellen.
Dat heb ik nu met mijn eigen ogen gezien.
Dan heb je dus wel een modem nodig die een hairpin (nat loopback) kan maken.
Dat kan de compal in ieder geval niet en de arris wel blijkt duidelijk.
Overigens zien deze apparaten er echt helemaal het zelfde uit, je moet goed kijken naar de fabrikant die op de sticker staat onder op de modem rechts in de hoek.
Gelukkig is het hier in huis na een paar jaar zoeken, mensen in huren en nieuwe apparatuur wel opgelost.
bedankt voor de hulp.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hey @mpkmpk en welkom hier op onze Community!
Ik kan mij goed voorstellen dat het niet fijn is dat niets werkt zoals het hoort en daar moet zeker verandering in komen. Kun je wat meer vertellen over het probleem wat je op het moment ervaart? Dan kunnen we meedenken of dit inderdaad de juiste oplossing is voor het probleem wat je ervaart. Hoe meer info je voor ons hebt, hoe beter!
zo te zien aan de link ervaar je problemen met een synology nas
zit er tussen het modem en de nas nog iets van een wifi booster?
Dag Mariska.
Bedankt voor de reactie.
Als eerste ben ik ingelogd via een verkeerd account van mijn schoonvader.
Daar heb ik niet goed op gelet.
Ik moest me aanmelden van de week hier en heb dat dus niet goed gedaan.
Deze inlog stond blijkbaar nog in mijn laptop geheugen van toen ik voor hem iets ging uitzoeken.
Daarmee denk ik dat de achtergrond info niet goed is over adres en naam gegevens.
Hoe ik dat nu weer moet oplossen heb ik ook geen idee van.
Dan even een reactie over het echten probleem.
Ik kan er zelf niets meer over vertellen.
Meer informatie heb ik niet.
Zoals ik al aan gaf heb ik er zelf geen verstand van.
Daarom heb ik het mijn it man geprobeerd te laten oplossen en uitleggen aan ziggo.
De informatie hier over is te vinden in het dossier bij ziggo van ons. (maar die zal je zo wel niet kunnen vinden zonder goede adres gegevens)
Daar staan ook de technische dingen in.
Ik moet het doen met wat mij verteld word door de medewerker van Ziggo en mijn it man.
Mijn it man heeft met zijn kennis en bevindingen zelf ook geprobeerd om tot een oplossing te komen voor mij met ziggo.
Dat ging hem niet lukken omdat jullie klant(ik dus)dat zelf moet regelen met ziggo.
Dus daarom ben ik zelf in contact gegaan met de help desk van ziggo.
Daar zijn we ook tot de conclusie gekomen dat het vervangen van de modem voor een aris modem de enige oplossing is, overigens is het een bekend probleem met de compal modem.
Ook in de link die ik heb mee gestuurd staat alles wat mijn probleem is.
Hairpin nat probleem word er gezegd aan mijn.
Daar heb ik, en kan ik niets meer aan toe voegen.
Inmiddels ben ik en ook mijn it man al heel lang bezig om dit probleem op te lossen hier thuis.
Dit heeft ook echt veel geld gekost aan uren en nieuwe apparatuur.
Dit blijft niet binnen de 3 cijfers voor de komma (ter info).
Vorige week weer ruim 100 euro voor een apparaat wat ik vorig jaar ook heb vervangen alleen om uit te sluiten of het echt niet intern zit hier in huis.
Mijn it man heeft pressies deze installatie bij meer als 10 klanten draaien in huis en bedrijfsmatig.
Nergens de problemen die ik heb.
Ik ben nu samen met mijn it man al een week bezig met bellen en mailen om een andere (aris) modem te krijgen.
Dit kost mij ook geld aan uren.
Ik had het al geregeld met een medewerker van de ziggo help desk maar ik werd terug gebeld met de mededeling dat hij er wel voor kon zorgen dat ik een nieuwe modem krijg maar hij kan niet toevoegen aan zijn opdracht dat het een modem moet zijn van aris.
Daarom ben ik nu hier op dit forum.
Ik zag deze manier van werken bij ziggo ook al meerdere keren voorbij komen in de link die ik heb mee gestuurd in het vorige bericht.
Wat ik nu weer schrijf is groten deels een herhaling van wat ik al heb geschreven.
De oplossing is er al, maar er hoef alleen maar een aris modem op gestuurd te worden.
Dat is alles.
De rest doet mijn it man met de daar bij behorende rekening natuurlijk.
Graag zou ik dan ook de aris modem per ommegaande willen ontvangen.
Ik zeg het eerlijk, dat de irritatie grens wel een beetje bereikt is zo.
Het is al veel te veel gedoe zo voor een klant van ziggo die zelf de kennis niet heeft en wel de rekeningen kan betalen naar het zoeken van het echten probleem.
Ik vind overigens dat wat ik als klant nu aan het doen ben op dit forum intern bij ziggo geregeld moet kunnen worde, via de helpdesk en in dit geval jou.
Allemaal extra gedoe voor niets voor de klant en komt niet ten goeden aan jullie tevredenheid onderzoek die ik overigens al kreeg voor dat er iets is opgelost.
Het had al lang opgelost kunnen zijn, probleem is bekend en de oplossing ook.
En als dat intern was gedaan bij ziggo hadden we nu ook het adres probleem niet gehad na mijn fout.
met al deze schakels gaat het geheid ook mis.
Ik hoor graag hoe het verder gaat verlopen.
mvg Marcel
PS u heeft nu niet de juiste adres gegeven?
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik deze info hier vermeld op dit platvorm.
Hoe kunnen we dit oplossen?
hallo Marika.
mpkmpk hier.
Bij deze ben ik nu in gelogd met het juiste inlog gegevens met het juiste adres.
sorry voor het ongemak en de onduidelijkheid.
Het is voor mij nieuw op deze manier.
Ik ben dan ook de gene die deze topic is begonnen.
Ik zal mijn antwoord op jou vraag nogmaals toevoegen .
Misschien is het dan dubbel maar dan weet ik zeker dat het is aangekomen.
mvg marcel
Dag Mariska.
Bedankt voor de reactie
Ik kan er zelf niets meer over vertellen.
Meer informatie heb ik niet.
Zoals ik al aan gaf heb ik er zelf geen verstand van.
Daarom heb ik het mijn it man geprobeerd te laten oplossen en uitleggen aan ziggo.
De informatie hier over is te vinden in het dossier bij ziggo over ons adres .
Daar staan ook de technische dingen in.
Ik moet het doen met wat mij verteld word door de medewerker van Ziggo en mijn it man.
Mijn it man heeft met zijn kennis en bevindingen zelf ook geprobeerd om tot een oplossing te komen voor mij met ziggo.
Dat ging hem niet lukken omdat jullie klant(ik dus)dat zelf moet regelen met ziggo.
Dus daarom ben ik zelf in contact gegaan met de help desk van ziggo.
Daar zijn we ook tot de conclusie gekomen dat het vervangen van de modem voor een aris modem de enige oplossing is, overigens is het een bekend probleem met de compal modem.
Ook in de link die ik heb mee gestuurd staat alles wat mijn probleem is.
Hairpin nat probleem word er gezegd aan mijn.
Daar heb ik, en kan ik niets meer aan toe voegen.
Inmiddels ben ik en ook mijn it man al heel lang bezig om dit probleem op te lossen hier thuis.
Dit heeft ook echt veel geld gekost aan uren en nieuwe apparatuur.
Dit blijft niet binnen de 3 cijfers voor de komma (ter info).
Vorige week weer ruim 100 euro voor een apparaat wat ik vorig jaar ook heb vervangen alleen om uit te sluiten of het echt niet intern zit hier in huis.
Mijn it man heeft pressies deze installatie bij meer als 10 klanten draaien in huis en bedrijfsmatig.
Nergens de problemen die ik heb.
Ik ben nu samen met mijn it man al een week bezig met bellen en mailen om een andere (aris) modem te krijgen.
Dit kost mij ook geld aan uren.
Ik had het al geregeld met een medewerker van de ziggo help desk maar ik werd terug gebeld met de mededeling dat hij er wel voor kon zorgen dat ik een nieuwe modem krijg maar hij kan niet toevoegen aan zijn opdracht dat het een modem moet zijn van aris.
Daarom ben ik nu hier op dit forum in overleg met de ziggo medewerker helpdesk.
Ik zag deze manier van werken bij ziggo ook al meerdere keren voorbij komen in de link die ik heb mee gestuurd in het vorige bericht.
Wat ik nu weer schrijf is groten deels een herhaling van wat ik al heb geschreven.
De oplossing is er al, maar er hoef alleen maar een aris modem op gestuurd te worden.
Dat is alles.
De rest doet mijn it man met de daar bij behorende rekening natuurlijk.
Graag zou ik dan ook de aris modem per ommegaande willen ontvangen.
Ik zeg het eerlijk, dat de irritatie grens wel een beetje bereikt is zo.
Het is al veel te veel gedoe zo voor een klant van ziggo die zelf de kennis niet heeft en wel de rekeningen kan betalen naar het zoeken van het echten probleem.
Ik vind overigens dat wat ik als klant nu aan het doen ben op dit forum intern bij ziggo geregeld moet kunnen worde, via de helpdesk en in dit geval jou.
Allemaal extra gedoe voor niets voor de klant en komt niet ten goeden aan jullie tevredenheid onderzoek die ik overigens al kreeg voor dat er iets is opgelost.
Het had al lang opgelost kunnen zijn, probleem is bekend en de oplossing ook.
Met de juiste adres gegevens kun je nu meer informatie oproepen ga ik van uit.
Ik hoor graag hoe het verder gaat verlopen.
mvg Marcel
bedankt voor de reactie expert.
Ik heb net wat informatie extra op gevraagd over mijn situatie hier.
misschien heeft Mariska daar ook wat aan.
WIFI booster dat zit er niet tussen, denk ik dan.
Maar wel een eigen netwerk met een USG van UniFi naar mijn 16 poort UniFi poe switch met diverse schotels door ons huis en tuin voor goede WiFi.
Overigens heb ik vorige week de USG weer laten vervangen voor de zekerheid.
Daar zijn de zelfde instellingen in gezet als bij mijn it man zijn andere klanten en het werkt niet.
Mijn it man heeft toen die hairpin test gedaan en ook bij hem zelf thuis.
Dat liet hij mij zien.
Daar heeft hij ook precies de zelfde spullen staan als ik hier maar dan alleen een aris modem ipv compal.
conclusie.
bij hem werkt de test wel en hier niet.
En dat klopt ook wel als je leest dat er meer mensen zijn met het zelfde probleem met een compal modem.
Ik heb een thuis netwerk en de ziggo modem regelt alleen nog het internet verkeer.
althans dat is mijn verteld.
Daarom moet de modem iets met hairpin kunnen doen.
Dat kan deze compal modem niet of niet goed.
Die van het merk aris wel.
Nu kan ik binnens huis of buitens huis mijn nas niet bereiken als voorbeeld.
Voor mijn camera systeem geld het zelfde, het is of binnens huis of buitens huis op 2 verschillende manieren met mijn telefoon.
En dat is niet zoal het hoort en erg omslachtig.
Dit probleem veroorzaker al jaren communicatie problemen in mijn huis icm buitens huis met apparaten onderling.
Dit is echt alles wat ik er over kan vertellen en komt uit de praktijk met gebruik als amateur.
Bedankt voor de reactie.
MVG marcel
Goedemiddag @mpk,
Hartelijk dank voor je terugkoppeling. We zorgen ervoor dat er een Arris Connectbox modem wordt toegestuurd ter vervanging van het Compal Connectbox modem. Binnen 3 a 4 werkdagen ontvang je het nieuwe modem in huis, het oude modem ontvangen we graag retour op onderstaande adres.
XPO / Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray
Laat je weten wat je bevindingen zijn met het nieuwe modem?
Dag Paul en andere mensen die mij hebben geholpen.
Erg bedankt voor de hulp.
Ik ben heel blij dat het nu is gelukt om een aris modem te krijgen.
Ik ga er dan ook vanuit dat mijn problemen zijn opgelost met deze aris modem.
Hier kom ik later dan ook nog even op terug als het werkt hier in huis.
Dan scheelt het iemand anders met dit zelfde probleem een hoop moeite met deze kennis er bij.
Ik blijf het wel raar vinden dat het vervangen van een modem met dit probleem via dit kanaal moet geregeld worden.
Dat zouden de medewerker van ziggo toch onderling moeten kunnen regelen voor hun klant.
Scheelt iedereen een hoop werk met een bekend probleem.
Nogmaals iedereen bedankt voor de hulp.
mvg Marcel
Goedemorgen @mpk,
Fijn om te lezen dat er voor jou een oplossing onderweg is! Uiteraard willen we natuurlijk nog wel van je weten hoe het Arris modem voor jou werkt. Voor nu wens ik je een fijn weekend en we zien je bericht snel verschijnen.
staat het modem in router of bridge mode?
graag horen we of het probleem is opgelost met het nieuwe arris modem
fijne avond
Feitelijk is bij netwerken een hairpin ( nat loopback) een normale functie.
Een hairpin treed op als een pc een verbinding naar een gateway IP maakt om daarna met bijvoorbeeld een nas contact te maken in plaats van een directe verbinding.
Het lijkt er inderdaad op dat de Compal Connectbox dit niet goed ondersteund.
Rowi.
Voor wat ik er van begreep klopt het helemaal wat jij schrijft.
Die bridge mode is idd. niet nodig als je weet hoe je de boel moet instellen.
Dat heb ik nu met mijn eigen ogen gezien.
Dan heb je dus wel een modem nodig die een hairpin (nat loopback) kan maken.
Dat kan de compal in ieder geval niet en de arris wel blijkt duidelijk.
Overigens zien deze apparaten er echt helemaal het zelfde uit, je moet goed kijken naar de fabrikant die op de sticker staat onder op de modem rechts in de hoek.
Gelukkig is het hier in huis na een paar jaar zoeken, mensen in huren en nieuwe apparatuur wel opgelost.
bedankt voor de hulp.
Om deze redenen gebruiken diverse klanten betere routers en zetten de Ziggo modems in bridge zodat het 'domme' modems worden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.