1
Vraag
2
Reageer en help mee
tom123

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

na installeren nieuwe modem connect box doet chrome cast het niet meer

hoi,

veel berichten over Chromecast hier, maar krijg het nog steeds niet aan de slag.

 

na installeren nieuwe modem "connect box" doet chrome cast het niet meer. 

 

heb al veel geprobeerd, telkens kan Chromecast geen verbinding met Wifi maken. 

je maakt een connectie iphone met chormecast, je krijgt de gekleurde letters te zien.

dat gaat goed, daarna probeert het met wifi te verbieden en dat werkt weer niet.

 

wat doe ik verkeerd. waar zit de fout.

 

 

11 Reacties 11
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @tom123 ,

Heb je ook al geprobeerd om 2.4 en 5.0 Ghz een verschillende naam te geven en dan met het 2.4Ghz netwerk te verbinden?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@tom123 en @Verwijderd account volgens mij zou de Chromecast V3 moeten werken op 5 GHz.
Hoever (waar precies) staat het SmartWifi modem vanaf Chromecast? 
Wat wellicht zou kunnen helpen is via de instellingen :interface_go_instellingen: van het modem (via http://192.168.178.1) een diagnose uit te laten uivoeren. Dan wordt misschien duidelijk hoe de vlag erbij hangt.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Wim C.klopt, alleen de V1 heeft enkel 2.4ghz.Ligt er dus een beetje aan welke versie Tom heeft.

tom123
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

heb net gegoogeld het is een v2 een ouder model uit 2015. dus als ik een v3 zou kopen kan het probleem verholpen zijn dan. 

tom123
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

het is v2. waarom zou de afstand nu uit maken. hij deed het eerst wel met de oude modem en nu met de nieuwe modem op zelfde afstand niet. dus afstand is het niet dan.  als ik nu een v3 koop zou dan het probleem opgelost zijn en als dat niet lukt een diagnose doen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@tom123 het ene modem is het andere niet en ik weet niet hoe lang je nieuwe modem al is aangesloten n, maar het duurt meestal wel een paar dagen voordat je modem optimaal draait. Het modem een zelfdiagnose laten draaien maakt al een boel duidelijk. Via de Ziggo SmartWifi app kun je bovendien je netwerk optimaliseren.

Met een nieuwere versie Chromecast is de kans groot dat deze aansluit op je :modem_wifi_groen: netwerk. Maar ja, dat geldt niet alleen voor Chromecast; latere versies werken meestal beter... en kosten natuurlijk ook wat meer.

Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Ik zou toch even kijken om in de modem een paar instelling te veranderen o.a.  bij Geavanceerde instellingen_DHPC _ DHPCv6 server het vinkje op stateful te zetten en ook om bij draadloos signaal kanaal optimalisatie uitgeschakeld aan te vinken. Ik heb zelf ook de Chromecast v2 en geen probleem met de wifi verbinding met deze instellingen. De modem staat dan wel in de woonkamer 2 meter van de Chromecast vandaan en is via 5.0 Ghz verbonden. probeer het en laat het maar weten of dat de oplossing is. De v3 kopen zou echt niet nodig hoeven te zijn.


 
tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@tom123 Zit een knopje op de chroom. Deze ingedrukt houden kleine 10 sec. Hij gaat resetten. Via google home nieuw aparaat toevoegen en dan moet hij hem pakke

tom123
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ben een leek als het aankomt met dit soort dingen. dus dit zegt mij niks

 

tom123
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

heb v3 gekocht maar zelfde probleem. zal eens in de modem gaan kijken

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@tom123, hoe is het nu met de chromecast? Heb je deze inmiddels aan de praat?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic